Windows Vista (geen probleem even een simpel vraagje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
4.846
Er zijn mij gewoon een beetje te veel versie's van Vista om te ondhouden en de verschillen te zien. Op school hebben we Enterprise en op de nieuwe computer zie je weer een andere versie. Ook heb je bussnis en ik snap het niet.

Nu is het punt dat ik nu (binnenkort) het moederbord weer (hopelijk werkent) terug heb. En dan was ik van plan om even te prutsen met Vista / XP dualboot. En dat natuurlijk op de minder legale manier maar dat maakt mij niet veel uit want als het niet bevalt dan mik ik vista er af. (Zo simpel is het bij mij gewoon :)) Maar.. Welke versie van vista zou ik nou eens gaan testen op de computer. Daarom zou het nu wel handig zijn om wat meer uitleg te krijgen over de verschillen etc. Natuurlijk snap ik wel dat Bussnis voor zakelijk gebruik is en ik dat dus niet nodig zal zijn.

Wat ik wel weet is dat de vista op school (enterprise) het leuke heeft dat als je iets inplugt dat het direct werkt na dat vista even gezocht heeft na de drivers. En de nadelen zijn natuurlijk het constante bevestiging (gaat toch wel uit) en na een beetje wennen valt Sidebar ook wel mee. maar dat zijn mijn meningen en nu wil ik wel eens het verschil weten en dat gene dat jullie mij zouden aanraden.

Groetjes,

Johan
 
Hallo,

Korte uitleg:
- Windows Vista Starter - Een heel goedkope versie van Vista voor in de ontwikkelingslanden. Maximaal drie programma's tegelijk mogen er actief zijn.
- Windows Vista Home Basic - Een kale Windows zonder veel extra's.
- Windows Vista Home Premium - Vista voor thuis, met Media Center en allerlei andere home en entertainment programma's als videobewerking en Photo Gallery.
- Windows Vista Business - De zakelijke versie van Vista, zonder Media center en multimedia functies. Maar wel met geavanceerde beveiligings- en backupfuntionaliteiten.
- Windows Vista Ultimate - Alle functies uit de hiervoor genoemde versies plus een paar extra's als bewegende bureaubladachtergronden. Dit lijkt mij de verstandigste keus.
- Windows Vista Enterprise - Deze editie komt bijna nooit voor en is voor bedrijven en instellingen.

Aangezien je het voor het zeggen hebt i.v.m. je niet heel legale instelling, zou ik voor Windows Vista Ultimate gaan.
Al deze Vista's zijn er ook nog in 64 bit, deze kunnen meer dan 4GB werkgeheugen aan. De rest van je hardware moet wel 64bit compatibel zijn.

Met vriendelijke groeten,
Theblindman.
 
Ahh oke. Tijdelijk had mij ook al een beetje op weg geholpen en toen dacht ik inderdaad ook aan Ultimate. Bedankt !

Groetjes,

Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan