windows verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan zwijnenberg

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Sinds enkele dagen werkt mijn windows verkenner niet meer.
als ik map wil openen krijg ik steeds de vermelding dat windows verkenner niet meer werkt en naar een oplossing wordt gezocht,maar krijg geen oplossing.
Iedere keer de zelfde vermelding.
Ik werk oder Vista.
Alvast bedankt
Jan Zwijnenberg.

Oke heb ik gedaan en shelexview geinstalleerd en de niet windows programma's buitenspel gezet maar het euvel is niet opgelost.
Is er nog iets anders wat ik kan doen.

Jammer dat we zodoende niet meer weten waar het hier over gaat.

Ik denk dat het een virus is die je met zoveel mogelijk middelen moet bestrijden. Voor dit probleem worden er bepaalde tools aangeraden zag ik net, met name RemoveVideoActiveXObject.exe, dat kan geen kwaad maar ik weet niet waar dat van is en waar je deze dus veilig zou kunnen downloaden. Begin in elk geval met scannen door MBAM en Superantispyware en bedenk dat je ondertussen beter niet online kunt zijn, wachtwoorden kunt invoeren - ook door post te bekijken kan je tegenwoordig het wachtwoord van je e-mail account prijsgeven - en klik niet op programma's die zomaar opduiken en je aanbieden om het virus te verwijderen. Het gebeurd vaak bij geblokkeerde computers dat dit juist het virus is.

Geef ook eens de opdracht sfc /scannow zodat Windows de beveiligde systeembestanden controleert. Hiervoor moet je de CDRom invoeren mocht er iets gerepareerd moeten worden.

sfc /scannow is een opdracht die je vanuit Windows kunt geven. Dus bij Uitvoeren of Run. Dit staat standaard bij Start > Alle programma's > Bureau-accessoires, je kunt een kopie van Uitvoeren maken die bij Start staat. Soms werkt sfc /scannow alleen in veilige modus.

Wanneer dat niet werkt en je hebt goed gescand naar kwaadwillende programma's, zou je in de logboeken moeten kijken bij het tijdstip van de fout. Bij Vista moet je daarvoor de "aangepaste weergave" kiezen, het zijn ingewikkelde schermen. Je vindt logboeken bij Configuratiescherm (klassieke weergave) > Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken. Hierbij opgemerkt dat fouten niet allemaal tekortkomingen zijn maar soms constateringen en dat je naar de betekenis van namen zult moeten zoeken met Google.

Nu ik de vraag opnieuw lees ontdek ik dat er wordt gesproken van een map die niet kan worden geopend. Wanneer je wél in Verkenner komt maar één bepaalde map wil niet openen, dan staat daar mogelijk een bestand in die Windows niet lezen kan. Bij mij altijd .mp4 bestanden. Je kunt deze onwillige of beschadigde bestanden en/of mappen wel benaderen vanaf de opdrachttegel met DOS opdrachten. De prompt open je door de opdracht CMD bij Uitvoeren te typen en verlaat je met het commando Exit. Je mag ook in Verkenner rechts op de schijf klikken en een schijfcontrole doen - alleen: laten repareren kan een hele schijf onleesbaar maken. Met de opdrachten C: (naar de goede schijf gaan) CD Mapnaam (niveau naar boven) CD.. (niveau terug) en DIR kan je de bestanden in de map zien en ontdek je mogelijk ook al welke niet goed gelezen en dus verkeerd weergegeven wordt. Met DEL Bestandsnaam kan je eventueel een bestand wissen en dan kijken of je alweer toegang hebt. RD Mapnaam haalt een map weg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan