windows vista vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppedein

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Hallo,
Mijn computer weigert de recover cd te accepteren. Er zal wel een fout zitten in Vista. Wél wil hij de originele cd van vista installeren. De vraag is nu, want vista wil formatteren, of dan ook de D-partitie weg is?
Het probleem is namelijk, daar staan de recoverbestanden op. De bedoeling is, eerst Vista op de computer te zetten en daarna te recoveren, maar dan moet de D-partitie onaangetast blijven.
Bedankt vast voor het snelle antwoord.

Het lijkt mij zo, dat als jij twee partities hebt, dat jij ze beide kunt formatteren.
Dus C en D apart kan.

Windows staat op de C dan blijft D waarschijnlijk nog intact.
Dan moet je natuurlijk D ook niet gaan formatteren.

Over de recovery CD weet ik verder niets. :)

Hallo,
Mijn computer weigert de recover cd te accepteren. Er zal wel een fout zitten in Vista. Wél wil hij de originele cd van vista installeren. De vraag is nu, want vista wil formatteren, of dan ook de D-partitie weg is?
Het probleem is namelijk, daar staan de recoverbestanden op. De bedoeling is, eerst Vista op de computer te zetten en daarna te recoveren, maar dan moet de D-partitie onaangetast blijven.
Bedankt vast voor het snelle antwoord.
Het is echt héél simpel, immers in je vraag zit tevens het antwoord opgesloten -> Wélke schijf (partitie) wilt Windows dan gaan formatteren?
Windows gaat nl. niet 'zomaar' lukraak formatteren, er wordt / is aan je gevraagd wélke schijf geformatteerd moet gaan worden. Zolang jij daar géén D seleteert, maar C, gaat het dus precies zoals jij wilt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan