[Windows verkenner] Ik wil de knop "één map naar boven" terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansjuh

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
295
In de Windows Verkenner die bij Windows XP zat, had je een knop waarmee je één niveau in de mappenstructuur omhoog kon. In de Windows Verkenner van Windows Vista ontbreekt deze. Iemand enige idee of deze terug te krijgen is door middel van bijvoorbeeld een registerhack of iets dergelijks?

(Ik ken ook wel andere programma's waar het mee kan, maar ik wil gewoon windows verkenner houden.)
 
Jakkiejakkie he ? Ik mis hem ook heel erg :(.

Gebruik de BACKSPACE toets eens, dat is exact dezelfde functie. (helaas wel een andere handeling)
 
Ja, maar ik heb toch lever die knop terg. Ik snap echt niet waarom ze die eruit hebben gehaald.
 
Heb je toch helemaal niet nodig in Vista. De adres balk is anders opgebouwd dan bij XP. In XP is het Folder1\Folder2\flodder3 etc. In Vista staat er: Folder1 Folder2 flodder3

Je kunt nu gewoon op de betreffende folder klikken en je bent er meteen.

Ron
 
Heb je toch helemaal niet nodig in Vista. De adres balk is anders opgebouwd dan bij XP. In XP is het Folder1\Folder2\flodder3 etc. In Vista staat er: Folder1 Folder2 flodder3

Je kunt nu gewoon op de betreffende folder klikken en je bent er meteen.

Ron

Dat wil dus niet iedereen.. Ik vind dat erg onprettig werken.
Dat wat wel en niet nodig is is precies waar mensen zich aan storen. Dat moet Microsoft niet voor jou bepalen.
 
Dat wil dus niet iedereen.. Ik vind dat erg onprettig werken.
Dat wat wel en niet nodig is is precies waar mensen zich aan storen. Dat moet Microsoft niet voor jou bepalen
Voor mij was het een kwestie van wennen en eigenlijk vind ik het prettiger werken :D
En datzelfde Microsoft heeft voor XP bepaald dat je per klik maar 1 stap omhoog mag :( en nu kan overal in de boom klikken :) en ben je snel waar zijn wilt ;)

Ron
 
Mja dat is wel waar maar -vervang- dan geen functies. Geef mensen de keuze. Ik kan zo minimaal 20 dingen opnoemen in Vista waar ik mij aan erger, simpelweg omdat het anders is.
Maargoed.. Daar is hansjuh niet mee geholpen :).
 
@XP-PC: de backspace toets werkt trouwens als vorige toets en niet als één niveau naar boven toets.

@Haaren101: Klopt, maar als je op niveau 20 zit, dan staan niet al die dingen op de balk omdat dat er niet op past. Als je mappen met lange namen hebt, staat er vaak maar één map. Dan is het dus erg onhandig.
 
Ik mis die button ook, en volgens mij is er helaas geen oplossing voor. :(
 
@XP-PC: de backspace toets werkt trouwens als vorige toets en niet als één niveau naar boven toets.
Hmm... Hier niet. Als ik verkenner open en ik ga in het rechtervenster staan ga ik met backspace één map hoger.

@Haaren101: Klopt, maar als je op niveau 20 zit, dan staan niet al die dingen op de balk omdat dat er niet op past. Als je mappen met lange namen hebt, staat er vaak maar één map. Dan is het dus erg onhandig.
Volledig correct!!
Daar komt bij dat mappen verschillende namen hebben en je dus telkens op een andere plek moet klikken. In XP klik ik "blind".
 
Hmm... Hier niet. Als ik verkenner open en ik ga in het rechtervenster staan ga ik met backspace één map hoger.


Ga dan maar eens verschillende submappen in een map in en uit, en probeer het dan. Je ziet dat je dan weer al die submappen doorgaat, in de tegenovergestelde volgorde.
 
Ga dan maar eens verschillende submappen in een map in en uit, en probeer het dan. Je ziet dat je dan weer al die submappen doorgaat, in de tegenovergestelde volgorde.

Ga ik straks even proberen, ik zit nu op XP (waar het 100% zeker weten werkt, net getest).
 
Verdikkeme, je hebt nog gelijk ook. Zelfs dat is dus aangepast in Vista.

Het werkt nog wel in het "dialoogvenster openen" (gelukkig(!)) maar niet in verkenner dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan