Windows Vista Ultimate Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

thechosenone

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Berichten
46
Hallo helpers!,


Ik heb een gebrande versie van windows vista ultimate :eek::eek::eek::eek:
en die wou ik laatst installeren, alleen had ik geen code, heb dus een tutorial op internet gevolgd en toen ik dat gedaan had en opnieuw opstartte met windows vista kreeg ik een grub error:confused:, Heb ik meteen even de cd gepakt en met de code op mijn laptop geprobeerd te installeren, alles ging weer goed met de pc. Maar nou zou ik alleen willen weten waarom die grub error daarbij kwam omdat ik gewoon heel graag windows vista ultimate zou willen installeren. Met andere woorden, ligt het aan de cracks die op internet staan? Of licht het aan mijn BIOS ofzo? want ik heb een acer aspire 7720z, die wel ultimate capable is.


Groeten Feike
 
Nee, ik heb nog nooit iets met linux gedaan.

Het gaat echt puur alleen om wat ik fout doe en hoe ik vista ultimate zonder problemen kan installeren en gebruiken.
 
Hallo helpers!,


Ik heb een gebrande versie van windows vista ultimate :eek::eek::eek::eek:
en die wou ik laatst installeren, alleen had ik geen code, heb dus een tutorial op internet gevolgd en toen ik dat gedaan had en opnieuw opstartte met windows vista kreeg ik een grub error:confused:, Heb ik meteen even de cd gepakt en met de code op mijn laptop geprobeerd te installeren, alles ging weer goed met de pc. Maar nou zou ik alleen willen weten waarom die grub error daarbij kwam omdat ik gewoon heel graag windows vista ultimate zou willen installeren. Met andere woorden, ligt het aan de cracks die op internet staan? Of licht het aan mijn BIOS ofzo? want ik heb een acer aspire 7720z, die wel ultimate capable is.


Groeten Feike

Het zou wel eens kunnen gaan om de stapen die je hebt uitgevoerd.
Ik zou zeggen plaats anders eens even de link maar het forum zal dit beschouwen als illegaal en dat kan je dus beter maar niet doen ;) :p

misschien even kort uitleggen welke andere stappen je dan hebt uitgevoerd want:

-normaalgezien moet je gewoon das (.iso waarschijnlijk) branden met poweriso of welk programma dan ook.
-de cd/dvd drive als eerste boot instellen en dan gewoon de installatieprocure volgen...

als het andere stappen zijn wil ik het toch wel eens graag weten maar ik weet niet hoever ik hierin mag opgaan aangezien dit niet legaal is.
 
stappen

Ik zal de stappen even kort beschrijven:

stap 1. Ik heb de dvd in de laptop gestopt en op installeren gedrukt. Daarna kwam er een scherm of ik echt geen code wou invullen. op nee gedrukt. Als versie heb ik windows vista ultimate gekozen en op doorgaan gedrukt.

Stap 2. er kwam te staan of ik wou upgraden of helemaal clean installeren. Ik heb op upgraden gedrukt.( Ik wou niet helemaal clean, Omdat er belangrijke schoolbestanden op laptop staan)

Stap 3. Ik heb hem laten installeren en toen hij klaar was met alles en na een paar keer opstarten deed hij het gewoon. toen heb ik de crack met de volgende naam gebruikt: Vst.X-Free.AO_2.1.2.1.2. toen heb ik de stappen gevolgd die bij het filmpje stonden ( als je het filmpje wil weten pm ik je wel) en toen heb ik 83 updates door windows laten installeren. ( ik moest nadetijd de pc opnieuw opstarten)

Stap 4. Tijdens het opstarten kwam er de melding dat er een grub error was:confused:
Ik heb het een paar keer met de dvd geprobeerd te repareren. Toen heb ik de code die onder op mijn laptop staat ingevoerd bij het installeren.

Stap 5. Ik heb de pc opnieuw geinstalleerd, maar ik heb nu home premium.
Heb hem ook geactiveerd

p.s. Ik denk dat het aan de crack lag want die gebruikt een bepaalde methode in de bios, ofzoiets.
 
Hoi !

De gebruikte crack werkt inderdaad met de z.g. Grub/loader, om een SLIC/table in het bios te faken.

Maar inmiddels zijn er Vista/update´s uit die hier korte metten mee maken, zoals je hebt ervaren !

Op dit forum mag ik je hierover niet adviseren.

Greetz,

Harry.
 
Dit is misschien een beetje stom, maar als ik dus een code heb zonder dat ik hem hoef te cracken zou hij het dus gewoon doen?

Of zou een preactivated versie beter werken?

Groetjes Feike

Alvast bedankt voor de reacties
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

De gebruikte crack werkt inderdaad met de z.g. Grub/loader, om een SLIC/table in het bios te faken.

Maar inmiddels zijn er Vista/update´s uit die hier korte metten mee maken, zoals je hebt ervaren !

Op dit forum mag ik je hierover niet adviseren.

Greetz,

Harry.

wat Harry zegt is helemaal waar.
Windows heeft nieuwe updates waarmee een gecracked systeem nu wordt gedetecteerd en dus blijkbaar wordt geblokkeerd.
De methode die jij gebruikt is dus blijkbaar al reeds te oud.
Misschien werkt een precracked versie wel of inderdaad met een code zou het wel moeten lukken maar ik zou sowiso geen automatische updates installeren van windows omdat het hoe dan ook wel eens fout zal lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan