Windows Vista ja of nee????

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendyvantienen

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
26
Hallo,

Heb een vraagje...heb net een nieuwe laptop met windows xp...nu kan ik voor 25 pond ongeveer een gratis upgrade naar Windows Vista doen...maar ben bang dat heel veel programma`s dan niet meer compatible zijn en bepaalde games niet meer werken,
weet iemand of het de moeite waard is om te upgraden...

graag jullie reacties hierop.

alvast bedankt!!!!

groetjes Wendy:)
 
Hoi Wendy,

Wat je zegt klopt niet: voor 25 pond een 'gratis' versie van Vista.
Het klopt wel, dat - vooral games - nog niet werken onder vista.
Kijk, als je nu standaard xp erop hebt en tzt voor 25 pond kunt opwaarderen naar een (mogelijk NL-versie) van Vista, dan zou ik het doen .....

En anders misschien uitkijken naar een in nl te kopen laptop, waarbij die optie van upgraden wél zit ....
 
Ik werk al sinds RC1 met Vista en sinds beta2 en nu de laatste RTM versie van Windows ben ik er echt wel tevreden over.
Er is geen software die ik niet kan draaien (alleen vmware workstation is op dit moment 6 beta aangezien versie 5 niet werkt).
Over games kan ik niets zeggen, ik speel er geen. Maar als je op de forums rondzoekt naar jouw games, kun je dat wel snel achterhalen.

Ik snap Valijn zijn antwoord niet zo goed, misschien wat verdere uitleg.
Maar als je een laptop gekocht hebt, waarvan je op voorhand wist dat je Vista kunt installeren als hij uit is, zou ik het doen. OK, 25 € is niet gratis, maar toch...
O ja, als je kunt kiezen neem dan een engelse versie. De originele is altijd beter dan een vertaalde (dat geld niet alleen voor OS'en, maar ook voor films, liedjes, ... :))


PS: kijk eerst even na of je laptop "Vista ready" of "Vista capable" is.
 
Laatst bewerkt:
Ik werk al sinds RC1 met Vista en sinds beta2 en nu de laatste RTM versie van Windows ben ik er echt wel tevreden over.
Er is geen software die ik niet kan draaien (alleen vmware workstation is op dit moment 6 beta aangezien versie 5 niet werkt).
Over games kan ik niets zeggen, ik speel er geen. Maar als je op de forums rondzoekt naar jouw games, kun je dat wel snel achterhalen.

Ik snap Valijn zijn antwoord niet zo goed, misschien wat verdere uitleg.
Maar als je een laptop gekocht hebt, waarvan je op voorhand wist dat je Vista kunt installeren als hij uit is, zou ik het doen. OK, 25 € is niet gratis, maar toch...
O ja, als je kunt kiezen neem dan een engelse versie. De originele is altijd beter dan een vertaalde (dat geld niet alleen voor OS'en, maar ook voor films, liedjes, ... :))

Welke versie van Vista heb je voor die €25?
 
geen euro maar pond.
en waarschijnlijk gewoon de simpelste (home basic ofzo)
 
Ik werk al sinds RC1 met Vista en sinds beta2 en nu de laatste RTM versie van Windows ben ik er echt wel tevreden over.
Er is geen software die ik niet kan draaien (alleen vmware workstation is op dit moment 6 beta aangezien versie 5 niet werkt).
Over games kan ik niets zeggen, ik speel er geen. Maar als je op de forums rondzoekt naar jouw games, kun je dat wel snel achterhalen.

Ik snap Valijn zijn antwoord niet zo goed, misschien wat verdere uitleg.
Maar als je een laptop gekocht hebt, waarvan je op voorhand wist dat je Vista kunt installeren als hij uit is, zou ik het doen. OK, 25 € is niet gratis, maar toch...
O ja, als je kunt kiezen neem dan een engelse versie. De originele is altijd beter dan een vertaalde (dat geld niet alleen voor OS'en, maar ook voor films, liedjes, ... :))


PS: kijk eerst even na of je laptop "Vista ready" of "Vista capable" is.

hoi hoi,

ok dus jij hebt een verder weinig problemen mee...zal het even uitleggen ik woon in engeland en heb net de nieuwe dell 1510 aangeschaft die ready!! is voor vista nu kan ik dat systeem voor 25 pond bestellen omdat die zeg maar bij de computer zit, en is dus een engelse versie omdat ik de laptop hier in engeland heb gekocht LOL...

verwarrend lol maar dan snap je het,

aangezien ik een spelletjes fanaat ben wil ik wel zeker weten dan ik het erop kan draaien ,,,,ga wel ff rondneuzen nog op inernet

bedankt !!!!!
groetjes wendy
 
Idd, gewoon de home versie.
Genoeg voor een stand-alone PC thuis
 
Idd, gewoon de home versie.
Genoeg voor een stand-alone PC thuis

yesss......hij is vista capable dus dat zit goed....tis gewoon even afwegen, maar anders bestel ik hem toch en dan zie ik wel wat ik ermee doe kan die versie altijd nog doorverkopen LOL:D
 
Mijn laptop is ook "vista capable", niet "vista ready".
Dat heeft als consequentie dat er een deel nieuwe functies van Vista automatisch niet geïnstalleerd zullen worden. Het meest in het oog springende feature die niet beschikbaar zal zijn is de veel besproken "aero" functie. Daarmee kun je de draaiende programma's via een toesten combinatie weg duwen naar achteren.

Het is meestal zo dat de PC vista capable i.p.v. vista ready omwille van de grafische kaart.

Nog effe een kleine pointer: vista na installeren en volgende maand een nieuwe grafische kaar installeren zal de aero functie NIET activeren. Daarvoor moet je opnieuw installeren.

Je moet voor jezelf uitmaken hoe belangrijk dat is natuurlijk. Ik ben wel tevreden zoals m'n laptop nu is.
 
Mijn laptop is ook "vista capable", niet "vista ready".
Dat heeft als consequentie dat er een deel nieuwe functies van Vista automatisch niet geïnstalleerd zullen worden. Het meest in het oog springende feature die niet beschikbaar zal zijn is de veel besproken "aero" functie. Daarmee kun je de draaiende programma's via een toesten combinatie weg duwen naar achteren.

Het is meestal zo dat de PC vista capable i.p.v. vista ready omwille van de grafische kaart.

Nog effe een kleine pointer: vista na installeren en volgende maand een nieuwe grafische kaar installeren zal de aero functie NIET activeren. Daarvoor moet je opnieuw installeren.

Je moet voor jezelf uitmaken hoe belangrijk dat is natuurlijk. Ik ben wel tevreden zoals m'n laptop nu is.

hoi hoi,

jahhh ik ben ook wel tevreden zoals die nu is hoor (heb hem pas 2 weken lol )en ja hij is vista capable lol.....wist even het woordje niet ;-) maar ik kan vista altijd nog aanschaffen...

thanks hoor voor je hulp

groetjes van Wendy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan