Windows vista heeft problemen met nieuwe router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fhemke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2011
Hoi,
Omdat we verhuisd zijn is gisteren bij ons een monteur van ziggo langs geweest om alles weer te installeren: internet, tv en telefoon. Nu heb ik een probleem met het internet, ik heb het idee dat dit aan windows vista ligt omdat de andere laptops en computers(zonder windows vista) gewoon wel op het internet kunnen. Mijn probleem is het volgende: Windows vista geeft het volgende aan als ik probeer te verbinden met het internet:
PC VAN EIGENAAR >>> Onbekend Netwerk >>> X >>> Internet
Nou begrijp ik hier zelf dus helemaal niks van, ik heb geprobeerd het op te lossen door de tip die windows vista zelf gaf, de stekker uit de modem halen en na ongeveer 20 sec weer terug stoppen. Na dat gedaan te hebben geeft hij weer een ander probleem aan, ik moet een kabel aansluiten voor de LAN-verbinding. En hier ben ik het dus even kwijt, bij apparaatbeheer zie ik dan ook twee netwerkadapters, kan dit wel kloppen? Want mijn draadloos verbinding is dus ok volgens vista, maar de LAN-verbinding niet.
Kan iemand mij hier misschien verder mee helpen? Alvast bedankt! :thumb:
Femke

Die twee adapters zijn oke. Kabel en draadloos.
Prik een kabel in een lan poort en de andere aansluiting in je machine.
Start->cmd->enter->type ipconfig->kijk naar het ipadres van je standaardgateway.
Open een browser en type in de adresbalk http://192.168.1.xx je begrijpt dat ik bedoel dat je het gevonden ip adres precies over moet nemen.
Enter en geef je gebruikersnaam en wachtwoord in. (staat in de handleiding van je router) meestal iets van admin admin.
Je komt nu in de router en kijk daar de instellingen eens na, m.n. je wireless settings.
Security nalopen en de instellingen precies zo overnemen op je machine en het zou goed moeten zijn.

Ok heel erg bedankt voor je antwoord! :) Ik zit nu in de router maar zit nog met een vraag, hoe kan ik die instellingen dan in mijn laptop invoeren? Moet dat bij het netwerkcentrum? Want het vreemde is dat ik nu dus via de LAN-verbinding dus op intertnet zit maar de draadloos geeft nog steeds lokaal internet dus geen verbinding tot het internet. Ik zal hieronder even een printscreen plaatsen van het beeld dat ik nu heb:
a.jpga.jpg

Zo te zien heb je een uitstekende verbinding met je draadloze netwerk.

Laatst bewerkt:
Hmm toch niet vreemd genoeg, want dat is alleen als ik dus de kabel met de LAN-verbinding erin houd. Zodra ik die eruit haal krijg ik dit:
asd.jpg
En als ik dan mijn kabel weer in mijn laptop doe via het ethernet in mijn modem/router dan krijg ik dus weer 2 netwerken waarvan draadloos onbekend netwerk aangeeft en alleen lokaal en dus de LAN-verbinding prima werkt. Maar ik zit nu niet te wachten op internet via een kabel als je begrijpt wat ik bedoel hmmm, hieronder nog een printscreen dat laat zien dat er 2 netwerken zijn:
111.jpg
En dan rechtsonderin dat schermpje, ligt dat nou aan mij dat ik dat vreemd vind? haha sorry ik ben niet slecht met computers maar van sommige dingen heb ik niet zo veel verstand :)
Femke

Je moet je beveiligingsinstellingen eens nalopen.
Die staan in je router, zover ben je al.
Kijk naar wireless settings, security en het soort beveiliging.
WPA en TKIP of AES.
Neem deze precies zo over op je machine (uiteraard incl. je wachtwoord) en het zou moeten werken.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan