Windows Vista ziet mijn nieuwe videokaart niet..hellupp

Status
Niet open voor verdere reacties.

java3000

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Heb sinds afgelopen zaterdag nieuwe pc gekocht met een videokaart erbij de Sapphire x1950 pro

Heb vooraf mijn onboard nvidia uitgeschakeld pc uitgedaan toen de video kaart erin geplaatst en de voedingskabel verbonden met de kaart ... nadat ik de pc weer aan heb gedaan herkent Windows Vista mijn kaart niet hij geeft geen ''new hardware found'' aan... wat nu??? bij apparaatbeheer staat de videokaart ook niet.. de fan op de videokaart draait wel....

Hellupp pls!

-java

moet je in je bios niet aangeven dat pci video enabled moet zijn?

Je bedoelt.. PCIPnp > Plug & Play O/S > YES/NO die stond eerst op NO ja die heb ik op YES gezet maar dat helpt ook niet... :(

De driver installeren die op de cd staat of de driver van de site van de fabrikant downloaden en installeren.

En, niet om je te ontmoedigen of teleur te stellen hoor, deze kaart staat bekend om de vele problemen die er mee zijn, zoals oververhitting, te lage fansnelheid, het veroorzaken van ontelbare crashes en noem maar op:confused:

@ muurhond...

de drivers op de cd kan ik niet installeren omdat die dan zegt dat er geen aanwezige hardware van de fabrikant aanwezig is...

Nog even een vraagje:

Wat voor voeding heb je in je nieuwe systeem? Merk / Type / Wattage?

btw... ik heb een onboard video kaart met DVI +VGA aansluiting.. is erzolang een manier totdat mijn grafishe kaart werkt om met 2 schermen te werken?

Volgens de minimale specificaties van ATi heb je een 450 Watt voeding nodig, de aanwezige voeding lijkt een 350 Watt voeding te zijn, 400 Watt piekbelasting. Hier zou het probleem kunnen zitten.
Een voeding van minimaal 500W zou waarschijnlijk nog beter zijn...

Zou eerst eens kijken of er ook Vista drivers zijn voor de chipset van het moederbord, en eerst die installeren, en daarna pas de videokaartdrivers.

nouja lekkere verkopers zeg

hartelijk bedankt mrmusic!!!!! :thumb: :thumb:

kan ik nog wel met mijn beeldschermen werken op me onboard video? dvi+vga aansluitingen..

@langepier
alles van me chipset was al geinstalleerd..

@muurhond

thanks ,die probeer ik nog ff

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook die van het merk zelf? of die van Vista.

Mijn ATI kaart werd ook niet gelijk herkent, alleen na de Via drivers voor Vista wel, en werden ook de ATI drivers geïnstalleerd.

Probeer je kaart er uit te halen en een beetje afstoffen met een zacht Droog doekje, (doet Wondere) Heb ik wel s gehad met mn Tv capture kaart.

En Btw heb je de Extra PCI e Stroom aansluiting in de kaart gedaan ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan