Windows Vista, Alleen Lokaal + onbekend netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Source

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Hallo Allemaal,

Ik had gisteren voor even een proxyserver gedownload (ProXPN)
Ik had het nodig om voor even prive te surven op het internet.
Nadat ik via control panel de uninstall van het progamma deed was mijn internet nog gewoon normaal.
Ik werd vanmorgen wakker en deed mijn laptop aan (Draadloos) en ineens stond er: Onbekend netwerk en alleen lokaal. Ik had de router daarna 30 seconden uitgezet maar dit hielp niks. (Ik heb een net nieuwe sitecom) ik had dit probleem als eens tevoren
maar sinds ik een nieuwe router heb is er niks aan de hand. Mijn pc zei dat het IP adres niet goed was, dus ik ben via mijn router (Ipv4 IP in web browser invullen) mijn IP verranderd. Nu weet ik niet zo heel veel van netwerken enzo. Dus had ik gewoon de laatste cijfers iets verranderd. Nu stond er 'Deze IP is al in gebruik' de enige mogelijkheid was om op Oke te drukken. De site van de router was ineens niet meer te bereiken (Ook niet via de nieuwe IP) Mijn moeder en vader hebben gewoon internet via een laptop en draadloos. Maar op mijn laptop werkt het niet meer. Ik heb op google al alles opgezocht en ik vond vanalles over ipconfig. Maar deze dingen snapte of werkte niet bij mij. Er stond: geen lan gevonden. Mijn provider is trouwens UPC (54 MBs) Ook heb ik het netwerk van mijn pc verwijderd en er opnieuw in gezet, maar dit hielp ook niet echt. Misschien kan iemand hier mij verder mee helpen?? Ik heb dit geschreven via mijn telefoon dus sorry voor de spellings foiten.

Bedankt voor het helpen.

Ik denk dat het probleem is dat je de gateway heb veranderd van je router, of dat je je eigen IP veranderd hebt, behalve op je laptop. Probeer (Als je niet te veel instellingen op je router hebt gemaakt voor optimalisatie) je router te resetten met een paperclipje. Als het goed is, zal je dan weer kunnen internetten.
Maar: je laptop zegt dus wel dat 'ie verbonden is met een netwerk? Doe anders op die pc en die van je vader/moeder het volgende:
Druk de windows-toets en r tegelijk in en typ daar cmd, druk op enter. Typ daar ipconfig in en druk weer op enter. Vergelijk de cijfers die staan achter Gateway. Zijn ze hetzelfde of verschillend?

Ik denk dat het probleem is dat je de gateway heb veranderd van je router, of dat je je eigen IP veranderd hebt, behalve op je laptop. Probeer (Als je niet te veel instellingen op je router hebt gemaakt voor optimalisatie) je router te resetten met een paperclipje. Als het goed is, zal je dan weer kunnen internetten.
Maar: je laptop zegt dus wel dat 'ie verbonden is met een netwerk? Doe anders op die pc en die van je vader/moeder het volgende:
Druk de windows-toets en r tegelijk in en typ daar cmd, druk op enter. Typ daar ipconfig in en druk weer op enter. Vergelijk de cijfers die staan achter Gateway. Zijn ze hetzelfde of verschillend?

Ik heb mijn IPv4 weer kunnen verranderen naar het oude. Ik kon nog niet op mn moeders pc nu, maar mijn gateway zegt 0.0.0.0 ik heb het idee dat dit niet goed is??

Dat klopt in ieder geval niet. In vista moet je dat veranderen bij de instellingen van de draadloze netwerkverbinding naar het adres wat je bij je moeder vindt. Waarschijnlijk iets van 192.168.2.1.

Dat klopt in ieder geval niet. In vista moet je dat veranderen bij de instellingen van de draadloze netwerkverbinding naar het adres wat je bij je moeder vindt. Waarschijnlijk iets van 192.168.2.1.

Dus die gateway die bij mn moeders pc staat moet ik ook op mijn pc instellen? Die gateway lijkt op het Ipv4 dat is namelijk: 192.168.0.1

Is dat de gateway bij je moeder? Dan moet je die ook bij jezelf instellen.

Is dat de gateway bij je moeder? Dan moet je die ook bij jezelf instellen.

Oke ik heb dat ingesteld bij Ipv4 maar er is nog niks verranderd...

Maar er staat bij subnetmasker nu ook dat 0.0.0.0 en ok hb nog steeds geen verbinding. (Alleen Lokaal) nu krijg ik mijn netwerk 2x 1 is onbekend en de ander heb ik ingesteld op thuis netwerk (kwam tevoorschijn) het heeft gewoon dezelfde naam alleen is de een sitcom en de ander sitecom2

Laatst bewerkt:
Dat moet je niet invullen bij ip4 adres, maar bij Gateway. Bij IP4-adres zou je moeten kunnen selecteren dat hij dat automatisch toekent. Anders: 192.168.0.99 en bij subnetmasker 255.255.255.0 en bij gateway 192.168.0.1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan