Windows verkenner houdt er mee op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Regno

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Berichten
57
hallo,

Sinds gisteren doet mij laptop ineens heel vreemd. Ik startte mijn laptop op nadat hij volledig was afgesloten. Het opstarten ging normaal totdat ik mijn wachtwoord ingevoerd had. Nadat ik mijn wachtwoord had ingevoerd begon hij niet meteen met laden, maar kwam er eerst een klein schermpje linksbovenin met de melding: Reconfigurating Desktop. Eenmaal klaar met laden was mijn achtergrond terug naar fabrieksinstellingen. Ik heb mijn achtergrond gewoon terug veranderd en wilde toen Google Chrome opstarten. Na enkele malen op de links te klikken en het uit te voeren als administrator, bleek dat er geen proces werd aangemaakt en Chrome werd dus niet opgestart.

Vervolgens probeerde ik Google Chrome te verwijderen via Programs and Features. Ook het verwijderen lukte niet. Daarna wilde ik Chrome verwijdere dmv de map te verwijderen uit mijn Program Files...toen begon het gezeik: Windows Verkenner is gestopt met werken! Na klikken op Programma sluiten werd mijn desktop herladen en was de laptop weer in de status die hij had na het opstarten.

Ik heb helemaal niets gedownload, verwijderd of veranderd de laatste paar dagen. Het enige wat ik hieraan zou kunnen relateren is het feit dat ik op 16-06-2012 een aantal updates heb gedownload en geinstalleerd, maar daarna werkte mijn laptop dus nog fijn tot gisteren...

iemand een idee wat er mis kan zijn? Of moet ik mijn laptop maar gewoon formatteren? :-(

Mvg,

Pim
 
Een systeem herstel naar het moment dat 'ie nog wel fijn werkte?
 
Yup A.J denk dat het dat word, werkt in meeste gevallen.

ik denk dat je dat eens moet proberen, als je windows daarna de update terug installeerd en je pc krijgt het weer dan zal je de update moeten overlaan.
Heeft iemand anders mss nog opties ?

Ladyke
 
Hartstikke bedankt!
Ik heb nog nooit moeten herstellen naar een herstelpunt, kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen? Raak ik verder nog dingen kwijt? Of worden alleen de Windows Updates gedeinstalleerd?
Verder hoor ik van sommige mensen dat er alleen een herstelpunt wordt gemaakt bij ServicePack installaties. Is dit waar?

Pim
 
het is toch windows 7 he ?

dan kan je als je op de windows bol drukt daar intypen "herstelpunt" en dan zie je normaal een aantal toepassingen, neem diegene die zegt "de computer naar een eerdere toestand herstellen" (hier staat en vlagje naast)
daarna als het progje geopend is dan klik je op "systeemherstel starten".
en dan komt er een progje dat zegt "standaard" hier zie je dat er en installatie van windows update staat, doe deze optie.

neen dat is niet waar, als je zegt van ik wil een eigen punt kiezen(zie je onder standaard) dan kan je kiezen tussen zelfgemaakte punten en punten wanneer je een programma hebt gedeinstalleerd.

euhm ik denk dat enkel geinstalleerde programmas die je hebt geinstalleerd na de update dat die weg zijn , data ,normaal nooit.

Als je nog vragen of bemerkingen hebt ? zeg ze maar :p

Ladyke
 
Ok! Ik maak gebruik van Windows 7, echter ik heb niet aangegeven dat ik een herstelpunt wilde maken voor het installeren van de updates. Is dit een probleem, of maakt windows uit zichzelf een herstelpunt?
 
Gewoon de PC terugzetten naar een datum die wordt aanbevolen door Windows 7.
Eventuele updates worden vanzelf weer geïnstalleerd, maak je geen zorgen.
 
Gelukt! Alles lijkt weer te werken zoals het hoort! Windows verkenner is (tot nu toe) nog niet gecrashed en Google Chrome doet het ook weer gewoon!
Hartstikke bedankt!

PS: Mijn Laptop start wel langzaam op tegenwoordig en wordt steeds trager. Zou het handig zijn om de Windows Defragmentatie tool een keer te gebruiken?
 
Die is prima.
Je kunt ook het programmaatje Defraggler downloaden en gebruiken.
Is gratis en defragmenteert heel erg goed.

Beetje onderhoud plegen kan nooit geen kwaad natuurlijk. Schijfopruiming. Programma's eraf die je toch niet meer gebruikt et cetera
 
Bedankt! Die kan ik gewoon op elke schijf(dus ook C schijf, waar mij OS staat) toepassen?
Verder de vraag, als ik mijn PC nu afsluit staat er zo'n schildje bij van dat er update geinstalleerd gaan worden? Zal ik kijken of dat werkt en anders maar weer herstellen?
Want hoe weet ik nou welke update slecht of goed is?
 
Dat kun je op iedere schijf toepassen.

Zolang het updates zijn van Windows is het goed.
Simpel zat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan