Hallo Jokeee.
Je begint met "Omdat ik een PC leek ben"
Nou dat is heel goed op de manier van eerlijk tegenover je zijn en daarbij je zelf ook goed kunnen inschatten.
Kom ik zo op terrug.
Want dit is natuurlijk niet goed ,dat je een service pack niet installeerd omdat je heb gelezen dat er bij andere mensen veel problemen mee zijn.
Dat zegt niks over jou en die problemen hoeven ook niet jou problemen te zijn.
Maar dat worden wel vanzelf als je net zo gaat handelen als iemand die er problemen mee heeft.
En dit is dan ook nog lood om ijzer ,ik weet niet of je wel eens naar die updates van windows kijk dat kan wel eens 95% aan beveiligings updates zijn ,wat voor probleem probeer je voorkomen om hoeveel en welke problemen voor blood te staan.
Het is altijd nodig en je bent altijd te laat.
Nou met dat laatse van dat je niet durf enzo en het eerste in je post daar kun wat mee.
Dat is dat je altijd zo naar handeld en met kopieén en backup gaat werken.
En dit is een goed stukje software daarvoor
Acronis True Image
Ik ken acronis al heel erg lang en heb ook true image wel eens getest het werkt uitstekend.
Zet de image op een andere eigen schijf of anders maar een eigen partitie daarvoor zodat een image van complete C:\ schijf/partitie kan maken en als daarna met een service pack of wat dan ook en al zou de complete software op C:\ zijn vernietigd heb het in no time weer helemaal terug.
En zo kun je eens wat wagen zonder dat je zelf daarbij bang hoeft gaan zitten te maken omdat een ander daar nou problemen mee zou hebben.
Ik heb ze ook niet b.v zoals je lees met SP1 voor windows 7 niet toen ik me voor de beta heb opgegeven die op enterprice 32bit gezet en ook niet met de andere pro 64bit die officieel via auto update er op is gezet.
Ik hoop dat het je wat vertrouwen gaat geven.
Groet.