Windows Vista Instal

Status
Niet open voor verdere reacties.

solotalent

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hallo,

ik ben van plan Windows Vista op mijn Pc te installeren. Ik werk nu met Xp Media-center edition.
Ik heb twee dingen waar ik niet uit kan komen:

1. Welke versie van Windows Vista zal het beste zijn? Ik game veel en download vaak muziek, maar wil geen honderden euro's kwijt zijn... zelf dacht ik aan Home premium?

2. Mijn Schijf is ingedeeld in 2 partities van ieder 146GB, is het een optie om Vista op een schijf te installeren en mijn programma's op de andere?

Hieronder gegevens van mijn Acer Pc:

2x 146Gb HD
1024mb geheugen
AMD athlon 64 X2 Dual
Core Processor 3800+
(en windows Service Pack 2):)

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven, en of het überhaupt wel verstandig is om over te stappen naar Vista.

Alvast Bedankt..

Solotalent:D

Draai sinds twee weken Vista op mijn athlon 64 3200.

Heb de ultimate maar de home of premium is ook ruim voldoende.
Ik heb ook twee harde schijven en heb vista + software op de ene staan en gebruik de tweede als backup schijf.

Als het kan zou ik weer overstappen is weer eens wat anders en je moet mee met de tijd hé.

Wel twee belangrijke dingen voor Vista zijn de videokaart en het geheugen.
Ik heb 1 GB bijgestoken en op twee draait het lekker vlot.

Hoi,

Home Premium draait prima op jou systeem ... behalve die 1Gb Ram ....
Kijk ook naar de hardwarecompatibiliteit, want je bent niet echt uitgebreid in wat er allemaal 'in zit' (behalve wat Karina aangeeft, ook je tv-kaart!):

http://www.microsoft.com/netherland...ta/buyorupgrade/wvupgradeadvisor/default.aspx

Neem in elk geval niet Basic of Business, want dan mis je je mediacenter en zo nog wat meer:

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx

Hou de prijzen in de gaten, want voor een OEM-versie van Vista Home Premium kan je voor zo'n 100 Euri al terecht.

Laatst bewerkt:
OKee, in ieder geval bedankt..

Waar kan ik de precieze status van mijn geheugen bekijken?

Alvast bedankt..

Die heb je zelf al aangegeven in je startpost, 1024mb en dat is dus wat weinig voor Vista!

Windows Vista ultimate werkt prima!!
ik had ook windows xp media edition naar---> vista ultimate
En ik heb 1GB Ram

Laatst bewerkt:
Het werkt met 1GB maar met 2GB is het veel aangenamer werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan