Windows Vista Startup Repair [Home Premium 32-bit]

• Onderwerp starter Onderwerp starter fex
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fex

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Hallo,

Ik heb onlangs Windows Vista opnieuw geinstalleerd omdat ik 'Startup Repair' kreeg bij het opstarten zonder reden. Ik dacht dat formatteren en herinstalleren zker zou helpen, maar niets is minder waar. Bij het opstarten krijg ik nog steeds Startup Repair (laten we zeggen dat de kans 50% is dat ik het krijg).
System Repair suggereert dan een herstelpunt terug te zetten, maar dit werkt niet. Logisch lijkt me aangezien er na een fresh install geen punt is om terug te zetten (waar alles correct werkte). Hoe dan ook, als ik de optie om mijn systeem te herstellen cancel, krijg ik dit:

Startup Repair could not fix this computer automatically:

Problem Details

Problem Event Name: StartupRepairV2
Problem Signature 01: AutoFailover
Problem Signature 02: 6.0.6000.16356.6.0.6001.18000
Problem Signature 03: 2
Problem Signature 04: 65537
Problem Signature 05: unknown
Problem Signature 06: BadDriver
Problem Signature 07: 0
Problem Signature 08: 3
Problem Signature 09: WrpRepair
Problem Signature 10: 2
OS Version: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033

Vooral de regel met 'BadDriver' erin trekt mijn aandacht. Ik ken hier niet veel vanaf, dus zou geen idee hebben welke driver het is (als dit al het echte probleem is).

Enige hulp is erg geapprecieerd,,

Formatteren, dan alle partities eraf (in ieder geval C: ) nieuw aanmaken en dan alles opnieuw installeren

Ik heb Windows er opnieuw opgezet door Alt + F10 in te drukken bij het opstarten. Waarschijnlijk doet ie dat dan niet automatisch..? Hoe doe ik dat dan wel ?

Ik heb Windows er opnieuw opgezet door Alt + F10 in te drukken bij het opstarten. Waarschijnlijk doet ie dat dan niet automatisch..? Hoe doe ik dat dan wel ?

blijkt mij dat je een acer hebt met een recovery partitie.
Ik denk dan ook niet dat het echt nodig is dat je eerst moet gaan formateren en dan pas gaan installeren :S

Acer maakt bij de recovery de partitie toch helemaal leeg en installeert met de fabrieksinstellingen.
Het is niet echt nodig denk ik om dan ook eerst te formateren (bij mij althans niet)

maar je krijgt die fout met startup repair dus nog voor je hebt ingelogd of erna?

Ik zou zeggen, haal eens alle laast nieuwe drivers voor jouw systeem van de site van acer waarschijnlijk en installeer deze eens allemaal :thumb:

Klopt inderdaad, moet er misschien een gewoonte van maken om m'n specs te posten.. hoewel het hier niet echt nodig was/is.

Ik krijg de startup repair -althans als ik hem krijg want ik krijg hem soms, soms niet - voor het inloggen, net voordat je de laadbalk van Windows (normaal) te zien krijgt.

Geen slecht idee, meteen doen..

dus echt al voor het laadscherm..
op zwarte achtergrond met witte letters veronderstel ik dan :P

maar ok, ik hoor dan nog wel wat het wordt door die drivers te updaten.
al denk ik (nu ik dit allemaal weet) dat het veel zal helpen maar het kan.

Installeer maar eerst de chipset driver dan nog maar eens en daarna alle anderen.
Anders zou een bios update jou misschien kunnen helpen

Er komt dan inderdaad te staan in witte letters op zwarte achtergrond (dos-style :D) dat Windows niet kan opstarten en dan zijn er 2 opties:

Startup Repair (Aanbevolen)
Windows normaal opstarten

Windows normaal opstarten gaat, maar dan heb ik de volgende keer dat ik opstart wel weer eentje,,
Als ik Startup Repair kies, komt het laadbalkje van Windows en dan de typische blauw-groene achtergrond van Vista (in lage resolutie, denk 800x600) en dan vraagt ie taalinstellingen van je toetstenbord en dan doet ie 'attempts' om je Windows te repareren. Soms lukt dit zelfs zonder herstelpunt terug te zetten, er staat dan dat als je computer opnieuw opstart de problemen opgelost zijn. M'n computer start dan ook weer normaal op daarna. Wilt dat dan zeggen dat iets het probleem steeds opieuw veroorzaakt misschien ? :confused:

Ook niet onbelangrijk is dat ik net bij Windows Probleemrapporteren en Oplossingen zie dat er een fout is opgetreden bij een driver bij het herinstalleren van Vista (waardoor de driver niet werd geïnstalleerd). Rara,, de Intel chipset driver. Probleemrapporten en Oplossingen heeft een oplossing gevonden hiervoor (een primeur op zich) en bijgevolg de nieuwste driver eropgegooid.
Nu zit 'k echter met een driver (van Acer support afgehaald) die zegt dat er niet voldaan wordt aan de systeemvereisten om die driver te installeren. Die vereisten zijn: voldoende vrije ruimte (heb ik nog), voldoende ruimte in temp (temp is leeggemaakt) en de pc moet een van de volgende Intel chipsets bevatten:
Intel(R) 945G Express Chipset
Intel(R) 945GZ Express Chipset
Intel(R) 946GZ Express Chipset
Intel(R) G33 Express Chipset
Intel(R) G35 Express Chipset
Intel(R) G965 Express Chipset
Intel(R) Q33 Express Chipset
Intel(R) Q35 Express Chipset
Intel(R) Q963 Express Chipset
Intel(R) Q965 Express Chipset
Mobile Intel(R) 940GML Express Chipset
Mobile Intel(R) 943GML Express Chipset
Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset
Mobile Intel(R) 945GMS Express Chipset
Mobile Intel(R) GL960 Express Chipset
Mobile Intel(R) GLE960 Express Chipset
Mobile Intel(R) GM965 Express Chipset
Mobile Intel(R) GME965 Express Chipset
Is Intel chipset driver dan toch niet goed geïnstalleerd? De drivers van Acer zijn specifiek voor mijn laptop dus zou toch niet de verkeerde kunnen/mogen zijn,, :confused:

Klopt het dat je via apparaatbeheer je chipset normaal kan opzoeken? Ik vind het niet meteen, of ik zit ernaast ;)

Ja, het kan dan misschien wel liggen aan die chipset driver :S

mag ik het volledige type eens weten van je acer zodat ik zelf ook eens kan gaan kijken op het internet?
Je zou eens een mailtje kunnen sturen naar acer of eens bellen(ik raad eerder aan een aantal keren te bellen voor verschillende antwoorden bij verschillende personen dan een mailtje te sturen want het duurt eeuwen voordat je response krijgt bij een mail :P )
want misschien is het een bekend probleem voor jouw type en weet acer dus direct een oplossing voor jou.
Die kans is klein maar bestaat wel :lol:

In apparaatbeheer vind ik ook niet direct waar iets zou moeten staan over de chipset driver maar staan er voor de rest daar geen uitroeptekens of vraagtekens dan?

Acer Aspire 5920G-302G16N

Van het cijfer na het koppelteken ben ik niet geheel zeker maar is ook niet bepalend voor de serie, is eerder het verschil tussen verschillende grafische kaarten, meer of minder RAM... maar dat weet je wss al :)

Mmmh, zal 'k zeker eens doen..

Alle updates (nieuwe drivers) zijn geïnstalleerd, maar met enkele issues.. Volgens de setup wizard werd de Intel driver correct geïnstalleerd, maar ik ben echter via apparaatbeheer zelf gaan kijken. Als ik daar dan manueel liet zoeken naar stuurprogramma's op mijn computer (de map met alle drivers van acer in die ik had gedownload) dan vond en installeerde hij die.. :confused: Nu zijn die wel geupdate, maar is toch een teken dat er iets scheelt denk ik ?!

Ik heb acer alvast gemaild, een vriend van me raadde me aan hetzelfde te doen bij Microsoft. Geen idee of dat even gemakkelijk gaat gaan, maar we kunne probere,,

EDIT: Ik ben nu uitgekomen op 'Uniblue DriverScanner' van Microsoft.. Misschien dat die iets zegt dat kan helpen.

Laatst bewerkt:
je hebt toch de drivers geinstalleerd van deze site maar de drivers van sp1???

ik veronderstel toch dat je sp1 hebt geinstalleerd.
Ja, je hebt dan wel acer gemaild maar het kan zeker (ik zou zeggen minstens :P) een week duren voordat je daarop antwoord krijgt en ik zou dus eens bellen ook.

je zou inderdaad die scanner van uniblue eens kunnen proberen maar ik denk niet dat deze veel zal uithalen.

Als je het allemaal hebt uitgevoerd zou ik misschien toch wel eens die bios update overwegen die ook op de site van acer staan

Jaja,, van die website onder sp1 en uiteraard is sp1 op myn systeem geïnstalleerd ;)

Ik heb dezemorgen naar Acer gemaild en in de vroege namiddag had ik al antwoord.. volgens mij gaat hun kennis niet veel verder dan het herinstalleren van Windows, want dat is het enige dat ze dan ook zeggen in de mail. Ben ik dus niets mee :confused: Goeie bal acer! Was hun service maar zo goed als hun laptops :p

Dezemiddag is er wel 't een en ander gebeurd,, Windows Defender heeft een virus gevonden, terwijl hij niet expliciet aan het scannen was. Hij gaf aan dat het een trojaans paard was. Na de flater van AVG afgelopen week, toch maar even googlen aangezien dit bestand in Windows/system32 stond, namelijk "wvUlmnmK.dll". Google gaf slechts één enkel resultaat.. duidelijk genoeg. Windows Defender heeft het bestand er dan uitgegooid en - wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt - is dat de computer opnieuw moest opgestart worden om dit te kunnen 'verwerken' zeg maar.. 'k Heb m'n computer een half uur aan een stuk laten rebooten en tot nog toe geen enkele keer systeemherstel gehad.. Ik kan dus nog geen uitsluitsel geven of het dit is, maar alvast een goed begin :thumb:

Die bios update zou misschien ook geen slecht idee zijn, maar is dat niet wat riskant/delicaat ? Ik ben er namelijk niet bekend mee..

het zou raar zijn volgens mij dat jouw probleem afhing van een virus maar misschien kan het wel.

Ik zou zeggen wacht nog even af tot je mogenlijk af tot het probleem terug opduikt en dan zoeken we verder.

De bios flashen/updaten wordt wel beschouwd als riskant maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Zolang de stroom niet uitvalt kan er in principe (volgens mij allesinds) niets misgaan.
Bij acer is het trouwens maar een uitvoerbaar bestand dat je dus gewoon moet op start drukken en dan gaat alles vanzelf (piece of cake dus :P)
Bij laptops moet je dus gewoon de netstroom kabel best in laten steken (en dan heb je nog de batterij als extra veiligheid)
Maar ik zou dit nog niet proberen zolang je het probleem niet weer tegenkomt.

Was hun service maar zo goed als hun laptops
Hiermee ben ik het volledig eens :P (al heeft de mijne wel kleine foutjes waaronder men probleem met het opslaan onder microsoft office :confused:)
Maar je hebt eigenlijk wel een punt ;)

Hun advies is inderdaad wel heel vaak gewoon --> herinstalleren:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan