Windows Vista Machtigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Misterh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Beste leden van Helpmij.nl ,

ik heb afgelopen dinsdag een nieuwe pc gekocht. Doet het prima, lekker snel etc.
Maar nou het probleem, ik ben al zo'n drie dagen bezig om die verrekte machtigingen van mijn pc te halen, maar het is tot nu toe nog niet gelukt.

Wat ik heb gedaan:
- UAC uitgeschakeld
- mijzelf eigenaar gemaakt van de pc:Hier de link.
- En nog meer, wat ik me zo niet meer weet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem, ik erger me er kapot aan dat ik sommige bestanden niet kan deleten, of kan wijzigen.

Hier een plaatje van de 'fout' melding:
naamloossoq.jpg

met vriendelijke groet,

MisterH

Vraag ik me af waarom je die map wil verwijderen, hier in staan de geïnstalleerde programma's.:confused:

Nee, dat is het probleem.

Ik heb twee schijfen in mijn pc, de ene is al zowat vol, dus had ik hier de programfiles neer gezet. Er staan nu twee programma's in die ik weg wil, maar ik kan ze niet deleten.

Het is dus een nutteloze map met de naam Program Files. ;)

Ik heb het nog eens na gekeken en ja ik ben eigenaar van de hardeschijf.

Ook van die specifieke map, want Vista wil echt heel vaak moeilijk doen. Al dacht ik dat je die map ook niet kon verwijderen omdat het een map is die nodig is voor het Systeem.

Greetzz,
Timo

Laatst bewerkt:
Vista is inderdaad behoorlijk tricky wat betreft de program files.
Onderstaand een methode om per bestand de ownership te nemen en de rechten te zetten dat je mag verwijderen.

Vooraf 1: Je moet zelf administrator rechten hebben
Vooraf 2: Weet goed wat je doet, het is niet voor niets dat de program files zo beschermd is!
Vooraf 3: Onderstaande commando's gaan uit van C:\Program Files\. Kijk goed of het inderdaad de juiste map is die je wilt aanpassen

Ga naar een dos-box (start -> uitvoeren en dan cmd + enter (of de OK knop)
in de dos-box typ je als eerste (gevolgd door enter):
takeown /f "C:\Program Files" /r /d j
(als je hier een melding krijgt dat j niet achter /d mag, dan moet je een y gebruiken)

Hierna typ je (gevolgd door enter):
icacls "C:\Program Files" /grant administrators:F /t

Na deze twee commando's heb je alle rechten en zou je de bestanden/mappen moeten kunnen verwijderen.

Al geprobeert, maar dit werkt helaas niet.
Ik ga mijn schijg leeg halen, waarschijnlijk is het een fout in vista, ik kan namelijk het bestand nogsteeds niet weghalen.

Bedankt voor alle hulp ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan