Windows Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsojo

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
213
Hallo Allemaal,

Als ik op een map klik dan opent hij telkens een nieuwe Windows Verkenner...

Hoe kan ik dit probleem oplossen?


Mvg Larsojo
 
[Windows-toets]r toetscombinatie -> control folders
Bij "Door mappen bladeren" kiezen: "Elke map in hetzelfde venster openen."

Alternatief is om bij het dubbelklikken van de map in Verkenner de Ctrl-toets erbij vast te houden. Dat verandert het gedrag precies naar het tegenovergestelde van wat je bij control folders had ingesteld.
Dus, als je had ingesteld: Elke map in hetzelfde venster openen
dan opent die gedubbelklikte map zich in een extra Verkenner venster.
Dus, als je had ingesteld: Elke map in eigen venster openen
dan opent die gedubbelklikte map zich in hetzelfde Verkenner venster.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@larsojo
Geef even je besturingssysteem door zodat je vraag verplaatst kan worden.
 
@dnties dit heeft niet geholpen...

@MikZjegger Windows Vista Home Basic (x86)
 
Welke mappen-instelling trof aan bij control folders? En werkte de Ctrl-methode ook niet?

Tijs.
 
Ik trof de instelling "In hetzelfde venster openen" aan en ik heb dit aangepast, hielp niet, ctrl methode werkte ook niet...

Ik denk dat het met iets van de register instellingen te maken heeft...
 
Ik heb zelf nooit meegemaakt dat die instelling en methode niet werkten, dus ik heb verder geen hulp.
Hopelijk heeft iemand anders een idee waar het probleem 'diep in Windows' zou kunnen zitten.

Tijs.
 
Verplaatst van "Overige software" naar "Windows Vista"
 
@Lange Pier: het gaat er hier niet om dat de .exe extensie gekaapt is, maar dat Verkenner mappen die worden gedubbelklikt niet in hetzelfde Verkenner venster wil weergeven maar altijd in een nieuw Verkenner venster.
Lijkt mij dus een Explorer policy-instelling of een Explorer registry-instelling, maar geen idee welke [of een andere oorzaak].

Reageer gerust als je denkt dat je link wél gaat helpen. Ik hoor dan graag waarom je dat vindt/denkt, want daar leer ik weer wat van.

Tijs.
 
Lange Pier:

Sorry, dit is niet het probleem.

Ik ben er wel achter gekomen dat ik met regedit een bepaald bestand niet kon vinden. Dit hoort normaal open te zijn, maar ik mis het pad naar dat programma.
 
Kan iemand even kijken in RegEdit bij:

HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\open\command

en kan iemand mij de waarde hiervan geven?

Lars
 
Jep maar ik krijg een error dat de toepassing niet gevonden is. Kan iemand daar nog even kijken die ik hierboven heb gestuurd?
 
@larsojo: Bij mij (Windows XP) staat: %SystemRoot%\Explorer.exe /idlist,%I,%L

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan