Windows via andere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-user

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Ik heb hier een paar minder nieuwe en één hele nieuwe pc staan, en nu wil ik graag die hele nieuwe pc als server voor de anderen laten draaien. Ik wil graag dat die oudere pc's een windows versie van de nieuwe af draaien.
Ik weet dat dit kan, maar ik heb geen flauw idee hoe je dat in moet stellen en zo. Heeft iemand dat wel?

Volgens mij kun je alleen windows installeren via een gekochte versie. Dus vanaf een andere locatie opstarten gaat niet.
Dit wordt dus kopen.

Nee, ik weet zeker dat je voor thuisgebruik ook kan en mag doen. Bij mij op school gebeurt het ook, maar systeembeheer heeft er geen zin in om het "allemaal" uit te leggen

Volgens mij dat dat met een techniek van een PC zonder schijf alleen met een bootrom.

Ik weet wel dat we op school bijna 100 pc's hebben die allemaal een schijf van ongeveer 100 mb hebben (het zijn compaq celeron 300mhz pc's) waar iets van een bestandje op staat of zo, die er voor zorgt dat ze allemaal dezelfde windows allemaal apparte sessies draaien.

Ik wil zoiets dus op kleine schaal omdat ik een aantal oudere pc's heb die maar net win XP trekken

Dat kan wel, maar ik kan hier niets mee, ik wordt hier niet wijs uit :(

Zoek ook eens onder Btrieve, volgens mij doen scholen het via dit.

Maar het simpelste is via een netwerkkaart, met een bootrom, zodat de PC via de andere pc opstart.

LMAO! Yes its possible, make sure to have the Remote Boot service installed on the win2k server, then run through the wizard for the OS to boot when it gets requested

Een wat mager commentaar uit een ander forum, maar ik kan alleen os2 informatie vinden.

Lijkt me dat je moeten kijken of je met de Remote Boot Service een koppeling tot stand kan brengen met een client. Ik zoek nog even naar w2k server documentatie.

JBS> wat bedoelde je met Ctree?

Terminal server / Citrix Metaframe

Je kunt een van bovenstaande opties gebruiken om te doen wat je wilt. Je moet wel behoorlijk wat kennis van zaken hebben en de pakketten zijn laaiend duur.

Klopt, Citrix. :o

Ik kwam er niet op :o zat te zoeken onder Ctree, en Btrieve. Maar Idd. het is Citrix
Maar hier hebben ze toch ook speciale netwerkkaarten met bootrom voor nodig, en een speciaal ingerichte server.

Computerwoordenboek:

Citrix Systems, Inc. Citrix Systems is wereldwijd toonaangevend in het leveren van applicatie server software en services voor het bedrijfsleven. Citrix maakt het mogelijk elke applicatie op elke computer via elke aansluiting te gebruiken. Omdat de applicaties geinstalleerd worden op servers in plaats van elke client, wordt applicatie-beheer minder complex, minder tijdrovend en minder arbeidsintensief. Een belangrijk product van Citrix is Citrix Metaframe. Citrix MetaFrame software maakt de toepassing van ASP technologie mogelijk, door “gehuurde” applicaties voor elke client en elk netwerk bereikbaar te maken. Met Citrix applicatie server software en services kunnen bedrijfskritische applicaties snel wereldwijd ingezet worden voor gebruikers. Daarbij wordt de beheersbaarheid, schaalbaarheid, betrouwbaarheid en beveiliging gehandhaafd. Tevens kunnen ICT-kosten verlaagd worden en productiviteit in de gehele onderneming verhoogd.

Dus ik moet die server pc zo inrichten met cirtrix dat alle ps's hun troep hier vanaf halen. Maar, dit is volgens jullie geen haalbaar plan omdat het zo duur is, zijn er nog andere oplossingen?

Waarom installeer je niet gewoon Windows 2000 Server (of advanced server als je dat wilt) op je nieuwe machine en Windows 98SE op de oudere machines? Je kunt dan kiezen voor 2 opties: een werkgroep (is in zo'n kleine setting vaak het makkelijkst omdat de server dan niet aan hoeft te staan) of een domein. Ik weet niet precies wat je wilt bereiken. Je kunt pas een passende oplossing bedenken als je weet wat je doelen zijn.

Bedoeling:

Zorgen dat alle pc's op de server pc na, zo weinig mogelijk schijf gebruiken, en alles doen via de server pc, zodat iedereen altijd overal zijn bestanden kan opvragen en bewerken (mede belangrijk omdat zus in rolstoel zit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan