Windows Vista herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

135weirdo531

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2009
Berichten
5
Hoihoi, ik zou graag mijn computer volledig formateren en vista terug installeren..
Ik heb een non-bootable vista dvd en een bootable xp dvd...
Toen ik deze computer pas had, toen heb ik er eerst Xp (met die bootable) erop geinstalleerd en later vista (met die non-bootable).

Nu is mijn vraag: "Hoe kan ik mijn computer volledig formateren en vista terug installeren?"
1) Gewoon die non-bootable Vista disc derin proppen en die zal zelf de pc wel formateren + herinstalleren
2) van die non-bootable vista disc een bootable maken (kzou niet weten hoe :p)
3) volledig formateren met die Xp cd + xp installeren en vervolgens vista installeren
4) Iets anders proberen =)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik zou dit liefst zo snel mogelijk doen
Groetjes en mercikes, Joren
 
Welkom bij de Helpmij!

Hoihoi, ik zou graag mijn computer volledig formateren en vista terug installeren..
Ik heb een non-bootable vista dvd en een bootable xp dvd...
Toen ik deze computer pas had, toen heb ik er eerst Xp (met die bootable) erop geinstalleerd en later vista (met die non-bootable).

Nu is mijn vraag: "Hoe kan ik mijn computer volledig formateren en vista terug installeren?"
1) Gewoon die non-bootable Vista disc derin proppen en die zal zelf de pc wel formateren + herinstalleren Nee, dat gaat niet werken
2) van die non-bootable vista disc een bootable maken (kzou niet weten hoe :p)
3) volledig formateren met die Xp cd + xp installeren en vervolgens vista installeren
4) Iets anders proberen =)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik zou dit liefst zo snel mogelijk doen
Groetjes en mercikes, Joren

Ik zou het anders aanpakken. Leen van iemand een juiste versie Vista (de versie dus die jij zelf legaal hebt, althans waarvan je een legale key hebt) en boot met die DVD.
 
Welkom bij de Helpmij!



Ik zou het anders aanpakken. Leen van iemand een juiste versie Vista (de versie dus die jij zelf legaal hebt, althans waarvan je een legale key hebt) en boot met die DVD.

Dus met die non-bootable kan ik niet alles formateren?
spijtig genoeg ken ik niemand met een bootable versie van vista :S
 
Ik zou niet weten hoe je van een niet bootable Vista DVD een bootable moet maken, wellicht iemand anders?
 
Ik zou niet weten hoe je van een niet bootable Vista DVD een bootable moet maken, wellicht iemand anders?

Alles in een Iso zetten ofzo met bijvoorbeeld powerIso of heb ik dat fout?
 
Iemand een ander idee? zeker dat je niet gewoon met die vista non-bootable kan formateren?

mvg
 
Ja sorry, ik had snel even gegoogeld voor jou, heb momenteel namelijk niet zoveel tijd omwille van de examens, ik raad je aan dat je zelf even op zoek gaat op google hoe je een dvd bootable maakt, ik weet zeker dat er daar een goede handleiding staat :thumb:
 
Ja sorry, ik had snel even gegoogeld voor jou, heb momenteel namelijk niet zoveel tijd omwille van de examens, ik raad je aan dat je zelf even op zoek gaat op google hoe je een dvd bootable maakt, ik weet zeker dat er daar een goede handleiding staat :thumb:

Ja ik heb al een bootable dvd gemaakt maar, deze werkt niet xD
Blijkbaar moet hij in ISO formaat zijn...
Nu alleen nog zoeken hoe ik dat ga doen :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan