windows vista opnieuwe instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kickboy

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
384
Hee hallo!
Ik heb een laptop, een beetje sloom. dus daarom wil ik hem formateren en opnieuwe instaleren. maar heb een probleempje. bij de aankoop kreeg ik er geen cds bij van vista, heb het nagevraagd dat hoort zo tegenwoordig, maar heb wel de key(is geplakt op de achterkant). maar kan ik ergens bij microsoft de instalatie van vista downloaden en dan burnen. dan is het niet illegaal want ik heb zelf een key. maar kan dat ? ofhoe moet ik het anders doen? zit er miss een mogelijk heid in vista ?
 
Hoi...

wellicht heb je een recovery partitie??Daarvoor zou je dan in je handleiding moeten kijken.
Of je had zelf cd moeten branden toen je hem kocht.ook dat zal in je handleiding gestaan hebben.

Maar goed...over jou vraag.
Je kunt idd een vista downen of lenen van iemand(wel dezelfde versie als je nu hebt)en daarmee gaan installeren.Je gebruikt dan je eigen key.
Oftewel: hoe en waar je een cd vandaan haalt maakt niet uit als je maar je eigen key gebruikt.
 
Bij een aantal merken laptops krijg je er inderdaad al enige tijd geen CD's meer bij, maar staat in de handleiding dat je meteen na aankoop een "recovery disk" moet branden waarmee je dan later het systeem weer compleet naar de fabrieksinstellingen kunt terugbrengen.... maar goed, dat is dus niet gebeurd, blijkbaar...

Je loopt namelijk nog tegen wat meer problemen aan: je hebt, naast Vista, ook de drivers van het chipset, de audiokaart, de videokaart, de lankaart, eventuele bluetooth en wifi drivers, de launchmanager voor de extra knopjes, etc. nodig om het apparaat na de Vista installatie weer een beetje fatsoenlijk te laten draaien....

Heb je al eens geprobeerd de boel wat op te frissen met een programma als CCleaner i.p.v. meteen te denken aan formatteren?
 
Laatst bewerkt:
Frank kan veel sneller tikken dan ik... :evil: :D
 
bedankt voor snelle hulp. Ik wil zo ie zo helemaal schoon beginnen. staat te veel troep op. en ongeorganiseerdt. ik heb idd geen recorvy cd. wel dat ik een recovery partitie heb. zelf heb ik dat volgens mij niet gedaan. is het dan automatisch aangemaakt? En als ik die uitvoer. instaleert het dan opnieuw. ik wil echt helemaal SCHOON beginnen.


EN waar kan ik dan vista downloaden ?
 
Ach....bij jou kwam verhaaltje van opfrissen nog bij...:D

Is ook een mogelijkheid natuurlijk.Een nieuwe instal op zijn tijd is ook niet weg.:)

Het is maar net wat de TS wilt....
 
Waar je vista kan downen mogen en gaan we je dus hier niet vertellen.

Lees eens in je handleiding wat er gezegd wordt over het terugbrengen naar fabrieksinstellingen.
 
na 4 jaar heb ik e handleidingen niet meer. Ik kan toch Legaal vista downloaden. Is alleen maar de installer. Geen key.

En wil het niet naar fabriek instellingen, wi lhelemaal weg.
 
Laatst bewerkt:
Dan nog mogen wij hier niet verder linken.

Zoek en gij zult vinden op het ruime WWW;)



EDIT: fabrieksinstellingen wil zeggen dat je de laptop zo weer hebt als toen je hem kocht.
Wil je al de verdere onzin(die er toendertijd standaard opzaten) eraf dan idd met een vista cd formateren en installeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie ghier wat Windows Recovery CD ISO image , als ik dat download. brandt. en boot. formateert ie het en instaleert ie het dan opnieuwe >?
 
kan ik van hieraf niet beoordelen.

Of je leent een vista cd van iemand.;)
 
Dan zul je zelf opzoek moeten gaan.
Je kunt wel tegen me zeggen van ik zie dit of dat maar als ik dat zelf niet kan zien zal ik er ook geen oordeel over vellen.sorry.

En hier op dit forum mag er niet gelinkt worden naar dit soort software.
 
Dan zul je zelf opzoek moeten gaan.
Je kunt wel tegen me zeggen van ik zie dit of dat maar als ik dat zelf niet kan zien zal ik er ook geen oordeel over vellen.sorry.

En hier op dit forum mag er niet gelinkt worden naar dit soort software.

VIndt ik nergens op slaan. Maar mijn mening. Zolang het legaal blijft en geen keys en cracks enz download links plaats.
 
Druk tijdens het opstarten op de F11 toets.

Dan kom je in het recovery menu. Daarmee kun je je laptop terug zetten naar de fabrieksinstellingen, dan is deze weer als nieuw en ben je verder alles kwijt wat er nu opstaat
 
VIndt ik nergens op slaan. Maar mijn mening. Zolang het legaal blijft en geen keys en cracks enz download links plaats.

Ik maak de regels hier niet..;)
Het linken van een site waar je vista zou kunnen downen is dus illegaal(?)
 
Druk tijdens het opstarten op de F11 toets.

Dan kom je in het recovery menu. Daarmee kun je je laptop terug zetten naar de fabrieksinstellingen, dan is deze weer als nieuw en ben je verder alles kwijt wat er nu opstaat

Bedankt voor je hulp! Ga het even proberen!
 
En wil het niet naar fabriek instellingen, wi lhelemaal weg.

EDIT: fabrieksinstellingen wil zeggen dat je de laptop zo weer hebt als toen je hem kocht.
Wil je al de verdere onzin(die er toendertijd standaard opzaten) eraf dan idd met een vista cd formateren en installeren.

Druk tijdens het opstarten op de F11 toets.

Dan kom je in het recovery menu. Daarmee kun je je laptop terug zetten naar de fabrieksinstellingen, dan is deze weer als nieuw en ben je verder alles kwijt wat er nu opstaat

Nu ben ik beniuewd:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan