Windows Vista Theme in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHPJS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Hallo,

Ik heb dit topic gevonden, en heb het bestand dat er stond uitgepakt etc....
Maar ik heb een vraag (aan iemand die het heeft): heeft die 'patch' effect op alle gebruikers?

B.v.d.

Jerry

Als ik het goed begrijp gaat het om het vista transformation pack?
Het uiterlijk van het bureaublad wordt alleen voor de huidige gebruiker aangepast.
Bootscreen en logon scherm wel (natuurlijk) voor alle gebruikers.
als ik me goed herinner kon je aangeven of je die geinstalleerd wil of niet.

Het VTpack past het uiterlijk aan van heel veel systeem bestanden.
Een herstelpunt aanmaken, liefst volledige back up, of image is geen overbodige luxe.

Omdat er syteem bestanden aangepast moeten worden , kun je de installatie het beste in de veilige modus uitvoeren. net als de eventuele deinstallatie
Dit zal verder wel in de documentatie besproken worden.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar volgens mij gaat het hier om de UXTheme Patcher.

Heel goed mogelijk, Patch n.l. niet gedownload.

Verderop in de post wordt over VTP gesproken. Vandaar.
Ik kan dan niet met zekerheid zeggen dat het alleen voor de huidige gebruieker geldt. Meestal is dat wel zo.

De rest van het verhaal geldt in ieder geval voor al dit soort programma's.

Ik heb zelf ook een vista layout in XP, ik doe het met CrystalXP. Klik hier om het even te bekijken, ik ben er heel tevreden over. en het geld over alle gebruikers van heel jouw computer!

mvg

radio5,, :D

Laatst bewerkt:
Ik heb daar zelf ook al gekeken, maar daar stond inderdaad voor meerdere gebruikers.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar ik hoef alleen het uiterlijk van vensters en taakbalk enz, logon screen hoef ik niet.
Geluiden enz. heb ik al, maar ik hoef dus alleen nog maar het uiterlijk, dus alleen een theme, maar is die er zonder te hoeven installeren? Zodat je hem zo toe kunt voegen in je thema's?

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar ik hoef alleen het uiterlijk van vensters en taakbalk enz, logon screen hoef ik niet.
Geluiden enz. heb ik al, maar ik hoef dus alleen nog maar het uiterlijk, dus alleen een theme, maar is die er zonder te hoeven installeren? Zodat je hem zo toe kunt voegen in je thema's?

dat is niet met logon screen, dat is een gewoon thema zoals Windows Klasiek of Windows XP, Mijn favorite thema,... en die is in dat venstertje aanpasbaar als ik me niet vergis.
Het zijn alleen de vensters die een andere layout krijgen en de icoontjes die veranderen, andere geluidjes enz., de rest blijft zoals het normaal is.

mvg,
radio5,,

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt, heb je hier zelf ervaring mee dan?

ja hoor, ik heb het zelf ook op mijn computer staan.
als je vragen hebt, laat het dan maar komen...:)

Ik heb 2 dagen geleden denk ik ook aan de xp van mijn ouders hun pc een vista look gegeven, gewoon de taakbalk en de vensters...
IK heb ook de UXTheme patcher gebruikt en dan gewoon een mooi theme gezocht, dat was een exe bestand en dat had maar betrekking tot 1 gebruiker :thumb: Het is een mooi effect :D
Ook heb ik er nog een objectdock in geplaatst... Het is echt mooi nu!!!
Ik zal effe een voorbeeldje plaatsen hoe het er nu dan uitziet bij mij...
wel wil ik nog wat aan de opacity schroeven enzo dat je die mooie doorzichtbaarheid zoals bij vista ook hebt :D
Veel heb ik ook horen zeggen dat VTC echt wel crap is hoor en niet aan te raden

Ach als je dan toch bezig bent...

Mooie schaduwen onder je vensters en menu's krijg je met Yz shadow
Met True transperacy krijg je aero doorzichtige borders.
Met transbar maak je de taakbalk doorzichtig.
en met UberIcon kun je effecten instellen wanneer je op je pictogrammen klikt.

Het stikt van dit soort programmaatjes
Allemaal kleine programmaatjes en totaal nutteloos, kosten eigenlijk maar systeem bronnen. Maar wel leuk om naar te kijken en een beetje pc trekt ze wel.
Zo niet, of niet leuk, dan heb je ze ook zo weer verwijderd.
(dX9 videokaart met 128 of meer geheugen aanbevolen)

Zie je er niets in, dan gewoon niet downloaden:D

Laatst bewerkt:
dat is niet met logon screen, dat is een gewoon thema zoals Windows Klasiek of Windows XP, Mijn favorite thema,... en die is in dat venstertje aanpasbaar als ik me niet vergis.
Het zijn alleen de vensters die een andere layout krijgen en de icoontjes die veranderen, andere geluidjes enz., de rest blijft zoals het normaal is.

mvg,
radio5,,

Wat heb je dan gebruikt, UXTheme Patcher of VTP?

Ach als je dan toch bezig bent...

Mooie schaduwen onder je vensters en menu's krijg je met Yz shadow
Met True transperacy krijg je aero doorzichtige borders.
Met transbar maak je de taakbalk doorzichtig.
en met UberIcon kun je effecten instellen wanneer je op je pictogrammen klikt.

Het stikt van dit soort programmaatjes
Allemaal kleine programmaatjes en totaal nutteloos, kosten eigenlijk maar systeem bronnen. Maar wel leuk om naar te kijken en een beetje pc trekt ze wel.
Zo niet, of niet leuk, dan heb je ze ook zo weer verwijderd.
(dX9 videokaart met 128 of meer geheugen aanbevolen)

Zie je er niets in, dan gewoon niet downloaden:D
Bedankt, zal er zeker even naar kijken:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik moet wel zeggen dat "truetransparancy" faalt :confused:
Het loopt vast en dan heb ik zo ineens geen 'menubalk'... (niet met de menu's maar waar het kruisje en het streepje enzo zijn voor je venster af te sluiten :(
In het begin werkte het allemaal perfect maar nu toch niet meer
Ik zou niet weten waarom

Eerlijk gezegd heb ik het er ook weer afgegooid:o.
Het ziet er leuk uit, maar er gaat op den duur van alles fout.
Kan best de combinatie van het thema met dit programma niet werkt
Geen best advies...

Heel veel van dit soort programmaatjes veroozaken grotere of kleiene problemen.
Eigenlijk zou je dan moeten adviseren om er niet aan te beginnen. Maar die XP interface gaat ook vervelen.
Vandaar dat ik het zelf ook met regelmaat doe en ach het is ook zo weer verwijderd.

met google vind je nog veel van dit soort programma's
Veel wel als shareware

Wa ik ben gewoon al blij dat het zwarte thema dat ik nu heb dat dit al goed werkt :P
deze pc is even een tussen oplossing voor mij tot ik mijn laptop terug heb en met dit thema voel ik mij al beter thuis in Xp want de interface en alles in xp is echt zo LELIJK :p toch zekre tegenover vista... Het lelijke zandlopertje is dan ook al gelukkig verandert in dat blauwe cirkeltje...
Gewoon het thema al veranderen is al genoeg vind ik :thumb:
Het ziet er veel mooier uit zoals je kan zien in het screenshot in 1 van mijn vorige posts

@Radio5site

Welke heb/gebruik je dan, UXTheme patcher of VTP?

sorry ik had het niet gezien in je vorige post :o
UXtheme patcher :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb uiteindelijk gewoon besloten Vista Transformation Pack te gebruiken, alles zit erin, en je kunt (meen ik me te herrineren) zelf aankruisen wat je wilt, bijvoorbeeld bootscreen, opstartscherm etc....:thumb:
Verder heeft het alleen effect op de desbetreffende gebruiker.
Misschien handig om te weten;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan