Windows Vista - draadloos internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

monique62

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Berichten
16
Beste lezers,

onlangs hebben wij voor onze kinderen een 2e pc aangeschaft, die vrijwel uitsluitend wordt gebruikt voor internetten, met name het spelletje Runescape.
Windows Vista is het besturingsprogramma. Via kabel van @home hebben we een draadloze internetverbinding via een Linksys USB-stick (nadat een Linksys netwerkkaart al geen stabiele internet-verbinding opleverde). De internetverbinding is nu stabiel, maar onze kinderen raken erg gefrustreerd omdat tijdens het spelen van Runescape er als het ware haperingen optreden waardoor hun "poppetjes" soms een paar seconden vast blijven staan, en vervolgens in het veld een heel stuk verder springen. Ook verschijnt soms vanuit Runescape de melding "Connection lost". Ik merk dan geen verbreking van de internetverbinding als ik in het Netwerkcentrum kijk. Volgens de PC winkel betreft het miniem kleine verbrekinkjes met Internet, die je tijdens het normale surfen niet eens opvallen, maar bij dit spelletje dus wel.
De pc staat op de 1e verdieping. Bij verplaatsing van de pc naar beneden en aansluiting op de gedrade kabelverbinding draait Runescape wel goed.
Volgens de pc winkel is Vista een extra moeilijkheid om de draadloze internetverbinding goed te krijgen, en verkeert alles nog in een experimenteel stadium. Ze raden ons aan een gedrade verbinding te maken. Aangezien we dan door een 30 cm dik plafond moeten boren, zijn we hier niet zo gelukkig mee.

Wie heeft ervaring met draadloze internetverbinding met Vista, en met name met Runescape (www.runescape.com).
p.s. ons geheugen is 1024 MB.Volgens de pc winkel levert het plaatsen van een extra "gieg" geen verbetering voor ons probleem.
Dank voor je reactie.
Monique
 
Draadloos met Vista

Hoi Monique,

Het personeel van de pc winkel weet het waarschijnlijk ook niet, maar draadloos netwerken met Vista gaat uitstekend en verkeerd zeker niet in een experimenteel stadium.

Zoals je het probleem beschrijft denk ik dat je een 'Draadloze versterker' nodig hebt.
(Er zit zoals je zegt 30 cm beton tussen, welke het signaal kan verzwakken.)

Een goed voorbeeld hiervan is een Linksys Wireless Range Expander welke het signaal van je draadloze netwerk versterkt.
Kijk eens onder "verbinding maken" in het startmenu naar de sterkte van het signaal.

ook moet je er rekening mee houden dat de snelheid van je internet verbinding nu wordt gedeeld door 2 pc's.

Extra geheugen lost dit probleem niet op want heeft er niets mee te maken.
Een abonnement met hogere snelheid kan ook helpen.
 
Laatst bewerkt:
toch maar gedraad

Hoi Fabian,

Hartelijk dank voor je reactie op mijn vraag. Wellicht was zo'n expander een goede oplossing geweest, maar ik wilde definitief van het probleem van een (af en toe) mindere verbinding af. Daarom hebben we toch maar een gat geboord (jawel in dat plafond van 30 cm) en draden getrokken. De klus viel uiteindelijk erg mee en sindsdien zijn we perfect online, dit tot groot genoegen van onze kinderen.

Desalnietemin bedankt voor je hulp.

Groeten,
Monique
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan