windows wil netwerkkaart niet onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foggo

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2003
Hallo,

Heb hier een machine staan, AMD 800 om in orde te maken. Heb net verse Win XP Pro erop gezet.

Hierin zat geen netwerk kaart, dus heb ik een oude kaart uit de kast gehaald, en in de pc gezet.
Het is een 3com etherlink III ISAPNP.

Iedere keer als ik de pc opnieuw opstart dan geeft windows aan dat hij deze niet herkent, en moet ik het stuur programma opnieuw installeren, en doet hij het weer.
Vreemde is dat hij wel de IP gegevens goed invult, dus die hoef ik niet iedere keer opnieuw in te stellen.

Hoe kan ik windows zover krijgen om deze kaart gewoon altijd in zijn systeem goed te laten werken?

Dit kan kloppen.

Vanaf windows 2000 word de isa bus niet meer ondersteund. Dus zul je deze kaar niet meer aan de praat krijgen. Had dit probleem zelf ook. Alleen ging het bij om een SCSI kaarjte.

Zit dus niks aanders op dan een pci kaart je te gebruiken.

Geplaatst door wargames
Dit kan kloppen.

Vanaf windows 2000 word de isa bus niet meer ondersteund. Dus zul je deze kaar niet meer aan de praat krijgen. Had dit probleem zelf ook. Alleen ging het bij om een SCSI kaarjte.

Zit dus niks aanders op dan een pci kaart je te gebruiken.

AHA.....das jammer dan.
Gelukkig is het alleen nodig totdat ik de pc in orde heb, daarna gaat hij weer terug naar de persoon van wie die is, en gaat de kaart er weer uit.
In ieder geval hoef ik niet meer mijn hoofd te breken over het waarom hij het niet goed wil doen.

Dank je voor je antwoord.

Klopt niet, misschien wel volgens de verhalen, maar op mijn vorige PC werkte dezelfde netwerkkaart, ook een ISA, nog prima onder Windows XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan