Windows welkomsscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank57

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Berichten
185
Sinds gisteren merk ik dat als ik windows opstart het welkomsscherm langer blijft staan dan normaal, wel zie ik maar 1x het windows laadbalkje verschijnen tijdens opstarten wat ik normaal 3 x zie.
normaal duurt dat welkomsscherm zo'n 2 seconden en dan verschijnt het bureaublad maar nu duurt dat zo'n 7 a 8 seconden vooordat het bureaublad vershijnt.

Gisteren had ik dat ook een paar keer, maar toen ik vanochtend de pc opstartte zag ik het Windows laadbalkje 3x en bureaublad verscheen vrijwel direct na het welkomsscherm.
Zou het komen omdat ik de pc vandaag en ook gisteren meerdere malen heb opgestart, en dat daardoor het laadbalkje maar 1x voorbijkomt en dat daardoor het welkomsscherm te vroeg verschijnt?

je zou zeggen dat het opstarten sneller gaat als je maar 1x het windows laadbalkje ziet maar is niet zo want de volgende schermen blijven dus langer in beeld, normaal duurt opstarten tot aan bureaublad zo'n 30 sec. nu zo'n 50 sec.

graag u hulp.
 
Laatst bewerkt:
Serverdude zei:
extra software geinstalleerd ??
updates van iets gedaan ?
het enige wat ik he gedaan is c van fat32 naar NTFS geconverteerd, maar dat heb ik dus gisteren gedaan, terwijl dat probleem zich eergisteren ook voordeed.

Ik merk dat het nog steeds hetzelfde is terwijl de pc de hele nacht heeft uitgestaan, windows laadbalkje komt 1x vooorbij dan zwart scherm daarna welkomsscherm en dat blijft te lang hangen voordat het bureaublad verschijnt.

is echt raar toen ik net weer opstarte hoorde ik eerst diskette dan laadbalkje 1x dan weer diskette en beeld werd heel even zwart toen verscheen weer in eeen flits het laadbalkje direct gevolgd dooor geratel van diskettte dan weer even zwart scherm daarna het welkomsscherm dat weer te lang blijft hangen.

wat ook raar is als ik in de veilige modus wil opstarten dus op F8 blijven drukken tijdens opstarten blijft hetscherm soms zwart als ik op F8 druk ik moet dan de knop op de pc paar seconden inhouden om hem uit te schakelen.zelfde gebeurd ook als ik tijden opstarten op DEL(biossettings) druk dan gebeurd het oook soms dat het scherm zwart blijft.

wat is hier toch aan de hand? graag hulp!

bvd
 
Laatst bewerkt:
Het topic is stilgevallen?

F8 moet je niet heel de tijd ingedrukt houden he:) Je moet het een paar keer achter elkaar indrukken. :)

Verder... ben je virusvrij? Al eens gechecked met een deftige scanner? Welke heb je?
Dan ook even de standaard kuisproducten voor pc erover halen, ik denk maar aan defragmentatie, een programma als CCleaner (doe stappen A en B, en vink tijdens de installatie de "Yahoo Toolbar" uit).

James :)
 
James007 zei:
Het topic is stilgevallen?

F8 moet je niet heel de tijd ingedrukt houden he:) Je moet het een paar keer achter elkaar indrukken. :)

Verder... ben je virusvrij? Al eens gechecked met een deftige scanner? Welke heb je?
Dan ook even de standaard kuisproducten voor pc erover halen, ik denk maar aan defragmentatie, een programma als CCleaner (doe stappen A en B, en vink tijdens de installatie de "Yahoo Toolbar" uit).

James :)
Geen virussen en ccleaner ook gebruikt, probleem ontstond na converteren van fat32 naar NTFS, maar probleem is opgelost, heb geformatteerd en nieuwe windows installatie uitgevoerd.
en inderdaad ik had F8 te vroeg en te lang ingedrukt denk ik, want nu lukt het wel.

bedankt voor je reactie
 
Laatst bewerkt:
Oh dat is best radicaal, maar het werkt altijd he :D
Zet je de vraag ook nog even op opgelost rechtsonder?

James :)
 
James007 zei:
Oh dat is best radicaal, maar het werkt altijd he :D
Zet je de vraag ook nog even op opgelost rechtsonder?

James :)
oke heb ik gedaan.:D
 
Laatst bewerkt:
James007 zei:
Oh dat is best radicaal, maar het werkt altijd he :D
Zet je de vraag ook nog even op opgelost rechtsonder?

James :)
ja formatteren werkt altijd , was alleen een beetje jammer want de pc was pas een maand oud, maar ja alles werkt weer normaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan