Windows vista 64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

BMooldijk

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
35
Mijn vraag is als ik windows vista 64 bit installeer, kan ik dan nog steeds programma's die alleen op windows vista 32 bit werken installeren?

Alvast bedankt,

Greetz

BMooldijk
 
maar met 4gb geheugen, is het dan slim om 64 bit te nemen of gewoon 32 bit en dan maar 3,2 ghz? aangezien er voor 64 bit nog niet veel programma's voor zijn?
 
Ik vind het wel grappig, je stelt in beide postings een vraag en ook in beide postings geef je zelf al het (juiste) antwoord.
 
Alles werkt gewoon op 64 bit

En 32 bit werkt ook prima. Vista met 2 Gb loopt uitstekend dus er zijn totaal geen problemen te verwachten

Ron
 
Alles werkt gewoon op 64 bit
En 32 bit werkt ook prima. Vista met 2 Gb loopt uitstekend dus er zijn totaal geen problemen te verwachten
Ron
"Interessant".
Vraag: download en installeer bijv. eens "Antivirus" en geef dan svp nog eens je mening.

Iig. is Microsoft het niet helemaal met je eens.
 
Laatst bewerkt:
"Interessant".
Vraag: download en installeer bijv. eens "Antivirus" en geef dan svp nog eens je mening.

Iig. is Microsoft het niet helemaal met je eens.

Valt best mee tegenwoordig, zelfs de gratis avast home ondersteund nu de 64 bit versie.
Gaat dus allemaal in een rap tempo .

Zelf draai ik al zo'n 7 maanden vista ultimate 64 bit en ik heb weinig tot geen problemen ondervonden dat programma's hier niet op werken.
In het begin (zeker met vista 64) waren er inderdaad niet al te veel programma's en zeker niet met antivirus programma's.

Heb denk ik maar 3 maal de melding gehad dat het programma niet werkte met mijn 64 bit.

Je krijgt 2 maal een program files 1 met de 64 bit programma's en 1 program files(x86) de 32 bit programma's.

Moet bij 64 bit wel een internet browser nemen die 32 bit draait omdat bv flash niet op 64 bit werkt.

Draai ook op 2 gig en werkt sneller dan op vista 32 bit en heb nog steeds genoeg geheugen over! (gebruik wel een zeer snelle usb stick voor readyboost)

Als je computer lekker loopt zou ik zeggen blijf lekker op die 32 bit, als je wilt spelen en testen en wat dan ook zou ik zeggen probee het lekker.

Moet er wel bij zeggen dat ik geen spelletjes speel dus daar kan ik niets over zeggen of die wel of niet op 64 bit draaien.
 
Ik stel voor om ontopic te blijven. Het gaat NIET om de welles-nietes discussie, het gaat om de oorspronkelijke vraag van TS en die luidde:

kan ik dan nog steeds programma's die alleen op windows vista 32 bit werken installeren?

Dáárop luidt het enige volledige antwoord m.i. nog steeds, "Nee", of, zoals je wilt, "Ja, tenzij".
 
Maar zelfs in de link die je geeft van microsoft word er eigenlijk gezegd JA maar er er kunnen echter prestatieverschillen optreden .
 
Ik schrijf ook: "Ja, tenzij" in mijn bericht hierboven, maar kijk nu simpelweg naar de vraag van TS. Die heeft het expliciet over zuiver 32 bits software (stuurprogramma's). Dán luidt het antwoord: "Nee, als het eigen stuurprogramma's gebruikt, tenzij".

Je moet de faq van Microsoft wel correct / volledig aanhalen. Microsoft schrijft óók:

Veel programma's die zijn ontworpen voor een computer met een 32-bits versie van Windows, kunnen ongewijzigd worden uitgevoerd op een computer met een 64-bits versie van Windows. Er kunnen echter prestatieverschillen optreden. Als een 32-bits programma gebruikt maakt van eigen stuurprogramma's, werken die wellicht niet naar behoren in een 64-bits omgeving. Als u een 64-bits computer hebt, kunt u het beste programma's uitvoeren die zijn ontworpen voor een 64-bits computer.

Dát is volledig.

Zullen we nu stoppen met het kleine-beestjes-verkrachten over de interpretatie van het artikel?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan