Windows viewer voor faxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenar

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Is de Windows viewer voor afbeeldingen en faxen misschien in te stellen als standaard met behulp van een policy (of andere mogelijkheid)? Ik zou deze graag zo willen instellen op alle pc's in mijn netwerk.

met vriendelijke groet,
L. Aenar

Laatst bewerkt:
Ik heb ook gezocht naar een oplossing met behulp van een script, maar ik kan hier niets over vinden. Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen?

Ik heb hier een soort van script gevonden die de afbeeldingen van alle extensies omzet naar het openen met Windows explorer default. Is er iemand met verstand van scripts die deze kan omzetten naar windows viewer voor afbeeldingen en faxen ( Windows picture and fax viewer) of een alternatief script heeft om afbeelingen bij default te laten opemen met de windows viewer?

Laatst bewerkt:
> Rechtermuisklik op je afbeelding/fax.
> Openen met.
> Programma kiezen.
> Vink aan: Dit type bestand altijd met dit programma openen.
> Selecteer Windows Viewer.
> OK.

Succes! :thumb:

> Rechtermuisklik op je afbeelding/fax.
> Openen met.
> Programma kiezen.
> Vink aan: Dit type bestand altijd met dit programma openen.
> Selecteer Windows Viewer.
> OK.

Succes! :thumb:

Deze kende ik inderdaad al, maar is erg veel werk om bij alle pc's te doen en erg lastig om elke gebruiker hiervoor te storen. Ook is het lastig als ik nieuwe pc's installeer, dan moet ik dit elke keer doen.
Waar ik eigelijk naar opzoek ben is een script die ik kan runnen bij het opstarten van de pc zodat het standaard programma voor het openen van JPG's en andere afbeelding formaten Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen word.

Update:

voor mensen die hetzelfde probleem hebben:
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.jpeg]
@="shimgvw.dll"
"Application"="shimgvw.dll"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.jpeg\OpenWithList]
"a"="shimgvw.dll"
"MRUList"="bac"
"b"="mspaint.exe"
"c"="PHOTOED.EXE"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.jpeg\OpenWithProgids]
"jpegfile"=hex(0):

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.jpg]
"Application"="shimgvw.dll"
@="shimgvw.dll"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.jpg\OpenWithList]
"a"="shimgvw.dll"
"MRUList"="ba"
"b"="mspaint.exe"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.jpg\OpenWithProgids]
"jpegfile"=hex(0):
Plak dit in een notepad oid. en sla het op als een .reg file.
Geen idee of dit de beste manier is, maar het werkt!
Misschien dat iemand nog verbeter punten heeft, dan zou ik dit graag horen.
Ook wil ik wel graag weten hoe ik een map of key kan verwijderen uit het register in dit soort bestanden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan