Windows Vista teruggezet na XP, wil weer terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ripple

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Berichten
37
Heey,

Toen ik deze pc kreeg:

Acer Aspire M1600-AE71

specs (Systemrequirementslab)
CPU: You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz
CPU Speed: You Have: 3.00 GHz
System Ram: You Have: 2.0 GB
Video Card: You Have: NVIDIA GeForce 8300 GS (GeForce 8300 GS)
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card
Video RAM: You have - 512 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes
Vertex Shader Ver.:, You have - 3.0
Pixel Shader Ver.:, You have - 3.0

Operating System: You Have: Microsoft Windows XP Professional (Build Service Pack 32600)
DirectX Version: You Have: 9.0c
Free Disk Space: You Have: 878.4 GB

Er zat oorspronkelijk Windows Vista op, hier was ik geen fan van. Dus heb ik Windows XP Professional erop gezet. Nooit ergens last van gehad. Maar afgelopen maanden verliep mijn virusscan en in die korte tijd zijn er zoveel virussen/fouten in mijn pc geslopen dat ik heb besloten mijn pc te gaan formatteren. Het probleem is, bij het formatteren heb je toch een opstartcd nodig? Die ben ik kwijt. Heel huis doorzocht ik vind wel nog een opstart CD van Medion maar die kan ik niet gebruiken lijkt me.

Nu wil ik me pc helemaal gaan formatteren want anders crashed die binnenkort nog. Nu had ik ergens vaag gelezen dat het Acer laptops mogelijk was via een bepaald programma alles naar fabrieksinstellingen te zetten. Is dit ook mogelijk bij Pc's? En is dit nog steeds mogelijk omdat ik Windows XP erover heen heb gezet.

Conclusie: Hoe kan ik mijn pc formatteren of na fabrieksinstellingen zetten. Dus dat ik weer Windows Vista heb. Zonder mijn opstart cd?
 
Tijdens het opstarten op F10 drukken en de aanwijzingen op je scherm volgen
 
je had vista en toen ben je naar XP heen gegaan....lees ik dat goed?
Dan heb je de complete Vista schijf dus opnieuw ingedeeld voor XP.
Dan denk ik dat f10 niet gaat werken.
 
Ja mijn pc was oorspronkelijk vista en die heb ik volledig teruggezet na Windows XP. Geen partities of iets dergelijks. Als F10 niet werkt zijn er dan nog andere mogelijkheden?
 
Heb je metXP installeren alle partities verwijderd toen of alleen de C schijf geformatteerd?
 
Heb je metXP installeren alle partities verwijderd toen of alleen de C schijf geformatteerd?

Ik heb geen idee, ik kan me niet meer herinneren. Ik hoefde iig nooit te kiezen tussen XP en Vista. Werd standaard opgestart met XP.

Kan ik dat ergens terugzien?
 
Hoe ziet zo'n Recovery CD eruit? Want ik heb nu van ACER een Blank Recovery DVD maar daar staat zoals de naam al zegt helemaal niets op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan