Windows Vista Update mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guzzler

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Berichten
204
Hallo,

Ik heb in de gate gekregen dat mijn Updates van Vista telkens mislukken.
Tijdens het uitschakelen van mijn laptop installeren de updates als het goed is maar elke keer als ik mijn laptop uitschakel zijn er 6 updates.
Ik heb bij Windows Update gekeken en hier staat bij de geschiedenis dat de updates mislukt zijn.
9jonj9.jpg

28vyvex.jpg


Hopelijk kan iemand mij helpen. Op internet heb ik gelezen over de proxyserver maar deze heb ik niet ingeschakeld. Kan het komen door een draadloos netwerk wat ik gebruik..?
Alvast bedankt.
 
Start de computer gewoon eens opnieuw op en het eerste wat je doet is de updates nog eens te proberen installeren :thumb:

Welke antivirussoftware of firewall gebruik je?
Schakel deze anders ook eens even uit voordat je de updates installeert
 
Allen hardstikke bedankt voor de reacties!
Computer opnieuw opstarten wil niet helpen. De updates één voor één te installeren wil ook niet lukken. De link van telwat ga ik nu proberen.
Ik heb McAfee 8.5i Antivirus/Antispyware draaien, en de Windows Firewall.
 
Ik heb de link zojuist geprobeerd, de bestanden kan ik verwijderen in de map 'Downloader' maar als ik in de 'veilige modus' de updates wil installeren lukt dit niet, het scherm wordt maar niet geopend.
De virusscanner heb ik al helemaal uitgeschakeld, Scotty (WinPatrol) heb ik afgesloten, de Firewall heb ik uitgezet, maar dit wil allemaal niet helpen.:confused:
Iemand nog andere ideeën?
 
Ik heb de link zojuist geprobeerd, de bestanden kan ik verwijderen in de map 'Downloader' maar als ik in de 'veilige modus' de updates wil installeren lukt dit niet, het scherm wordt maar niet geopend.
De virusscanner heb ik al helemaal uitgeschakeld, Scotty (WinPatrol) heb ik afgesloten, de Firewall heb ik uitgezet, maar dit wil allemaal niet helpen.:confused:
Iemand nog andere ideeën?

heb je die eerste stap volledig uitgevoerd uit de link van Telwat?
 
Ja deze heb ik gedownload en vervolgens kreeg ik een installatie achtig schermpje.
Als ik dit nu nog een keer wil doen, krijg ik een melding dat de BITS-reparatie momenteel niet vereist is.
 
Updates moet je in de normale mode installeren.
Is er een foutmelding?
 
Nadat ik de bestanden heb verwijderd, heb ik de computer opnieuw opgestart en dan proberen meteen te updaten, maar weer krijg ik de foutmelding met nummer '70080057'.
 
Controleer dat nummer eens en kijk ook eens in de eventviewer of daar iets meer informatie in staat.
 
Als ik via Uitvoeren, 'eventvwr' intyp, krijg ik de volgende foutmelding. Hoe kan ik deze service opnieuw starten?
eanzgo.jpg
 
Als ik via Uitvoeren, 'eventvwr' intyp, krijg ik de volgende foutmelding. Hoe kan ik deze service opnieuw starten?
eanzgo.jpg

services.msc typen in start
en dan bladeren naar de service en op starten klikken :thumb:

------
IK bedoelde eigenlijk deze stappen:

Windows Update loopt vast

Kunt u binnen Windows Vista niet gebruik maken van Windows Update, bijvoorbeeld omdat de dienst vastloopt of een foutmelding verschijnt? Vaak gaan deze problemen gepaard met de foutcode '0x800A01AE' of '0x080070570'. Volg de onderstaande stappen om de problemen met Windows Update op te lossen:



Stop de dienst van Windows Update

Het is belangrijk dat u de functie Windows Update tijdelijk uitschakelt, zodat u het probleem kunt oplossen. Kies Start en typ Cmd in het zoekvak. Druk op Enter. Een nieuw venster wordt geopend. Hierin typt u de volgende opdrachten, telkens gevolgd door een druk op Enter.


* net stop wuauserv
* net stop bits
* exit




Voorzie mappen van een andere naam

Het is tijd om bepaalde mappen van een andere naam te voorzien. Kies Start en typ Cmd in het zoekvak. Druk op Enter. Een nieuw venster wordt geopend. Hierin typt u de volgende opdrachten, telkens gevolgd door een druk op Enter.


* net stop cryptsvc
* ren %systemroot%\System32\Catroot2 oldcatroot2
* net start cryptsvc
* exit


Vervolgens opent u het menu Start en typt u %systemroot% in het zoekvak. Druk op Enter. Klik met rechts op de map SoftwareDistribution en kies Naam wijzigen. U noemt de map SoftwareDistribution.old.



Registreer de Windows Update-dienst opnieuw

Kies Start en typ Cmd in het zoekvak. Druk op Enter. Een nieuw venster wordt geopend. Hierin typt u de volgende opdrachten, telkens gevolgd door een druk op Enter.


* regsvr32 wuapi.dll
* regsvr32 wuaueng1.dll
* regsvr32 wuaueng.dll
* regsvr32 wucltui.dll
* regsvr32 wups2.dll
* regsvr32 wups.dll
* regsvr32 wuweb.dll




Start de dienst Windows Update opnieuw

U kunt nu de dienst Windows Update en bijbehorende diensten opnieuw starten. Kies Start en typ Cmd in het zoekvak. Druk op Enter. Een nieuw venster wordt geopend. Hierin typt u de volgende opdrachten, telkens gevolgd door een druk op Enter.


* net start bits
* net start wuauserv
* net start Eventlog
* exit
 
Laatst bewerkt:
Hier had ik gekeken, maar waarschijnlijk met mijn gen dicht.. nu heb zie ik hem wel staan maar krijg ik wéér een foutmelding:
1px7c3.jpg

Deze melding krijg ik als ik de Windows Event Log wil starten..
 
Laatst bewerkt:
Conrtoleer of de service winHTTP Web Proxy Auto Discovery Service
niet gestart is.

Controleer of service Background Intelligent Transfer Service
op automatisch staat en is gestart.
 
De WinHTTP is niet gestart, en de BITS is automatisch gestart (alleen wel vertraagd) en is nu ook gestart.
 
De map wilde ik hernoemen zoals in het andere topic wordt aangegeven, maar dan krijg ik de melding dat dit niet gaat omdat ik niet gemachtigd ben. Moet dit in de veilige modus gebeuren?

Ik weet niet zeker of mij computer besmet is, geloof het niet, maar kan toch, ik zal eens scannen.
 
Ik heb zojuist mijn C: schijf gescand met Mallware Bytes, Deze gaf aan dat er geen kwaadaardige bestanden gevonden.
Edit: Ik zal de stappen van jelpot eens proberen, deze zag ik net precies staan.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens deze stappen die Jelpot aangaf gaat er iets mis.

Registreer de Windows Update-dienst opnieuw

Kies Start en typ Cmd in het zoekvak. Druk op Enter. Een nieuw venster wordt geopend. Hierin typt u de volgende opdrachten, telkens gevolgd door een druk op Enter.


* regsvr32 wuapi.dll
* regsvr32 wuaueng1.dll
* regsvr32 wuaueng.dll
* regsvr32 wucltui.dll
* regsvr32 wups2.dll
* regsvr32 wups.dll
* regsvr32 wuweb.dll

Bij * regsvr32 wuaueng1.dll, * regsvr32 wucltui.dll, * regsvr32 wuweb.dll, krijg ik de foutmelding dat het de Opgegeven module niet kan vinden.
2u5bci8.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan