Windows vista 64bit naar Windows 7 32bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

SertanDeniz

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2009
Hoi allemaal
ik had een packard bell pc met windows vista 64bit erop
gisteren had ik via marktplaats windows 7 cd gekocht waar op stond dat het voor 32bit en 64 bit was
dus ik heb hem geinstaleert maar ik kreeg geen keuze of ik een 32 of 64bit pc had
als ik nu bij mijn computer eigenschappen kijk staat er 32bit kan iemand me helpen?
heeft het nadelen of voordelen? en hoe kan ik het weer 64bit maken?

Hoe groot is jou RAM-geheugen?

Het voordeel van een 64-bit versie is dat die 4GB RAM-geheugen ondersteund. En 32-bit versie tot en met 3GB RAM-geheugen. Verder is er geen verschil tussen de 2 versies.

Hoe groot is jou RAM-geheugen?

Het voordeel van een 64-bit versie is dat die 4GB RAM-geheugen ondersteund. En 32-bit versie tot en met 3GB RAM-geheugen. Verder is er geen verschil tussen de 2 versies.

4gb....

Naar hoever ik weet is een 64 bits systeem sneller bij het gebruik van meerdere applicaties en ondersteund dit meer ram geheugen. 32 bit ondersteunt tot 2 gb dacht ik zo. ik weet niet of je nog van je volledige ram geheugen gebruik kan maken.

Hier is een uitgebreidere uitleg http://www.hardware.info/nl-BE/video/wmSTZMQ/Kijkersvragen_over_Windows_Vista_64_bit/

volgens mij is de enige optie om dit te veranderen een clean install, maar zou het je wel aanraden.

Naar hoever ik weet is een 64 bits systeem sneller bij het gebruik van meerdere applicaties en ondersteund dit meer ram geheugen. 32 bit ondersteunt tot 2 gb dacht ik zo. ik weet niet of je nog van je volledige ram geheugen gebruik kan maken.

Hier is een uitgebreidere uitleg http://www.hardware.info/nl-BE/video/wmSTZMQ/Kijkersvragen_over_Windows_Vista_64_bit/

volgens mij is de enige optie om dit te veranderen een clean install, maar zou het je wel aanraden.

en kun je mischien ook uitleggen hoe ik dat moet doen? heb er niet zo veel verstand van:(

Welkom op Helpmij.:)

Kennelijk heb je een Windows installatie key, die voor een 32BIT installatie is.

Welkom op Helpmij.:)

Kennelijk heb je een Windows installatie key, die voor een 32BIT installatie is.

dus ik moet weer contact met die gene maken en vragen om een windows 7 cd met 64bit?
ik dacht dat ze allebij op zelfde cd zaten , en hij vroeg me ook niet hoeveel bit ik had

Voor zover ik weet, maat de key uit welke je kan installeren. Dacht inderdaad dat beide versies op een dvd staan.

Voor zover ik weet, maat de key uit welke je kan installeren. Dacht inderdaad dat beide versies op een dvd staan.

ik moest geen key of iets anders invulle tijdens instalatie kwam er opeens een opdrachtpomp tevoorschijn en daar stond heel even mijn key op en ging daarna weer weg en instalatie ging verder
en heb tijdens instalatie is er mij niet gevraagt of ik een 64 of 32 bit pc heb

Dan vraag ik me af of je wel een originele Windows 7 dvd gekocht hebt. Lijkt me eerder een unattended installatie dvd.

Zit er een hoes bij van Microsoft?

Dan vraag ik me af of je wel een originele Windows 7 dvd gekocht hebt. Lijkt me eerder een unattended installatie dvd.

Zit er een hoes bij van Microsoft?

ik denk het niet zoals ik al zij ik heb hem via marktplaats gekocht
er stond op dat hij voor 32 en 64 bit werkt

hij werkt prima alleen is mijn 64bit 32 bit geworden of ik heb een fout gemaakt tijdens instalatie

alvast bedankt voor iedereen zijn hulp

64BIT kan niet zomaar 32BIT worden. Je hebt een 32BIT installatie gedaan. Marktplaats hmm, heb je een linkje van de advertentie?

Je denkt werkelijk dat je een originele Windows 7 Ultimate voor 10 euro kan kopen?

Windows 7 Ultimate kost €299,- voor een volledige versie;
http://www.alternate.nl/html/shop/c...E&l1=Besturingssystemen&l2=Volledige+versies&

Zal me niet verbazen als je inderdaad een unattende versie gekocht hebt, op een eigen gebrande dvd. Desnoods met een printje erop.:confused:

hij is wel gewoon goed geactiveert enzo of maakt dat niets uit?
mijn pc zijn prestaties zijn ook heel wat verbetert sommige dingen ongeveer met 0.5 punten

Het is en blijft een illegale Windows versie. Microsoft zal gerust weer met een nieuwe WGA komen, die de illegale versies detecteert.

Een citaat uit de advertentie;
Hierbij verkoop ik de volledige Windows 7 Ultimate die je direct kan installeren zonder een activatiecode
Een originele Windows koop je met licentie, dus een activatie code.

Het is en blijft een illegale Windows versie.

Een citaat uit de advertentie;

Een originele Windows koop je met licentie, dus een activatie code.

en wat is die activatie code die bij mijn computer eigenschappen staat dan? anders zou er tog staa nvan
je hebt nog 30 dagen om windows te activeren

Een unattended versie is zo gemaakt, dat deze wel degelijk geactiveerd is. Echter is het niet een eerlijke activatie.

oke nu snap ik het bedankt voor je hulp
ik ga tog nog proberen om hem 64 bit te make(opnieuw instaleren mischien dat ik iets heb oevrgeslagen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan