Windows vraagt steeds om NIET aangesloten schijf te formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjors2

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Ik wilde een volledige kopie maken van mijn harde schijf op een externe HD. Daarbij ging iets fout. De externe HD (Adata) was niet meer zichtbaar maar dat probleem is al weer opgelost. Mijn PC met Windows 7 bleef nu, op onregelmatige momenten, steeds vragen om een niet aangesloten schijf F:\ te formatteren. Als op deze USB poort iets aangesloten wordt veranderd de vraag en wil dan schijf G:\ formatteren. Met Systeemherstel lukt het ook niet omdat windows na systeemherstel uitgevoerd te hebben met de melding komt dat er niets is gewijzigd. Wij kan mij met helpen zonder alles opnieuw te moeten installeren?

Mvg
Sjors

Klinkt misschien ver gezocht, maar misschien zit er wel een virus in de weg. Scan even met MBAM zodat we dat uit kunnen sluiten (niet de evaluatieversie van de PRO starten!). Kijk ook eens bij apparaatbeheer of daar niets raars bij staat.

Mocht je over iets twijfelen in apparaatbeheer, maak dan even een printscreen en post deze hier:thumb:.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle hulp. Ik heb mijn virusscanner (AGV free) 56 geïnfecteerde bestanden op laten ruimen. Zoals gezegd komt deze melding niet regelmatig, soms blijft deze enkele dagen weg. Nu even afwachten of ze terug komt. Je hoort nog van me.

Mvg
Sjors

Probleem is weer terug gekomen. Nu met MBAM gescand. Deze verwijderde nog 9 geïnfecteerde bestanden. Nogmaals afwachten.

Mvg
Sjors

Vraagt wederom om een niet aangesloten schijf te formateren. Wie heeft er nog suggesties? Helpmij.

Mvg
Sjors

Laatst bewerkt door een moderator:
Sjors,

Mijn voorstel is om te Googlen op Hitman. Deze te downloaden en te installeren. Je kunt kiezen voor een gratis 30 dagen versie. Voer dit programma vervolgens uit. Dit programma verwijderd ook schadelijke software.

Succes,

Hoi,
Probeer het met deze tool (Eng) op te lossen. Programma wijst zich vanzelf, registersleutels e/o oude aansluitingen verwijderen enz.
Geef in het vervolg je externe een vaste schijfletter hoog in het alfabet (Y,X,Z)

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk installeert dat virus zichzelf steeds weer wanneer jij hem verwijdert. Hij verbergt zich dus ergens, maar waar?

De suggesties van Mik Zjegger en pete1800 zullen denk ik oplossing bieden:thumb:.

Hitman geïnstalleerd en uitgevoerd maar probleem kwam meteen terug. Probeer nu met USB tool hoewel ik hier mijn twijfels bij heb omdat de aansluiting, die windows wil formateren (normaal F:), opschuift naar de volgende letter (G:) als er op F iets aangesloten wordt. Alles bij elkaar lijkt het meer een fout in windows. Maar we proberen eerst het USB tooltje.

Mvg
Sjors

Sjors,

Ik vroeg me af of je nog verder bent gekomen met je probleem? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. De hier gesuggereerde oplossingen ga ik ook nog even nalopen.

Heb USBDeview geïnstalleerd en enkele dingen uitgezet. Sindsdien is de melding niet terug gekomen maar dat geeft geen zekerheid omdat het probleem wel eens langer wegbleef. Heb in ieder geval goede hoop. Probleem is alleen dat, als je het apparaat aansluit dat je hebt uitgezet, dit niet wordt herkend op de computer en je het eerst weer aan moet zetten.

Mvg

Sjors

Probleem is toch weer terug gekomen. Niemand verdere suggesties?

Mvg
Sjors

Je zou met een Hiren`s bootcd op kunnen starten. Vervolgens kies je voor de " "Linux Based Rescue environment". Vervolgens kun je met Testdisk de partitietabel en de opstartsector repareren volgens deze handleiding

Ik heb met USBDeview alle apparaten die ooit aangesloten zijn geweest verwijderd (uninstall selected sevices). Bij het weer aansluiten van de externe HDD (Adata Nobility NH92) begon de melding weer nadat de driver door windows was geïnstalleerd. Apparaat weer verwijderd met USBDeview. Denk zeker dat het probleem nu over is (Bedankt Mik Zjegger). Maar hoe deze HDD nu te gebruiken?.

Mvg
Sjors

Helemaal niets. Heb deze, na de poging om een volledige kopie te maken (zie begin verhaal), opnieuw geformateerd.

Mvg
Sjors

Dus je kunt nu verder of nog niet/ Met een backup maken bedoel ik.

Extra HD ingebouwd met dezelfde windowsversie en hiermee opgestart. Na het aansluiten van Adata dezelfde problemen. USB sticks geven op de zelfde poorten geen problemen. Op het werk geeft deze HDD geen probleem. Back-up maken gaat dus niet lukken.

Sjors

Heb de MBR van de Adata gewist en (via XP, met W7 lukte het niet) opnieuw geformateerd. Probleem opgelost.

Sjors

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan