Windows vista upgrade installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kartmans

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Microsoft heeft de policy voor upgradeversies van Windows Vista zo veranderd dat het niet langer mogelijk is om tijdens de installatie alleen maar een cd met Windows XP erop in de lade te hoeven schuiven.

De nieuwe policy vereist namelijk, indien er gebruik gemaakt wordt van een upgradeversie van Windows Vista, dat er een geïnstalleerde en tevens gevalideerde installatie van Windows XP Home of Professional op de computer aanwezig is. Hierdoor wordt het installatieproces vrij drastisch verlengd, aangezien er eerst een installatie van Windows XP plaats moet vinden, deze vervolgens gevalideerd moet worden bij Microsoft zelf en daarna pas de upgrade van Vista uitgevoerd kan worden. Tevens neemt Windows Vista Upgrade geen genoegen met edities voorafgaand aan XP, omdat het valideren pas in Windows XP zijn intrede deed. Tot Windows XP was het mogelijk om met een upgradeversie tijdens de installatie een cd van bijvoorbeeld Windows 2000 of zelfs 98 in de drive te stoppen, om vervolgens de installatie af te ronden. Mensen die naast een Windows Vista upgrade een legale versie van XP bezitten zullen alleen te kampen hebben met het langere installatietraject, maar mensen die proberen goedkoper uit te zijn door enkel een upgradeversie aan te schaffen zullen echter vanaf Vista achter het net vissen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En ik heb een OEM versie van Windows XP en dus geen cd'tje. Want Windows XP Mediacenter zat op me PC toen ik hem kocht.
Wat moet ik nu?!
Weet iemand of ik het ook anders kan doen. Want ik ga geen full version kopen.

Groeten Pascal

Laatst bewerkt:
Het woord zegt het al upgrade......
je hebt xp al op je computer staan.
dvd van vista erin en upgraden maar.
Niks langer dan normaal....want je moet xp al op je schijf hebben staan dus is deze ook al geactiveerd bij MS.
Ik zie het probleem dus niet :o

Maar ik lees hier op Tweakers dus dat je de Windows XP eerst moet herinstalleren.
Of lees ik het nou fout:o

waarom xp opnieuw installeren als het er al op staat ??

Je kunt een vista upgrade niet gebruiken voor een lege computer. Voor een xp upgrade kon dat vroeger wel en hoefde je alleen de windows 98 cd maar even te geven tijdens de installatie. Voor vista moet je dus eerst windows xp geinstalleerd hebben, waarna je de upgrade kunt doen.

Nee, want de controle die wordt uitgevoerd voor updates van windows xp wordt ook uitgevoerd bij een upgrade naar vista.

Je zal er alleen voor moeten zorgen dat als je een voor geïnstalleerde XP versie hebt (vanaf harddisk) dat je hiervan een backup o.i.d. maakt, mocht namelijk ooit je harddisk crashen of je die partitie ooit verwijderen, heb je geen XP meer en dus ook niets meer aan je Vista upgrade, je kan immers geen legale XP meer op de pc zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan