windows verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

poepie

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
33
ik wil windows 98 verwijderen met de opstartdiskette,

heb te weinig plaats om hem terug erover te plaatsen.

Nu start hij steeds op tot c:\ , en dan geraak ik niet verder.

Wie helpt mij ???

Erik
 
Als je Windows wilt verwijderen, zal ik hem opstarten in de DOS modus en daarna format c doen!!

Ik hoop alleen niet dat je nog meer op de c:/ schijf hebt staan, maar alleen windows!!
 
dat is het juist, ik dacht als ik windows kan unstalleren, en dan terug installeren, dan heb ik misschien nog een deel van mijn programma's.

Kan ik misschien met een bepaald commando voorbij die vervelende c:\ komen . daar stopt hij namelijk bij het opstarten. Dit gebeurt na het windows opstartscherm.

alvast bedankt voor uw reactie
 
Je kunt geen computer gebruiken als er geen windows opstaat, dus ik denk dat uninstalleren geen optie is!

Als je een reserve opstartschijf hebt, dan start je via je floppydisk op en daarna kom je vanzelf in DOS, daarna doe je c:/ en dan zeg je format c....maar dan ben je wel alles van de C:/ schijf kwijt!

Als ik je een advies mag geven......als je windows er nieuw opzet, maak dan een apparte schijf voor windows!!

Bijv. C:/ voor Windows en D:/ voor je programma's.
 
ik weet dat je via de opstartdiskette je windows kan installeren of verwijderen. ik weet gewoon niet hoe het commando is. moest dit alsnog toch mislukken, kan ik nog steeds de schijf formateren. er staan gegevens van mijn kinderen op. vandaar.
 
De gegevens kun je toch op een cd branden en daarna weer op je computer zetten?

Maar heb ik je opweg geholpen of is het nog niet helemaal duidelijk?
 
ik heb helaas geen cd-brander, daarom dat het een groot probleem is.

bedankt alvast voor uw reacties

erik
 
tja, groot, e-mailadressen, wat prentjes en wat rommel waarschijnlijk. de e-mailadressen zijn het belangrijkst.
 
ja natuurlijk, ik heb een usb stick, maar hoe krijg ik nu die bestanden op die stick? ik geraak niet in windows hé

Erik
 
Ik heb geen idee hoe zo'n stick werkt, dus ik kan je helaas niet verder daarmee helpen, sorry!
 
Opstarten in de veilige modus lukt ook niet?
 
helaas, hij start op tot na het opstartscherm van win 98, en dan gaat hij naar c:\

als ik nu wist wat ik daar achter moet typen, dan start hij misschien verder op .

Erik
 
Kun je in de bios komen?
Zo ja, laat het systeem dan opstarten van CD en doe je CD erin en start op.
 
Als je via het floppy opstart, moet je wel zorgen dat je floppydrive je eerste boot apparaat is en niet je harde schijf of je cd-rom.
 
Kom je niet meer in Windows? Dan kun je toch niets meer opslaan?
E-mail adressen zou je uit kunnen printen. Anders kunnen de bestanden van Outlook ook op floppy.
Als je niet verder komt dan C:\ typ dan
scanreg /restore

Falco
 
helaas, hij start op tot na het opstartscherm van win 98, en dan gaat hij naar c:\ als ik nu wist wat ik daar achter moet typen, dan start hij misschien verder op .

Probeer eens:

cd windows
win
 
Je kunt windows toch verwijderen vanaf de DOS prompt? Met Deltree verwijder je de gehele windows map in een vloek en een zucht. Hetzelfde zou je kunnen doen met de map waarin je programma's staan. Wel even uitkijken. Je wilt je emails behouden, dus outlook express moet blijven staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan