Windows Vista thema blijft klassiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasDeJonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Je computer kan het Aero thema waarschijnlijk niet aan. Lukte het bij eerdere installaties van Windows Vista wel?

ja dit is sinds zondag, en daarvoor heb ik altijd al aero gehad (zo'n 3jaar)

Systeemherstel gedaan?
Visuele effecten op Automatisch ingesteld?
Image backup van afgelopen week teruggezet?

Systeemherstel gedaan?
Visuele effecten op Automatisch ingesteld?
Image backup van afgelopen week teruggezet?

dat eerste: kon niet ver genoeg terug
dat tweede: hoe moet dit en wat doet het?
dat derde: hoe moet dit en wat doet het?
bedankt voor het antwoord ;D

1e: geen herstelpunt van een week oud?
2e: via Systeem en Geavanceerd kun je naar Instellingen voor prestaties. Je laat de computer kiezen wat het beste is.
3e: Dit zet je hele systeemschijf terug zoals die op een bepaald moment was maar als je niet weet wat het is dan heb je die backup ongetwijfeld niet gemaakt.

Bij systeemherstel moet je erop letten dat je onder de lijst met beschikbare herstelpunten, het blokje aanvinkt bij "Herstelpunten ouder dan 5 dagen weergeven". Alleen dan zie je de beschikbare herstelpunten die verder terug gaan dan 5 dagen.

Wanneer je een programma gebruikt welke in de compatibiliteitsmodus draait of welke enkel in het "vista standaard /basic" kleurenschema draait, dan zal automatisch de Aero functionaliteit uitgeschakeld worden.

Je zou een cleanboot kunnen proberen. Linkje Bij een cleanboot worden tijdelijk alle opstartprogramma's uitgeschakeld. Je zou dan nogmaals kunnen checken of het Aero thema dan wel werkt.

Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je laptop/pc enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).
Is er iets veranderd aan de drivers van je evt. aanwezige videokaart? Update o.i.d.?
Ongewone actie voor achterhalen oorzaak:
Draai WindowsUpgradeAdvisor eens, dan weet je meteen waar je het evt. knelpunt e/o oorzaak moet zoeken.
Problemen met Windows Aero oplossen

Laatst bewerkt:
Je kan altijd proberen of onder een nieuw vers aangemaakt account de werking van de thema's wel zo is zoals je het wenst.
Mocht dat zo zijn, is de data van je huidige account altijd over te zetten naar die nieuwe account, zodat je hierin verder kan werken.

Een beschadigd gebruikersprofiel herstellen

@Mik Zjegger
Ik heb een HP Pavillion van ongever 2 en een half jaar oud
Processor: AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-65 2.10 GHz
geheugen (RAM): 3GB
Type Computer: 32-bits besturingssysteem
Windows: Vista Home Premium (Service Pack 2)
Virusscanner: Microsoft Security Essentials

Ik had vrijdag avond een spel geinstalleerd (Bulletstorm), en zondag was dit probleem er.
Toen heb ik dus woensdag systeemherstel gedaan maar ik kon niet ver genoeg terug D:

"Problemen met Windows Aero oplossen" heb ik al geprobeerd, heeft totaal niets uitgehaald.
heb dit ook al geprobeerd "http://support.microsoft.com/mats/aero_effects_not_working/nl" maar die krijgt errors

heb minstens 6uur doorgebracht met zoeken op google... van alles geprobeerd maar niets werkt...
Ik ben echt niet slecht met computers, maar ik ben ook geen deskundige, normaal kan ik van dit soort problemen wel oplossen.
De configuratiescherm opties doen ook gewoon niet wat ze moeten doen, zo kan ik mijn thema niet meer op Windows Aero krijgen:
(zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/606723-Vista-theme-werkt-niet-meer?p=3879878#post3879878)

Ik hoop dat dit genoeg informatie is, maar als er nog meer informatie nodig is plaats ik dat ook!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan