Windows Vista premium start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolboyvinnie

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
90
Hallo,

Mijn windows vista computer start niet meer op ik krijg eerst wel het laad scherm van windows vista
363935521_fa5cbaf0ce.jpg

maar daarna wordt het zwart inplaats van een welkomstscherm

nu heb ik het ook al via de veilge modus geprobeerd maar dan krijg ik dit

geladen: \windows\system32\driver\CLASSPNP.sys
geladen: \windows\system32\driver\crcdisk.sys
geladen: \windows\system32\Driver\avgrkx86.sys
geladen: \windows\system32\DRIVERS\AtiPcie.sys
Een ogenblik geduld...
maar dit is dan ook het laatste :confused:

mijn ouders dachten dat het te maken had met die update van avg van afgelopen zondag.
http://www.nu.nl/news/1831927/53/rss/Virussoftware_verwijdert_per_abuis_systeembestand.html
maar dat denk ik niet want ik heb vista :(

Graag snel hulp en alvast bedankt voor het lezen.
 
ten eerste denk ik zeker niet dat het mogenlijk is door avg op vista.
Xp was volgens mij alleen maar de pechvogel...

Ok dan, heb je geen externe apparaten insteken want deze kunnen ook wel eens de boosdoener zijn (usb's, externe harde schijven, printers,... )

Wat je als eerst wel eens kan doen is opstarten met de installatie-dvd van vista moest je die hebben, anderzijds kan je de vista recovery disk hier downloaden.
--> je zal hoogstwaarschijnlijk de x86 versie nodig hebben.(de meeste mensen hebben toch geen 64 bits besturingssysteem)

(deze moet je dan gewoon branden als .iso, dus niet uitpakken/unzippen whatever, dus gewoon branden en dan daarvan opstarten)

als je er dan van bent opgestart kan je gewoon al eens beginnen met systeemherstel uit te voeren.:thumb:
 
ik ben nu dat recover cdtje aan het downloaden
maar even over die externe apperaten maakt het uit als dier er al heel lang in zitten
want het probleem is nu net opgetreden
ik heb de computer om 2 uur nog gebruikt en toen ging het goed maar toen ik hem rond half 4 weer opstarten deed hij het niet meer

en nog bedankt voor deze tip
 
probeer het gewoon eens zonder externe apparaten zou ik zeggen(ik weet nu niet welke aangeschakeld zijn maar zoveel moeite zal het toch niet zijn om alle onnodige dingen te ontkoppelen :p)
gewoon dus muis en toetsenbord overhouden.
Het kan altijd dat alles hiervoor wel nog goed werkte maar ik neem nu een voorbeeld van een usb-stick.
In xp starten sommige pc's zelf niet op omdat er nog een usb stick insteekt(dit wordt dan wel meestal weergegeven normaalgezien) maar die usb kan natuurlijk ook versleten zijn ineens zodat deze niet meer werkt en problemen geeft.(ik spreek uit ervaring :p --> heb lang moeten zoeken achter die stomme oorzaak :D)

Ok, ik hoor dan nog wel wat het wordt met die vista recovery disk en graag gedaan he natuurlijk ;)
 
bedankt

ik wil jullie allemaal even bedanken voor jullie reactie's

maar ik heb zelf nu ook even wat hulp gevraagd van een deskundige
en volgens hem is niet het software het probleem maar de hardware binnen in
dus hebben we besloten de computer terug te sturen naar de fabrikant (want er zat nog garantie op)

Groetjes en allemaal bedankt voor het mee denken.:thumb:
 
ja, daar had ik ook al even aan gedacht dat het de harde schijf is ofzo waarmee het foutliep maar ja :p

Hopelijk komt het snel in orde hé :thumb:
 
Zwart scherm

En, wat was nu het probleem ?
Want ik zit met hetzelfde, ook een zwart scherm zoals jou screen print

ik hoor graag hoe het nou opgelost is

Gr
 
We hebben de computer terug gestuurd naar de fabriek. met de pick up and return garantie. (3 weken voor het aflopen van de garantie)
we hadden de oude doos met piepschuim en al nog bewaard.
dus hebben we de computer daar ingestopt vervolgens werd hij names acer nederland opgehaald door UPS naar de fabriek gebracht en vervolgens na week is er door de UPS weer een computer teruggebracht.
deze had weer een lege harde schijf met alleen vista erop en al die begin progamma's
dus waarschijnlijk hebben ze gewoon een nieuwe computer gestuurd.
 
pavijoen dv7 doet t oo

En, wat was nu het probleem ?
Want ik zit met hetzelfde, ook een zwart scherm zoals jou screen print

ik hoor graag hoe het nou opgelost is

Gr

hallo mijn hp doet hetzelfde
in veilige modus kan ik wel alles opstarten maar als ik hem dan weer normaal wil laten draaien heb ik geen beeld?
de mijne is net 3 maanden oud!
iemand idee waar dit aan ligt?


alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
als ik jouw was zou ik een beroep doen op de garantie van de pc
maar wel een backup maken van alle belangrijke bestanden want waarschijnlijk krijg je een lege harde schijf terug.

ik heb geen idee waar het aan licht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan