Windows Vista Licentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

reumes

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Hallo beste mensen,

Ik heb via school een aanbieding gekregen om een licentie voor Windows Vista Business aan te schaffen voor een lage prijs. Het gaat hier om de upgrade versie die als download wordt aangeboden via de site http://www.slim.nl/ws/artikelen.aspx?zoek=windows vista

Nu heb ik die aanbieding eens bekeken en zie ik op de site staan: "Activeren met Product Key kan eenmalig".

Hoe zit dat precies? Betekend dat ik deze versie meer één keer kan installeren op mijn computer? Stel ik krijg een virus oid en ik wil mijn pc een schone installatie geven, dan zou deze code niet meer werken?

Ik hoop dat jullie hier wat informatie over hebben

Nee, je kan hem op 1 PC zetten maar wel meerdere malen tenzij je bijvoorbeeld je moederbord veranderd.

Okee, ik dacht dat het misschien een versie is die je maar een keer mocht installeren, en dat het dus daarom zo goedkoop was. Het is een versie voor studenten en thuisgebruik of zoiets.

En is het mogelijk om deze als directe upgrade uit te voeren vanaf Windows XP Professional?

Laatst bewerkt:
Ik zou geen upgrade doen maar tijdens de installatie een format doen mits je Backups van je belangrijke data hebt. Dan is hij weer schoon een snel.

Ooh okee, ik snap dat dat beter is omdat je dan een mooie schone install hebt. Ik draai nu windows xp pro die nog geen week geleden een schone reinstall heeft gehad, dan zou ik opzich ook wel de upgrade kunnen uitvoeren ofniet?

Yep, maar ik ben niet zo'n voorstander van upgraden eerlijk gezegd.

haha okee, heeft het dan echt nadelen als je een upgrade uitvoert ipv een schone install?

Mijn ervaring leert dat upgraden wel eens problemen oplevert. Kans is niet heel groot maar vandaar dat ik het liever niet doe. Snappie?
Als ik bij iemand een OS moet installeren doe ik het liever van 0 af......

Je hebt overigens wel nagekeken of alle drivers beschikbaar zijn voor Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan