Windows verkenner opent iedere map waar ik op klik in nieuw venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
327
Telkens als ik bij Windows Verkenner een map open, komt er een nieuw venster in beeld.

Dit heb ik al geprobeerd:
Organiseren > Map- en zoekopties > Algemeen > Door mappen bladeren > Elke map in het zelfde venster openen.

Maar dit had geen nut.

Hoe kan ik dit verhelpen?
 
dank voor de link, alleen doen ze daar exact hetzelfde als ik al beschreef in mijn vraag, deze setting staat al goed!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan in minuut 1:16, bij het vierde vakje wat je dan ziet, het afvinkje weghalen (mapvensters in een afzonderlijk proces openen).

Heeft u meteen gedaan wat ze bij minuut 1:44 doen? (Toepassen op alle mappen).
 
Dan in minuut 1:16, bij het vierde vakje wat je dan ziet, het afvinkje weghalen (mapvensters in een afzonderlijk proces openen).

Heeft u meteen gedaan wat ze bij minuut 1:44 doen? (Toepassen op alle mappen).
toepassen op alle mappen is disabled vreemd genoeg, kan ik niet aanklikken.

Standaard instellingen terugzetten werkt helaas ook niet Lange Pier
 
Je moet waarschijnlijk eerst iets veranderen voordat het niet meer grijs wordt weergegeven.

Als "standaard waarden" ook niet werkt dat wordt er misschien ingelogd met een account dat beperkte rechten heeft.
 
Hoi,
Zoals @Alfred 2 al aangeeft, welke rechten heeft je account (starten>op je accountafbeelding klikken of configscherm>Gebruikersaccounts)?
Is er sprake van meerdere vreemde gedragingen of beperkingen die je voorheen niet had?
toepassen op alle mappen is disabled vreemd genoeg, kan ik niet aanklikken.
 
Bron & credits: http://www.davidmoore.info/blog/2009...plorer-errors/

Problemen:

• Als u probeert een map te openen in Windows Verkenner opent de map in een nieuw venster, zelfs als "Open elke map in hetzelfde venster" is geselecteerd in Mapopties.
• Sommige koppelingen in Internet Explorer worden niet correct geopend.

Uitleg:

Voorheen werd actxprxy.dll (ActiveX Interface marshaling Library) gebruikt als de proxy voor een veelheid van systeem interfaces, zoals IShellFolder en IServiceProvider.

In Windows 7 is de GUID van deze bibliotheek is veranderd van {B8DA6310-E19B-11D0-933C-00A0C90DCAA9} te {C90250F3-4D7D-4991-9B69-A5C5BC1C2AE6}.

Ten tweede is er ook een nieuwe Proxy / Stub provider te vinden in ieproxy.dll van Internet Explorer (IE ActiveX Interface marshaling Library). Sommige interfaces die eerder actxprxy.dll gebruikten zijn nu geregistreerd om ieproxy.dll gebruiken.

Nu proberen diverse problematische software (zoals Vault 3.x) actxproxy te registreren met behulp van de oude GUID, en voor interfaces nu proxied door ieproxy.dll.

Voer daarom onderstaande stappen uit:

Stap 1:
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in"* de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    file.php
  5. Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.



Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off

:: 32 bit en 64 bit
IF EXIST "%SystemRoot%\System32\actxprxy.dll" "%SystemRoot%\System32\regsvr32.exe" "%SystemRoot\%System32\actxprxy.dll"
IF EXIST "%ProgramFiles%\Internet Explorer\ieproxy.dll" "%SystemRoot%\System32\regsvr32.exe" "%ProgramFiles%\Internet Explorer\ieproxy.dll"

:: 64 bit only (32bit on 64 bit)
IF EXIST "%WinDir%\SysWOW64\actxprxy.dll" "%WinDir%\SysWOW64\regsvr32.exe" "%WinDir%\SysWOW64\actxprxy.dll"
IF EXIST "%ProgramFiles(x86)%\Internet Explorer\ieproxy.dll" "%WinDir%\SysWOW64\regsvr32.exe" "%ProgramFiles(x86)%\Internet Explorer\ieproxy.dll

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.*
Rechtsklik → fix.batAls administrator uitvoeren

Als je het batchbestand niet als administrator uitvoert, krijg je een foutmelding
ActxprxyRegisterError.png




Stap 3:
Herstart en meld hoe het gaat.
 
Dorado, je bent een held, in 1 keer meerdere problemen opgelost, ook printers zijn ineens zichtbaar bij config scherm, terwijl deze voorheen niet te zien waren!
Super bedankt!

Wat doet deze code eigenlijk (in lekentaal)?
 
Laatst bewerkt:
Dorado, je bent een held, in 1 keer meerdere problemen opgelost, ook printers zijn ineens zichtbaar bij config scherm, terwijl deze voorheen niet te zien waren!
Super bedankt!
Graag gedaan

Wat doet deze code eigenlijk (in lekentaal)?
Een DLL-bestand is een module met bepaalde functies dat door meerdere programma's kan worden gebruikt, zolang het geregistreerd is. Met de code hebben we de dll bestanden ge (her)registreerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan