Windows vista updaten lukt niet HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrol man

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Berichten
424
Hallo,

Als ik Windows Vista opstart krijg ik de laatste tijd steeds de melidng dat het zoeken naar updates is mislukt.
Dan open ik het programma: Windows Update en ik druk op updates zoeken.
Dan krijg ik de volgende melding die u kunt zien bij de bijlage.
Zoals je ziet staat er de foutcode: 80070490
Dit heb ik op het internet ingetypt maar ik kom er niet echt uit bij een paar sites kon ik iets downloaden om het te verhelpen maar ik weet niet zeker of het veilig is...
Ik kwam wel bij deze site uit maar ik ben niet zo goed in engels ik heb wel een vertaalprogramma maar dan zit heel de grammatica door elkaar dus dat lukt ook niet echt.
Dit is de site misschien kunnen jullie me uitleggen hoe het werkt:
http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/en-us/default.aspx?dg=microsoft.public.windowsupdate&tid=1f153ed7-8081-4715-a18a-fbf64f9a0012&p=1

Ik heb ook geprobeerd het te fixen met de installatie cd van Windows Vista maar dat lukte ook niet je kon alleen maar installeren (wat ik niet zo hard durf want dadelijk ben ik alles kwijt)
En naar een of andere website waar ik ook niks aan had.

Alvast bedankt:D
 

Bijlagen

  • updates zoeken.jpg
    updates zoeken.jpg
    62,9 KB · Weergaven: 21
Toch staat er in jou link precies wat je moet doen. Is alleen teveel om alles voor je te vertalen dus ik raad je aan om iemand erbij te halen die een beetje engels kan. Voor de rest is het vrij eenvoudig.
 
Opzich kan ik wel een beetje engels niet heel goed maar wel een beetje maar wat ze hier vragen heb ik nog geneens:
To troubleshoot this issue, I suggest we first reset permission and
> reinstall Windows Update Agent 3.0.
Ik heb geen Windows Update Agent 3.0
En wat betekend precies reset permission bedoelt hij daarmee dat je je administrator moet bevestigen als je die windows update agent 3.0 opstart of herinstalleert.
Opzich gaat denk ik de rest wel goed maar bij dat begin van die windows update agent kom ik niet uit.
 
Opzich kan ik wel een beetje engels niet heel goed maar wel een beetje maar wat ze hier vragen heb ik nog geneens:

Ik heb geen Windows Update Agent 3.0
En wat betekend precies reset permission bedoelt hij daarmee dat je je administrator moet bevestigen als je die windows update agent 3.0 opstart of herinstalleert.
Opzich gaat denk ik de rest wel goed maar bij dat begin van die windows update agent kom ik niet uit.

Er staat toch gewoon dat je dat bestand moet downloaden naar je bureablad en het dan moet installeren in C:\Windows\System32(kan je kiezen tijdens de installatie)
 
Ik kom er nou niet meer uit ik heb die agent 3.0 gedownload van de volgende link maar ik zou niet weten waar hij staat....
Ik heb gewoon op de link van de download geklikt en op openen geklikt maar ik was zo dom om niet te kijken waar hij naar toe ging.
Ik kan het bestandnaampje ook niet vinden onder zoeken in mijn programma's en dergelijken.
 
Even opnieuw downloaden en kijken waar je hem opslaat.
 
Even opnieuw downloaden en kijken waar je hem opslaat.

Inderdaad, dit is het gemakkelijkste of gewoon even kijken in de instellingen van je browser waar deze standaard zijn bestanden opslaat :thumb:
 
Ja ik heb hem maaaar.
Als ik hem open dan krijg ik zo'n zwart scherm waar je bijvoorbeeld C:\program files kan intypen.
Het heet ook wel DOS maar als titel heet het opdrachtprompt het zit bij Bureau-accessoires.
Maar goed even weer terug op mijn vraag als ik dus dat downloadbestandje open dan krijg ik dit dus heel snel te zien en dan is het weer weg.
Als ik het goed lees willen ze dat ik in die DOS C:\Windows\System32 schrijf of willen ze dat ik het bestandje daar naartoe kopieër?
 
Ja ik heb hem maaaar.
Als ik hem open dan krijg ik zo'n zwart scherm waar je bijvoorbeeld C:\program files kan intypen.
Het heet ook wel DOS maar als titel heet het opdrachtprompt het zit bij Bureau-accessoires.
Maar goed even weer terug op mijn vraag als ik dus dat downloadbestandje open dan krijg ik dit dus heel snel te zien en dan is het weer weg.
Als ik het goed lees willen ze dat ik in die DOS C:\Windows\System32 schrijf of willen ze dat ik het bestandje daar naartoe kopieër?

Ok, klik er dan eens op met je rechtermuisknop en kies voor uitvoeren als administrator, lukt het nu wel?
 
Al geprobeerd dat lukt ook niet ik moet het wel bevestigen maar het gaat evensnel weg zou ik dan toch het bestand moeten kopiëren en dan in het windows system 32 plakken?
 
Al geprobeerd dat lukt ook niet ik moet het wel bevestigen maar het gaat evensnel weg zou ik dan toch het bestand moeten kopiëren en dan in het windows system 32 plakken?

ja, dat kan je best eens proberen hé ;)
 
Ok,

Ik ben nu ongeveer bij stap 7 en daar kom ik ook niet verder maaaar.
Is dit niet voor windows Xp want als je verder naar beneden gaat zie je de stappen weer naar 1 gaan en daar staat veel over windows vista nou heb ik nagekeken of in d eerste stappen iets staat dat het alleen voor XP is maar ik heb niks gevonden maar dadenlijk doe ik het verkeerd dus ik wil het wel even zeker weten of dit niet voor de XP is wat ik doe...
 
Er kan volgens mij echt niets mislopen hoor :thumb:

& als je er niet zo zeker bent over wat je moet doen, haal er dan even iemand bij die misschien iets meer afweet van pc's :thumb:(niet slecht bedoeld ofzo hoor ;) )
 
Ik denk dat ik wel iemand weet die me kan helpen ik zal antwoorden als de klus is geklaard;)!
(als het dan wel lukt maar ik heb het volste vertrouwen in)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan