Windows Vista herstellen vanaf herstelpartitie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaak5293

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2012
Berichten
20
Hallo,

Ik heb een laptop (Fujitsu Siemens Amilo LI1750) en hier staat nu Windows XP Home Edition op. Origineel staat hier Windows Vista Basic op, u heeft deze laptop een herstelpartitie met Vista Basic, alleen kan ik er niet inkomen... Ik zie de partitie wel als ik naar computerbeheer ga, de schijf is 11,72 gb en is voor 30% in gebruik dus er moet iets op staan... Helaas zijn er geen Windows XP drivers voor de laptop vandaar dat ik Vista terug erop wil zetten. Heeft iemand een idee hoe ik Vista er terug op kan zetten?

Alvast bedankt.

Groeten Sjaak
 
ik denk dat je erin kunt met de herstel dvd/ cd die soms wordt meegeleverd of die je kunt maken.

EDIT:

en het is toch een laptop dan kun je toch een win vista cd van iemand lenen en de code die op je laptop staat (meestal aan de onderkant) invullen want dat staat meestal op een laptop

zoon plaatje Klik Hier voorbeeld van ms key plaatje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat is het probleem, ik heb geen herstel cd/dvd en ook geen Vista dvd, zou niet weten hoe ik daaraan moet komen... :(
 
je kan er 1 downloaden van internet, dan moet je een NIET gehackte nemen of zoeken waar je dus je eigen key moet intypen. dus NIET gehackt.

en het is eigelijk ook niet zo slim om naar xp over te gaan zonder een herstel cd te maken en ik weet ook niet zeker of je met een andere vista dus gedownload of geleend wel met jou key werkt want je moet echt de goede kiezen als je dus basic hebt en je download home dan werkt het natuurlijk niet. en als je doe goede download/ leent weet ik dus niet zeker of je key zou werken:confused:
 
nou een herstel dvd is echt voor jou pc dus als je een herstel dvd koopt/ download is het voor een andere pc :(
 
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om je type aanduiding goed te schrijven? Ik neem aan dat je een Amilo Li 1705 hebt ipv. een 1750?

Ik heb verder weinig toe te voegen aan wat er eerder al geschreven is, maar misschien kun je gewoon even aangeven waar je nu in XP geen drivers voor hebt. Dan kunnen we wellicht helpen.

Tip: Open Apparaatbeheer, en kijk naar apparaten met een geel uitroepteken of geel vraagteken ervoor. Geef ons wat er als algemene aanduiding staat voor dat apparaat, dubbelklik er dan op, ga naar tabblad Details en geef ons ook de PCI\xxxxxxx of USB\xxxxxxxxx aanduiding die bij het apparaat hoort. Wellicht kunnen we dan zoeken naar drivers voor je. Zie ook deze link, waar het uitzoeken wat er in de computer zit qua onbekende apparaten wordt uitgelegd, zodat je zelf ook een hoop dingen alvast zou kunnen uitzoeken.

Tijs.
 
Sorry van het type, typfoutje, moest inderdaad 1705 zijn. Verder heb ik geen drivers van:

Audioapparaat op de bus voor High Definition Audio - HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1106&DEV_1708&SUBSYS_173410F7&REV_1007\5&967C4FC&0&0001
Ethernet Controller - PCI\VEN_168C&DEV_001A&SUBSYS_2052168C&REV_01\4&1A598D38&0&0899
Videocontroller (VGA-compitabel) - PCI\VEN_1106&DEV_3371&SUBSYS_10F71734&REV_01\4&1FEB96E4&0&0008

Bedankt voor de hulp :D!!
 
Laatst bewerkt:
Even twee opmerkingen:
a. Laat je niet van de wijs brengen door Ethernet/LAN in mijn vorige posting: Het apparaat dat jij noemde bij Ethernet is het WLAN/Wifi apparaat (zie vorige posting). Wat ik Ethernet/LAN noem is de bedrade netwerkkaart, en daar heeft Windows ook standaard drivers voor.
b. Die chipset drivers en Ethernet/LAN drivers heb ik er bijgezet, maar waren niet genoemd in je lijstje van 3. Kunnen geïnstalleerd worden (zorgen wellicht voor snelheidswinst etc.) maar het hóeft (officieel) niet.

Zodra alles werkend is, meld dat dan even terug en zet daarna de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan