Windows Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het programma USB Safely Remove op de site http://safelyremove.com/ heb ik vluchtig gelezen. Zo op het eerste oog is het een programma om veilig USB sticks ed te verwijderen. Alvorens dat uit te proberen wil ik eerst het antwoord van Mik Zjegger op mijn vraag afwachten. Zie #7. Dat geldt ook voor het herinstalleren van Windows of het plaatsen van een nieuwere versie.

Hoi,
ben even 2 dagen off-line geweest sorry voor de late reactie.
Waarom het programma je acties niet uitvoert heeft te maken met het feit dat je hert niet uitvoert als administrator.
Klik rechts op het deview exe-bestand en kies "uitvoeren als administrator".
Ik was het vergeten erbij te zeggen en ik gebruik het ook niet elke dag.
Ik heb het even uitgeprobeerd, de acties worden alleen uitgevoerd als je het programma met administratorbevoegdheden opent.

Op mijn pc werk ik altijd als administrator. Heb dus alle rechten. De reden dat ik Het H station niet kan loskoppelen is misschien omdat gerefereerd wordt aan een USB poort waar niets in zit.

Bij #7 heb ik ook nog het onderstaande gevraagd

Mijn vraag is nu of ik de regel van H mag verwijderen terwijl het USBDeview aangeeft dat dit niet veilig is.

Ik werk zelf ook met een administratoraccount dat toch net even anders is als de ingebouwde administratoraccount met grant permissions (als je dus rechtsklikt en uitvoeren als administrator selecteert dan krijg je die ook).
Ik neem aan dat je een ingebouwde sd-ingang voor je kaartje hebt?
Dat zou station H: kunnen zijn.
Controleer even het volgende: windowstoets + r >typ>control folders>enter
Kijk onder de tab weergave of "lege stations in de map Computer verbergen" niet aangevinkt is.
De optie "verborgen bestanden,mappen en stations weergeven" wel aangevinkt is.
Paardenmiddel dat zou moeten werken is alle usb-devices via apparaatbeheer verwijderen, herstarten en ze worden weer gevonden/geïnstalleerd.

Ik heb inderdaad een ingebouwde SD ingang voor mijn camerakaart. Als ik de Windowtoets + r gebruik dan krijg ik het venster Uitvoeren. Wat moet ik daar dan doen?
Controleer even het volgende: windowstoets + r >typ>control folders>enter
Kijk onder de tab weergave of "lege stations in de map Computer verbergen" niet aangevinkt is.
De optie "verborgen bestanden,mappen en stations weergeven" wel aangevinkt is.
Paardenmiddel dat zou moeten werken is alle usb-devices via apparaatbeheer verwijderen, herstarten en ze worden weer gevonden/geïnstalleerd.

control folders typen,entertoets en dan verder zoals in de quote staat.

De regel "lege stations in de map Computer verbergen" kan ik niet vinden. Waarschijnlijk is bij mij een andere tekst gebruikt. Welke?

Bijlagen

• Knipsel 4a.JPG
    Knipsel 4a.JPG
    49,4 KB · Weergaven: 11
  • Knipsel 4b.JPG
    Knipsel 4b.JPG
    33,6 KB · Weergaven: 10
  • Knipsel 4c.JPG
    Knipsel 4c.JPG
    16,5 KB · Weergaven: 9
Dan is die regel er pas in Win 7 gekomen, Vista heb ik overgeslagen. :o

Ok. Ik zal het morgen proberen en laat je dan het resultaat weten. Welterusten.
Gr. Hans

De onderstaande stappen heb ik hedenmorgen uitgevoerd:

1 UsbDeview als administrator uitgevoerd
2 de probleem veroorzaakte stationsletter geselecteerd
3 via Bestand geselecteerde apparaten de-installeren
4 de desbetreffende stationsletters zijn verdwenen
5 pc opnieuw opgestart
6 mijn gps Garmin apparaat in een usb poort geplaats
7 na enige tijd verschijnt weer de foutmelding
8 de foutmelding weggeklikt door op x te klikken
9 voordat de foutmelding terugkomt nu weer UsbDeview uitgevoerd en de
stationsletter van het GPS Garmin apparaat losgekoppeld
10 GPS Garmin apparaat verwijderd
11 camerakaartje in de ingebouwde kaartlezer van de pc geplaatst
12 camerakaartje op de gebruikelijke veilige methode verwijderd, dus niet via usbDeview
13 GPS Garmin apparaat ingevoerd in een van de USB ingangen geplaatst
14 GPS Garmin apparaat op de gebruikelijke veilige methode verwijderd, dus niet via usbDeview

Eindresultaat: de foutmelding is tot nu toe niet teruggekomen. Ik ben voorzichtig optimistisch en kom er een dezer dag op terug in de
hoop dat de foutmelding voorgoed verdwenen is.

Helaas. Nadat ik Ccleaner uitgevoerde en vervolgens mijn GPS Garmin apparaat weer in een van de USB poorten invoerde, kwam de melding weer terug. Misschien krijg je door de Eigenschappen nog een helder idee.

Bijlagen

• Knipsel 5.JPG
    Knipsel 5.JPG
    91,6 KB · Weergaven: 18
Je moet ergens kunnen instellen, dat je usb apparaten veilig kan verwijderen. In Windows 2000 kon dat nog niet, en ik weet niet meer hoe het in Vista zat, dat had ik niet.

Misschien kan je zelf erna zoeken?

Vraag: Zijn de problemen begonnen met het aansluiten van het Garmin apparaat?
Als je daar aparte drivers voor hebt moeten installeren moet je eens kijken of daar ge-update drivers voor beschikbaar zijn.
Heb je soms tijdens de installatie een foutmelding/waarschuwing van Windows gekregen dat de drivers niet digitaal ondertekend zijn door Microsoft?
Nuttige info.
En nog een, lees even het stuk over "Apparaten worden niet weergegeven in het venster Hardware veilig verwijderen".

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Met uitzondering van Windows Vista opnieuw installeren heb ik alle adviezen bekeken en uitgeprobeerd. Helaas heeft dat alles niet tot een oplossing geleid. Zoals het er nu uitziet heb ik de moed opgegeven en zal iedere keer als het probleem zich voordoet de melding verwijderen via Taakbeheer.
Mocht ik alsnog de oplossing vinden dan zal ik dat in dit forum laten weten. Iedereen zeer bedankt voor het meedenken.

Groet
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan