Windows Vista naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcello180

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2013
Hallo ik ben net nieuw op dit forum en ik had even een vraag
ik heb een ASUS Notebook X71A series met windows vista 32 bit besturingssyteem kan ik daar ook windows 7 64 bit opzetten ?
bij voorbaat mijn hartelijke dank
Groetjes Marcel

Hoi Marcel,

ASUS zelf geeft geen ondersteuning voor Windows 7, maar je kan zelf wel alle drivers bij elkaar sprokkelen.
Op de site van INTEL kun je bv. de drivers van de chipset, en grafische kaart downloaden.
Voor de WIFI en NETWERK adapter kun je daar ook terecht; KLIK
Voor de geluidskaart kun je hier terecht.

Zo heb je de belangrijkste drivers in ieder geval bij elkaar.
NB De driver van de geluidskaart heb ik gevonden via GOOGLE, en ik denk dat die wel moet werken, bij REALTEK was er niets te vinden.
Mocht je nu nog iets missen qua drivers zou je kunnen proberen of de Vista64bits ook op de Windows 7 64bits werken, dan kun je gewoon bij ASUS terecht.
Succes!!!:thumb:

PS Welkom op het forum:d

Laatst bewerkt:
Als Vista erop draait dan draait Windows 7 er beter op.

Ja, precies.
Ik heb ook een oud beestje staan hier , esprimo v3353, en loopt als een zonnetje op Windows 7.
Windows 7 drivers zijn redelijk goed vertegenwoordigd.

Edit: ik weet niet hoeveel Gb ram je er in hebt zitten, maar ik ben dan even zo vrij om 4Gb te adviseren, als dat nog niet zo is, dan draait het allemaal net wat soepeler.

Laatst bewerkt:
Op zich is dat ook prima, ik weet natuurlijk niet wat je allemaal doet, welke programma's er gedraaid worden.
De regel is hoe meer ram, hoe soepeler...al merk je daar pas wat van als er applicaties veel geheugen vragen.

Ik ging er vanuit dat er 2Gb inzat, dan had je er nog een bankje van 2Gb bij kunnen zetten, maar dat is aan jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan