Windows Vista opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

deHoed

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Goedendag, Ik heb een laptop van Parcard Bell met een besturings systeen Windows Vista. Omdat hij niet meer goed finctioneerd, zoals o.a zeer traag, soms dingen doet die men niet gevraagd heeft, niet wil afsluiten (spanning loos maken is dan de enige oplossing), al deze zaken maken het systeem niet aantrekkelijk en betrouwbaar, temeer omdat er ook internet bankieren op wordt gedaan. Ik wil dan ook graag het besturings systeem er opnieuw opzetten, wetende dat ik dan ook alles opnieuw moet installeren. Het besturings systeem die op de laptop staat is verzorgt door Parkard Bell, de stikker zit achterop geplakt. Er zijn, door mij, twee Recovry CD's gemaakt in 04-02 2009. Ik zou niet weten hoe ik het besturings systeem opnieuw moet installeren. Kan iemand mij daar bij helpen. Mijn dank als het lukt. vriendelijke groet, dehoed (Theo):)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Zou ik mogen vragen om welk type notebook het gaat.

Laatst bewerkt:
Goedenmiddag,

Bedankt voor de snelle reactie, het is een Parckard Bell "Limited Edition" type MGP30.

vr.gr.

dehoed (Theo)

Hoi,

Kan even niet de beschrijving vinden van jouw notebook maar denk dat ze geen verschil hebben, ik zou deze even lezen rond blz 59 daar staat hoe je het moet doen.

In principe zou opstarten van de eerste van de 2 recovery dvd's het zaakje in werking moeten stellen. Ik raad je wel aan om vooraf al je mail, documenten, filmpjes etc.

Als ik het verder goed begrepen heb (google gebruikt) zouden hier de handleidingen moeten staan.
Deze handleiding zegt dat er 3 manieren zouden zijn (vanaf pagina 56):
a. Via het indrukken van de F11 toets zodra (bij het opstarten van de laptop) het Packard Bell logo verschijnt.
b. Via Start -> (Alle) programma's -> Packard Bell Support -> Recovery program
c. Via het starten van laptop vanaf de eerste van de 2 recovery DVD's.

Onafhankelijk van de keuze of je Partial recovery of Complete recovery kiest zou ik voordat je de recovery gaat doen eerst:
a. Nakijken welke programma's je zélf had geïnstalleerd en ervoor zorgen dat je die software weer kunt herinstalleren zodra de recovery klaar is (installatie-programma veiligstellen + evt. gebruikte installatiesleutels). Je kunt daarbij programma's gebruiken als Belarc Advisor of Jellybean Keyfinder etc.
b. Je mail, documenten, films en afbeeldingen etc. veiligstellen op externe media (memory-stick, DVD, externe harde schijf etc.)
c. Inventariseren welke inlogcodes je (tot nu toe) gebruikte op websites, mail etc. en die ook veiligstellen/opslaan. Op http://www.nirsoft.net/password_recovery_tools.html staan hulpprogramma's daarvoor.

Succes,

Tijs.

Goedendag Mondag en Thijs,

Bedankt voor jullie inbreng, ik kan hier wat mee en ga aan de slag.

Groet

dehoed (Theo):)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan