Windows Verkenner werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

canaQ

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2005
Berichten
59
Ik heb sinds een week een nieuwe laptop gekocht voor school. Het is een Asus X5QS met Windows 7 64bits. Al sinds het begin krijg ik meldingen dat de Verkenner niet meer werkt en vervolgens wordt ie afgesloten.
Soms is het zo erg dat ik helemaal niet meer een map kan openen omdat ie meteen deze melding geeft, soms heb ik er weinig tot geen last van.

Ook krijg ik soms nog een foutmelding nadat de Verkenner is afgesloten:

explorer.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x800051da verwijst naar geheugen op 0x02ae0000. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: written.

Klik op OK als u het programma wilt beëindigen.

Zou iemand me hierbij kunnen helpen? Binnenkort begint de universiteit weer en dan zou ik graag van het probleem af zijn ;)
 
kan aan het geheugen liggen,ik zou ermee naar de winkel gaan ,laten hun het maar oplossen
 
kan aan het geheugen liggen,ik zou ermee naar de winkel gaan ,laten hun het maar oplossen

Het liefst probeer ik het zelf (met hulp van andere) op te lossen. Anders ben ik mijn laptop weer een tijdje kwijt en ik kan hem eigenlijk niet missen voor school. Als er niks anders op zit, zal ik hem wegbrengen, maar liever probeer ik het op te lossen.
 
als je dan bij "start" met de rechtermuisknop doet, en dan klikt op vekennen, doet ie het dan ook niet?
 
Probeer dan eerst een memtest(x86) (Download)
Handleiding memtest

Als er fouten worden gevonden, doe dan het volgende: ((Geen identieke) RAMgeheugenmodules bron van sores kunnen zijn):
  1. Een of meer van de RAM modules, die geïnstalleerd is op je computer is defect.
  2. De RAM-configuratie is niet compatibel met Windows 7.
Verwijder een deel van de geheugenmodules die zijn geïnstalleerd op de computer. Laat in ieder geval de hoeveelheid RAM nodig is voor de computer op te starten en uit te voeren.
De aanbevolen hoeveelheid RAM om Windows 7 uit te voeren is 2 gigabyte (GB). het minimum is 1 GB & het maximum is 4 gigabyte.

Bijvoorbeeld, als twee 1 GB geheugen modules zijn geïnstalleerd op je computer,
  1. Verwijder een van de geheugen modules.
  2. Start de computer opnieuw op
  3. Als je opnieuw het foutbericht krijgt ga dan naar stap 4
  4. Verwijder een andere geheugenmodule of plaats het RAM in een ander
  5. geheugenslot.
  6. Start de computer opnieuw.
Mogelijk moet je de computer meerdere keren opnieuw opstarten om vast te stellen of de specifieke geheugenmodules niet goed werken.
(Let wel op dat je zelf niet statisch geladen bent, want statische elektriciteit kan je geheugenmodules verwoesten(!))
 
ik ben ook van plan om up te graden naar windows 7 (ultimate) en dan hoop ik niet dat ik dat probleem ook krijg!?
 
Probeer dan eerst een memtest(x86) (Download)
Handleiding memtest

Als er fouten worden gevonden, doe dan het volgende: ((Geen identieke) RAMgeheugenmodules bron van sores kunnen zijn):
  1. Een of meer van de RAM modules, die geïnstalleerd is op je computer is defect.
  2. De RAM-configuratie is niet compatibel met Windows 7.
Verwijder een deel van de geheugenmodules die zijn geïnstalleerd op de computer. Laat in ieder geval de hoeveelheid RAM nodig is voor de computer op te starten en uit te voeren.
De aanbevolen hoeveelheid RAM om Windows 7 uit te voeren is 2 gigabyte (GB). het minimum is 1 GB & het maximum is 4 gigabyte.

Bijvoorbeeld, als twee 1 GB geheugen modules zijn geïnstalleerd op je computer,
  1. Verwijder een van de geheugen modules.
  2. Start de computer opnieuw op
  3. Als je opnieuw het foutbericht krijgt ga dan naar stap 4
  4. Verwijder een andere geheugenmodule of plaats het RAM in een ander
  5. geheugenslot.
  6. Start de computer opnieuw.
Mogelijk moet je de computer meerdere keren opnieuw opstarten om vast te stellen of de specifieke geheugenmodules niet goed werken.
(Let wel op dat je zelf niet statisch geladen bent, want statische elektriciteit kan je geheugenmodules verwoesten(!))

Bedankt voor je reactie. Ik heb de memtest gedraaid, en hij heeft geen errors gevonden. Dit zou dus betekenen dat het probleem niet in de hardware maar in de software zit?
 
Download Shellexviewer

ShellExView.JPG


Als u met de muisaanwijzer op een van de gekleurde items gaat staan kunt u door middel van de rechtermuisknop het item uit of aan schakelen. Het volgende wat u doet is alle gekleurde processen uitzetten. (behalve die van Microsoft) Om ze vervolgens stuk voor stuk weer te activeren, net zo lang tot dat u de error gevonden heeft.

ShellExView-2.JPG


Wanneer je merkt dat hij terug crasht, na het aanzetten van deze item. Weet je aan welke item het ligt. En kunnen we deze mogelijk op gedeactiveerd laten staan.
 
Bedankt voor je reactie, dit was erg hulpzaam. Na het uitzetten van "CIESpeechBHO Class" is het probleem verholpen. Gek genoeg crasht hij ook niet als ik hem weer aanzet. Hopelijk is het nu opgelost, anders laat ik het wel even weten.

Alvast erg bedankt voor de reacties.
 
Het probleem is weer terug gekomen. Ik heb het idee dat na een reboot het probleem weer terug komt. Ook maakt het niet veel uit welke ik uit de lijst uitzet, het lijkt of het bij elk willekeurig rood gekleurd balkje verholpen wordt (ook kan ik ze daarna meteen weer aanzetten en dan blijft het probleem nog steeds weg).
Is er een manier om erachter te komen welke uit de lijst nou daadwerkelijk het probleem veroorzaakt?
 
Als je ze een voor één terug aanzet en kijkt welke het probleem veroorzaakt. Je kan dus best even gewoon noteren op briefje of in kladblok welke je hebt aangezet. En als je dan de volgende dag kijkt of hij het nog doet, dan ga je naar het volgende item. Enz.. Tot de boosdoener is gevonden..
 
Als je ze een voor één terug aanzet en kijkt welke het probleem veroorzaakt. Je kan dus best even gewoon noteren op briefje of in kladblok welke je hebt aangezet. En als je dan de volgende dag kijkt of hij het nog doet, dan ga je naar het volgende item. Enz.. Tot de boosdoener is gevonden..

Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb ;) Bedankt, ik ga er komende dagen eens mee aan de gang!
 
Ik heb alle in het rood gekleurde dingen uitgezet, opnieuw opgestart, en het probleem is er nog steeds. Het ligt dus niet daar aan. Iemand nog ideeën?
 
Hoi,
Ik heb sinds een week een nieuwe laptop gekocht voor school. Het is een Asus X5QS met Windows 7 64bits. Al sinds het begin krijg ik meldingen dat de Verkenner niet meer werkt en vervolgens wordt ie afgesloten.
Als je verder niets aan de configuratie hebt veranderd en de bijgeleverde beveiligingssoftware er nog hebt op staan:
Niet zelf gaan experimenteren, ga ermee terug naar de winkel/fabrikant. Je hebt immers garantie!!!
Probeer anders eerst om je laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Heb je het probleem dan nog volg dan bovenstaand advies op.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem, wat heb je gedaan om het op te lossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan