windows virus: hdd eruit, windows reinstall, hdd erin?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is alsof je real-time met me mee kon kijken!

Heb een windows 7 disk met alle versies erop, dan kies ik een versie om te installeren. (heb Ultimate 64bits, Ultimate 32bits en Starter geprobeerd.)

Vervolgens installeert ie alles Ok op de partitie, staat hij ook netjes bij het boot scherm (windows 7 en oudere versie van windows staat er dan ofzo.) Maar wanneer ik deze aanklik krijg ik het laadscherm van Windows, maar daarna niets.

Als ik via veilige modus ga krijg ik een melding dat de setup nog niet compleet is (In windows zelf zegmaar) en start dan automatisch de computer opnieuw op.

Bij de ultimate edities krijg ik gewoon niets te zien, waar bij Windows 7 starter mijn beeldscherm ook op standby klikt.

Het onderste zou (naar mijn mening tenminste) op een driver probleem duiden... maar omdat die popup van de niet-afgeronde installatie wel in windows 7 achtige stijl komt twijfel ik hier ook weer aan. Ook heb ik 2x een 32bits versie geprobeerd (omdat ik denk ik die drivers ook voor mn xp heb) maar ook dit zonder succes. * Zucht, computers * :p

Alle Windows bestanden staan wel op de partitie dus, hij staat gewoon bij de boot maar kom er niet "in". Ik denk dat ik die stappen in Windows nog moet maken voor een afgeronde installatie zegmaar. Maar hier kom ik dus niet bij :confused:

Enig idee? Of is dit een kwestie van in het boot menu drivers laden?

En Regdoll, heeft helpmij ook een soort personal message system? Mail anders even je adres of je bankrekening nummer, maak ik een kleine fiscale vergoeding over voor al je hulp, advies en tijd. Zie het als een klein kado'tje uit dank zodat je een mooie USB 3.0 kaart voor jezelf kunt kopen ofzo! :)

Groet, en wederom weer mijn dank!

"Het is alsof je real-time met me mee kon kijken!"

Je bent niet de eerste die dat tegen me zegt hoor ,en zeker al helemaal niet enige die met een zelfde gedachte in zijn hoofd zat.
Dank je wel daar doe je me een heel groot plezier mee :cool::cool::thumb::thumb:
Maar kan je dat helaats niet uitleggen dat zou nu en voorlopig nog tijd niet goed zijn.

We gaan dat probleem met het installeeren van windows 7 die je heb ,eens op een totaal andere manier en ander oogpunt benaderen.
Want je laat zien van alles geprobeerd te hebben maar je komt zo niet verder.

Het concept (M$) ,je heb een dvd met 4 verschillende versies van windows 7.
Maar wat de meeste niet weten omdat je het ook niet zien kan is dat een dvd geregeld 4 versies heeft ook al zie en installeer hij er maar 1.
Het is namelijk goedkoper om allemaal de zelfde dvd te produceren en ze aan te passen ,dan dat je 4 verschillende productie lijnen laat lopen voor de windows 32 bit versie alleen al.

Weet de naam van die techniek hoe ze bij M$ (Microsoft dus) die dvd aanpassen even niet het is voor een lange tijd terug dat ik die informatie aan het jagen was en dat artikel heb gelezen.

Nu zijn er dus van die mensen die dat dus ook wel weten ,maar het niet (kunnen) begrijpen en wat ze door hebben.
Die hebben een manier bedacht of gevonden bij iemand om die dvd weer zo aan te passen dat de andere veries op die dvd weer bij de setup te zien zijn.
Daar voor pasen ze die normaal bij de setup staat en goed werkt aan om die andere er bij te halen.
Het is niet zo dat 4 verschillende windows zijn ,er staat maar 1 windows op die door de setup zich op verschillende manieren installeerd ze maken allemaal gebruik van de zelde bestanden op die dvd en als je er 1 aanpast en daardoor niet goed werkt ,werkt het bij alle andre ook niet meer goed.

Er kunnen toch nooit 4 los van elkaar werkende windozen op 1 dvd daar heeft een dvd de ruimte niet voor.
Ik wist dat ze er waren en volgens mij heb je nu zo 1 te pakken.

Verder niet intresant om er mee door te gaan ,als dit door heb ben je al weer een heel stuk verder.

Je begon in je post met Ultimate 64bits ,probeer het dan maar eens met deze.

Windows 7 Ultimate x64 SP1 U (media refresh)

Microsoft maakt steeds weer een nieuwe upate van de iso en geven die cijfers aan van die iso (X17-59465.iso).
Je kan de integriteit van je download controleren door de SHA1 en ISO/CRC check sums te vergelijken met die je kan vinden bij Microsoft Technet waar je kunt inloggen met een gratis Windows Live ID.

Dat laatste mag meschien moeilijk op je over komen ,maar dat is niet zo hoor.
Op het moment als die iso in elkaar wordt gezet word er automatisch een nummer (s) aan gegeven zodat je die nummers kun vergelijken met de nummers die daarvoor bij Microsoft Technet beschikbaar zijn.
Dus staar je blind op termen als SHA1 en ISO/CRC check sums.;)
Dat is handig omdat de link van de iso van Microsoft die ik hier heb neer gezet ,stiekum nog voor dar jij hem download door iemand kan zijn aangepast en een hele andre download kan zijn vervangen met alle gevolgen die er dan voor je zijn.
Dat is natuurlijk wel als een voorbeeld bedoeld het heeft absoluut helemaal niks met een wantrouwen van dit forum te maken.

Jay Jay ik begrijp heel goed wat je bedoeld ,en je maakt me echt heel blij dat het zo waarderen kan.
Voor mij is dat al een vergoeding is op zich zelf.

Ha Ragdoll!

Sorry dat ik zo lang niets van mij heb laten horen, ben erg druk geweest met school en computer.

Ik had deze week een lagg in de windows XP. Als ik een powerpoint aan het maken was, internet en msn open had en windows media player aanhad trok mijn pc het niet meer ofzo... (Wat met mijn processor makkelijk moet kunnen)
Windows media player ging mega haperen, alles ging ontzettend langzaam en ik werd er helemaal gek van.

Na de update naar SP3 lijkt het wat beter te gaan.

Dat met windows 7 ga ik zeker deze week even proberen!

Weet jij trouwens nog een handige manier om tot die tijd de dual boot (die het tog niet doet) te verwijderen? Gewoon die partitie formateren?

En daarnaast nog een vraagje; ik heb een lange tijd geleden mijn pc weg gebracht voor reparatie en nu staan er allemaal vage mappen op een andere schijf.
Nu zag ik met het updaten naar SP3 dat hij de windows bestanden in die mappen zet, terwijl ik deze gewoon op de C wil hebben. Ik vind het erg irrietant dat die mappen los op mijn I schijf staan zonder dat ik deze kan verplaatsen of verwijderen. (ze heten bijvoorbeeld; e6ec07a1603428adc4a7f215675d25)

Groetjes van je grootste fan! (lees; bedankt:p)

p.s.

Ik heb al die windows versies op een dual layer moeten branden, was rond de 4.8gig geloof ik, dus ik denk wel dat alle versies erop staan ;)

Word helemaal gek van dit ding. Ik heb 1 pdfje open staan, mn browser en msn en mijn windows media player begint hem helemaal te laggen/haperen. CPU usage zit ook boven de 40%. Voor alleen deze super simpele taken.

Ik snap er helaas egt helemaal geen zak meer van. :(

Bied jij toevallig ook pc reparaties aan tegen een goede betaling natuurlijk? =D

Groet,

Jay Jay

Hoi Jay Jay,

Het gaat ook allemaal niet zo maar in keer.
Maar als je het éénmaal door heb wordt het steeds makkelijker.

Die mappen die je bedoeld met ze heten bijvoorbeeld; e6ec07a1603428adc4a7f215675d25
Dat zijn mappen die worden gemaakt tijdens een windows update.
Normaal worden die ook weer verwijderd maar nu is daar bij jou iets niet helemaal goed gegaan.
Dat is verder niet zo'n probleem je kunt ze evetueel verwijderen als je met de andere besturing systeem opstart en de update opnieuw uitvoeren kan ook helpen.

Een handig programmatje voor dualboot is easyBCD
Is niet voor XP bedoeld maar als je de boot manager van windows 7 er op heb staan dan installeerd hij zich wel in XP.

Het andere heeft met het goed afstellen van je systeem te maken maar je kunt meschien beter eerst de dual boot goed voor elkaar zien te krijgen anders wordt het een beetje veel in 1 keer.

:thumb:

Ha Ragdoll,

Heb nu ook een officiele xp erop staan (home edition) en die lijkt vééél beter te werken :) i.p.v. 40% usage naar 1% cpu usage als er niets open staat.

Jammer dat ik niet even wat langer gezocht had naar de officiele xp cd, had me achteraf veel tijd bespaart ;)

Windows 7 heb ik nu ook iets gevonden, ga ik dit weekend proberen :)

Nogmaals bedankt voor al je hulp en moeite man!

Ha Jay Jay,

Ik had het gezegd dat ik zelf ook geen fan van die customized windows versies.
Maar goed nu zie zelf ook waarom.:):d

Een tip voor als je wat met allerlij downloads van een windows of zo gaat spelen is dat je eerst op virtuele computer of wel virtual machine genoemd gaat installeren om ze uit te testen.
Zelf gebruik ik VMware workstation maar er is natuurlijk ook VirtualBox wat een open source software is en gratis te gebruiken.

Want je heb zelf gemerkt met de vorige install van XP er ook zomaar iets onverwachts kan zijn wat je systeem overhoop gooit ,maar ook een virus.;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan