Windows vista freeze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heb ik min of meer een tweak voor je, defragmenteer je schijf evt. d.m.v. defraggler die een grafische interface heeft in tegenstelling tot de ingebouwde defragtool van Vista. Dus kun je naderhand zien hoe je schijf er uitziet in tegenstelling tot Vista. Defragmenteer, zonder wisselbestand (optie aanvinken "geen wisselbestand" pc herstarten), desnoods een paar keer tot alle bestanden zo'n beetje aaneengesloten staan. Als je daar mee klaar bent maak je een nieuw vast wisselbestand aan, de beginwaarde gelijk aan de eindwaarde. Je krijgt nu een vast aaneengesloten wisselbestand dat niet groter of kleiner wordt en op een vaste plaats staat op de schijf en niet afhankelijk is van allerlei andere bestanden zodat het kan worden versnipperd.

thanks :D die ga ik even downloaden. ik maak zelf geen gebruik van de ingebouwde defragtool van vista, maar altijd die van auslogics disk defrag. op het moment ben ik druk bezig, maar als ik tijd heb zoals later vanacht dan kan ik er rustig voor zitten. Wat is volgens jou een goede begin / eindwaarde trouwens ?

Ik heb zelf ook 4 GB Ram en bij mij staat als beginwaarde 4600 MB en ook als eindwaarde. Windows zelf adviseert iets van 4792 maar dat is geen evangelie. De formule is 1.5 x het Ramgeheugen, als maar 3.12 GB gebruikt kan worden klopt die som exact. (1GB is 1024MB).
3.12 x 1024= 3194.88 x 1.5= 4792.32. Je zou het dus ook op 4800 kunnen instellen, maar die 200MB minder maakt in feite niet zoveel uit.
Update: Wat me nu opvalt is dat jouw configuratie v.h. wisselbestand zou betekenen dat het systeem iets meer dan 1GB niet ziet. Zie de config van mijn systeem die exact klopt. Je hebt 4GB Ram is dat 2x 2GB of 2x 1GB en 1x 2GB? Of 4x 1GB?

Laatst bewerkt:
k heb hetdezelfde nacht nog uitgevoerd. De hele zaterdag heeft ie het prima gedaan, wilde deze zondag nog afwachten, maar toen ik net tijdens een simpel msn gesprek aan het chatten was: boem.. weer vast.

begin langzamerhand geirriteerd te raken hiervan ( niet van jullie :D maar van mijn pc ), en begin langzamerhand ook met een schuin oogje richting de ubuntu cd te kijken die ik tijdje terug heb gedownload..

als er enigzins meer suggesties zijn, hoor ik het graag :)

Goed :) ik geloof dat het probleem ( denk ik ) opgelost is.
Er schijnt iets niet goed te zijn met de ps/2 aansluiting voor de muis. mijn muis ( een USB muis met draad ) zit via een verloopstukje ( van usb naar ps/2, dat stekkertje zat bij de muis, een logitech ). Zie plaatje:

ps2_usb.jpg

heb geen idee of het met een driver te maken heeft, had ooit eens eerder een driver geinstalleerd voor de ps/2 aansluiting voor de muis ( als update ), toen was echter heel die muis niet meer vooruit te branden, vandaar dat ik er huiverig voor ben.

anyway, nu heb ik de muis aangesloten in de USB, en tot zover gaat het goed. ik wacht nog een dagje, en als alles goed blijft gaan, dan zet ik deze vraag als opgelost :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan