Windows verkenner opmerkingen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter53

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
297
In windows verkenner be3staat de mogelijkheid extra kolommen met informatie toe te voegen.
Als het bestand die informatie heeft, wordt deze in die kolom getoont.
Maar als je nu een kolom 'opmerkingen' toevoegt, kan je dan ook zelf de opmerkingen schrijven?
Rechtsklikken => eigenschappen => details helpt niet want de kolom wordt niet getoont.

verkenner.jpg
 
Denk niet dat dit voor alle bestanden kan. Je kunt het beste onder > Beeld > Detailvenster (linksboven) inschakelen dan kun je het snel genoeg zien en daar waar mogelijk de details bewerken.

Maak jij wel systeemkopieën en databack-ups?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de aanwijzing.
Helaas brengt me dat niet de oplossing die ik zoek.

Wat betreft back-ups:
die maak ik, 2x per week (of vaker als ik dat nodig vind), op twee verschillende Harde schijven, die ik zoveel mogelijk apart bewaar.
Een systeemkopie maak ik niet, heb ik lang geleden wel gedaan, maar als ik zoiets nodig had dan deed ik toch wat verkeerd en liep alles in de soep.
 
Laatst bewerkt:
Dat is bekend.
Maar mij ging het erom of er ook een mogelijkheid was extra data aan files toe te voegen en deze in de verkenner te tonen.
 
Dat kan toch zoals je begon?
Maar eerst dit: Bij de details van het bestand via de Verkenner vul je dat in bij opmerkingen en dan OK.
Zorg vervolgens dat "Opmerkingen" zichtbaar worden in de verkenner, zo begon je maar je had het zo te zien nog niet bevestigd.
Ik heb bij dat bestand daar "test" in gezet, gewoon klikken naast opmerkingen in de details en gaan typen en OK
En dan wordt het in de Verkenner zichtbaar.
Anders is het me niet duidelijk wat je wel; wilt
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-05-09_082832296.png
    afbeelding_2022-05-09_082832296.png
    21,2 KB · Weergaven: 16
Je kan alleen opmerkingen toevoegen als het bestand daar de mogelijkheid toegeeft.
Een MPG bestand heeft bijv. een dergelijk veld niet.
Dus wil ik weten hoe ik een dergelijk veld aan een MPG, JPG, enz. kan toevoegen.

mpg-1.jpg
 
Je kan alleen opmerkingen toevoegen als het bestand daar de mogelijkheid toegeeft.
Wat jammer dat je dit niet meteen vermeld hebt... we hebben ook nog andere zaken te doen... daar kun je ons dus echt heel veel mee helpen als je dit al wist...:thumb:
Wij weten immers alles ook niet....

Bij plaatjes en zo betekent het al snel dat je in de Exif data terecht zou kunnen komen, daar kun je via Google vast zo freeware voor vinden.
Dit is een oude: https://dottech.org/6099/easily-add-and-search-comments-on-your-jpeg-images/
Bijna alle foto (bewerkings)programmas met een database, kunnen ook vaak commentaar toevoegen.
Blijkbaar kan het niet rechtstreeks zoals je schreef.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal een verkeerde vraagstelling in post 1 en daarom pure tijdverkwisting. Er zijn "tig" details in Windows Verkenner en andere programma's in de verschillende bestanden. Dus lijkt mij sterk dat je er niet één van kunt gebruiken al klopt de omschrijving dan niet helemaal. Kan best zijn dat er programma's zijn waar je zelf velden kunt toevoegen maar dat weet ik niet. Anders is het werk voor software-ontwikkelaars. Kijk ook even naar EXIF Editor Software For Windows.

Deze kan handig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan