Windows wachtwoord vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
127
Beste,

Vanwege privé omstandigheden heb ik de computer van mijn tante gekregen, de familie wil erin kijken om te zien of daar nog bestanden staan die nodig zijn.

Echter is de computer beveiligd met een Windows wachtwoord, en die weet ik niet. Ik heb het hele huis doorgezocht naar mogelijke briefjes/cd’s maar kan niets vinden. Ik heb dus geen Windows recovery CD ik heb geen serial van Windows zelf, maar wil wel graag de computer in.

Ik het verleden heb ik wel is geprobeerd (en gelukt) om een Windows wachtwoord te resetten via een Hiren’s boot CD maar kreeg bij het aanmelden daarna gelijk een melding vanuit Windows dat ik de versie illegaal had gekocht (en moest Windows opnieuw installeren toen).

Weten jullie misschien een tool/manier hoe ik het wachtwoord kan achterhalen, zonder dat Windows na het aanmelden zegt dat de versie niet meer legitiem is.

Bij voorbaat dank,
Nick
 
Probleem is dat de computer niet zelf van mij is en ik verder ook geen CD of iets dergelijks heb. Dus ook geen administrator wachtwoord (of is der een andere manier hoe ik dan kan omzeilen?)
 
Sorry. Ik bedoel heb de CD gedownload, programma gedraaid maar tijdens het recoveren krijg ik "Not found" te zien (waar normaal het wachtwoord hoort te staan).
 
Dat is inderdaad de software die de link van vanschagen aanraad. Die heb ik geprobeerd maar krijg uiteindelijk dat het wachtwoord niet gevonden kan worden.
 
Ja via de Hiren's boot CD is het me een keer gelukt. Echter kreeg ik direct daarna de melding dat Windows niet meer legitiem zou zijn. Maar denk dat het de enige optie blijft.
 
Je kan ook altijd een Linux Live-cd gebruiken om mee te booten en dan kijken wat erop staat.
 
Ok, met HBCD kan je trouwens ook met Mini-XP opstarten om je bestanden veilig te stellen.

Wat men meestal niet weet van de HBCD Password Changer, omdat men de gebruiksaanwijzing nooit leest, is dat na de unlock/set blank password (van bij voorkeur alleen de Ingebouwde Administrator) & het voltooien van het schrijven naar schijf, dat je dan de eerste keer moet herstarten naar de Veilige modus met F8.
Dan komt het allemaal helemaal goed.

Tenzij de Windows echt illegaal is, maar daar kan HBCD dan niets aan doen... :p
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga morgen het proberen om na de password change in veilige modus opstarten.

Als het gelukt is laat ik het weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan