Windows Vista home edition start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Ik heb een probleem:

Ik heb een computer waarop Windows vista home edition is geinstalleerd. Deze computer heb ik inmiddels drie jaar.
De computer loopt al een tijd steeds vast, waardoor ik na opnieuw opstarten de computer weer werkend kreeg.
Nu is het zo dat de computer na de laatste keer vastlopen het volgende doet.
Als ik de computer zonder schijfcontrole laat doorlopen komt hij na inloggen in Windows waar hij aangeeft "Windows opnieuw installeren" Alleen een melding met een zwart scherm. Ik kan bij deze melding alleen op ok drukken en dan sluit de computer af.
Als ik wel schijfcontrole laat uitvoeren dan loopt de computer vast bij 60% en kan dan niks meer doen.
Als ik de computer in veilige modus probeer op te starten dan loopt deze ook vast. Komt helemaal niet in Windows.
Ik heb geprobeerd mijn computer opnieuw te installeren met de bijgeleverde cd die ik gekregen heb. Tijdens het opstarten van de installatie loopt hij vast en geeft het wel bekende "Blue screen" weer.

Mijn vraag is: Ligt dit zeker weten aan de hardeschijf?
Is er een manier om toch een herinstallatie te doen zonder het opnieuw kopen van een hardeschijf? ( de bijgeleverde cd met recovery mogelijkheden start dus niet op ) Ook een niet legitieme windows xp cd geprobeerd start ook niet op ( beide blue screen )
Kan er misschien een code via opdrachtprompt opgestart worden?

Tips zijn zeer welkom

Helaas kom ik bij het opstarten van de Windows cd niet bij de herstelmodeoptie, daarvoor schiet de pc al in een blue screen. Kan dit op via een andere manier opgestart worden?

Hiren's boot cd vind k zelf wel een goeie.
Daarin kan je een mini XP openen met tools zoals die

Ok neem aan dat ik deze via een andere computer moet downloaden op cd en dan proberen te laten draaien op mijn computer....
Is dit een standaard programmatje die ik ergens kan downloaden?

downloadloacatie Hirens boot cd

Download deze op:http://www.hirensbootcd.net/download.html
Klik op "+ Direct HTTP Mirror" bijna onderaan op de pagina.
Kijk hier voor meer info. Je krijgt dan een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren’s bootcd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden.
Dat kan met BurnCDCC dat ingevoegd zit in de zipfile.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan