Windows verplaatsen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthias2

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2017
Hoi allemaal, ik heb laats een ssd gekocht met 120 GB geheugen en heb toen aomei partition assistant pro gebruikt om mijn os te verplaatsen, ze gaven me de opdracht mijn pc opnieuw op te starten en dat deed ik, toen hij weer opstarte werd voor ik windows in kon de verplaatsing gerund door aomei maar ik kreeg foutcode 5 en moest mijn pc opnieuw opstarten, ik heb dat gedaan maar nu gebeurde er niets. Windows icoontje staat ook nog steeds bij mijn c:\ (hdd) en niet mijn f:\ (ssd), de bestanden en mappen zoals program files (x86) en windows map staan wel allemaal in de ssd maar ook in de hdd, ik kan ook niet opnieuw windows installeren omdat ik geen schijfje meer voor heb. Kan iemand mij helpen???

Moet je dan de bootvolgorde in de Bios niet aanpassen? Die schijfletter had Aomai dan moeten corrigeren naar C. Wacht nog even wat antwoorden af, want hier zijn wel mensen die er meer verstand van hebben.

Ik heb dat al geprobeerd maar dan geeft ie alleen de melding dat ik een windows installatieschijf erin moet doen en verder kom ik niet

Na het klonen (wel de hele aangepaste schijf qua grootte gedaan en niet alleen de C: partitie?) de oude schijf afkoppelen en de SSD op die plaats aankoppelen, als het goed is aan de SATA 0 poort, de eerste dus, wordt er goed geboot, uitzetten en de oude schijf aankoppelen aan de tweede SATA aansluiting en weer booten.

wat bedoel je precies met het clonen? ik heb namelijk wel al al die mapjes zoals program files en gebruikers en andere windows mapjes in de ssd staan maar ook in de hdd, moet ik die nu verwijderen of kan ik gewoon doen wat je hierboven zegt

https://www.aomeitech.com/articles/ssd-cloning-freeware-4125.html
Zo kun je dat doen.
Vertaald eventueel.
https://translate.google.nl/transla...es/ssd-cloning-freeware-4125.html&prev=search

Zitten vaak meerdere partities op de schijf waarvan enkele van belang zijn om te kunnen booten vanaf de SSD.

Of opnieuw installeren, W10 is al geactiveerd, zonder key in te geven met de juiste W10 versie, home of pro, 32 of 64 bit.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Of gelijk op stick zetten of de ISO downloaden en met Rufus op een stick zetten.

Mooi!:thumb: Een SSD is een hele vooruitgang. Optimaal gebruiken en defragmenteren uitschakelen!

Laatst bewerkt:
Er zijn heel veel tweakers en adviezen te vinden op internet. Maar de systemen kunnen heden veel beter omgaan met SSD's.
Belangrijk zijn nooit defragmenteren (uitschakelen). Super- en Prefetch uitschakelen. Kijk of de SSD een tool heeft van de fabrikant (merknaam en type) om de SSD te optimaliseren. Meest veilig. Schakel indexeren voor de SSD uit (onder Eigenschappen SSD) en ook Windows Windows Search in Services uitschakelen.

Verder de schijf volledig belasten en ook programma's op de SSD zetten. Of er moet ruimtegebrek ontstaan. Data op andere HHD zetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan