Windows Vista start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chippie09

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Berichten
13
Hallo allemaal,

Ik heb een Acer Laptop Aspire 6920G. Heb hem gisteren avond opgestart en ingelogd. Toen kreeg ik de melding dat de accu nog 0 seconden resterend was. Heel snel de stekker erbij gehaald maar ik was al te laat. Mij computer viel uit. Na het aansluiten op het stroom de computer weer aangezet. Maar nu krijg ik bij het opstarten alleen nog maar het laad scherm te zien met (balkje met daaronder microsoft corporation). Dit blijft oneindig duren en hij start niet verder op :(. Kan iemand mij alstublieft helpen? begin wanhopig te worden :confused:
 
Als je de installatie schijf van Vista hebt, doe deze dan even in de DVD speler en start er van op. Na een tijdje moet je taalinstellingen invoeren, en daarna kun je kiezen voor "uw computer herstellen"

reparatie1.jpg


Als hij niet kan laden is er ook nog een (welliswaar kleine) kans dat het geheugen kapot is gegaan.
 
Oke bedankt voor de snelle reacties :D, goed forum :thumb:. ik ga nu die recovery disc downloaden en kijken of het lukt.
 
moet even dvd'tjes kopen voor het branden van die iso. bestand en daarna laat ik het weten :)
 
Het is niet gelukt:( heb de recovery disc gebrand maar bij het opstarten vraagt hij niet of ik hem vanf de cd/dvd op wil starten. In het boot menu staat hij wel boven aan :S. Ik heb de recovery op een dvd gebrand of moet dit misschien een cd zijn?:confused:
 
Laatst bewerkt:
Heb je hem wel als ISO gebrand? want het moet wel opstartbaar zijn en dat kan je met een ISO doen, dus je moet hem echt als ISO branden..

Weet niet hoe groot het bestand is ? Anders zou ik het gewoon op een cd branden..
 
Laatst bewerkt:
Kan zowel op cd als op dvd, maar inderdaad wel als image branden
 
Ik heb een recovery cd gevonden van een andere laptop. Bij het opstarten vraagt hij nu wel of ik hem van de cd/dvd op wil starten. Nu doe ik dit en dan krijg je een scherm dat hij aan het laden is (loaden windows files) en daarna krijg ik weer dat scherm te zien wat oneindig blijft staan(dat balkje met daaronder microsoft corporation). :(.
 
Ik heb een windows xp cdrom erin gedaan, om deze te instaleren op een andere partitie. Nu geeft hij aan dat de setup niet door kan gaan omdat er geen harden schijven zijn gevonden :(.
 
Recovery cd van een andere laptop gaat niet lukken...............

Een een Windows XP cd ook niet, omdat Windows XP geen SATA schijven ondersteunt, dus die ziet inderdaad je harddisk niet.

Maar die Vista Recovery cd/dvd werkt gewoon hoor!
 
Heb het iso bestandje met drie verschillende proggrama's geprobeerd, waaronder nero te branden maar bij geen van de drie pakt hij hem :( iemand misschien een goed prog voor een iso bestand te downloaden?:confused:
 
oke branden is gelukt hij herkent hem nu ook. Maar gaat na het laden wee over naar dat scherm van microsoft corporation en blijft daarop oneindig staan. :(
 
Probeer dit eens:

Stroomstekker uit de laptop
Accu uit de laptop
Nu aan/uit knopje van de laptop 30 seconden ingedrukt houden
Accu er weer in
Stroom weer erop
En nog eens opstarten, eerstmaar eens zonder dvd
 
Geprobeerd maar werkt niet :( maar wel bedankt voor de tip....... wat kan ik nu nog doen?
 
o er gebeurd nu iets nieuws. ik heb die dvd erweer in en nu krijg ik een keuze menu:
Windows setup (EMS Enabled)

en dan staat er onder TOOLS: Windows Memory Diagnostic


Wat moet ik doen?
 
dit heb ook niks uitgehaald:( iemand misschien nog ideeen? Hulp is heel erg welkom :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan