Windows vista en xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kneisel

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hoi,

Ik heb 2 schijven:

C: Hier staat windows XP op met softwareprogramma's (grootte 50 gig)
D: hier staan foto's op. (grootte 50 gig)

Maar ik wil graag overstappen op Vista Ultimate, maar evengoed XP behouden omdat sommige softwareprogramma's niet compable zijn met Vista.

Kan ik Vista op de D zetten en dan de foto's naar de C? En is het systeem dan niet te belast of te traag door 2 besturingssystemen??

Laatst bewerkt:
Of je de bestaande bestanden kan overzetten hangt af van de grootte van je bestanden, maar vooral van de grootte van je harde schijven of partities.

Qua snelheid heeft het hebben van een dual-boot systeem geen invloed, je kan maar 1 besturings-systeem per keer opstarten, dus...

Oke, Hoe kun je instellen dat als ik mijn laptop aanzet dat hij dan automatisch windows Vista laadt ?

Vista CD in de DVD speler, opstarten, in de bios de DVD speler als 1e boot device instellen, opstarten vanaf de Vista DVD.
Vista vraagt zelf waar je wilt dat er geinstalleerd wordt.
Uiteraard wel eerst je bestanden overzetten en bij installeren goed oppassen dat je de goede schijf kiest!!!

Succes!

Vista CD in de DVD speler, opstarten, in de bios de DVD speler als 1e boot device instellen, opstarten vanaf de Vista DVD.
Vista vraagt zelf waar je wilt dat er geinstalleerd wordt.
Uiteraard wel eerst je bestanden overzetten en bij installeren goed oppassen dat je de goede schijf kiest!!!

Succes!

Ik bedoel als vista al is geinstalleerd.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan