windows wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

agepiebe

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
hallo

ik heb een week geleden een all in one pc gekocht. (niet nieuw) dus er stond van alles op. vandaar dat ik windows er opnieuw op wou zetten. dat lukte helemaal de instalatie ging perfect. toen hij naar mijn iedee bijna klaar was en opnieuw opstarte zij hij echter :

press any key to boot from cd or dvd ...
bootmgr is compressed
press ctrl+alt+del to restart

en zonder de windows cd er in precies hetzelfde maar dan zonder de bovenste regel
ik zou niet weten wat ik er aan moet doen ik heb een: MSI Wind top Ae2220
all in one pc

alvast bedankt
groeten agepiebe

Hopelijk werkt het, maar als het met Harry's instructie niet is opgelost heb ik nog een andere oplossing achter de hand.

Tijs.

hallo
bedankt voor de moeite ik heb alle stappen gedaan wat Harry Snor zij :

Opstarten van de Win 7 DVD, kiezen voor reparatie, kiezen voor command-prompt.

Daar trommel je de volgende commando's in, alle gevolgd door ENTER;

bootrec /fixmbr

bootrec /rebuildbcd

bootrec /fixboot

Exit, en je PC zal weer opstarten.

maar helaas werkte dat niet dit is wat er gebeurde:

bootrec / fixmbr
the operation completed sucsesfully

bootrec / rebuildbcd
scanning all disks for windows instalations

susesfully scanned windows instals:0(en dat vind ik raar want dat heb ik net gedaan)
the operation completed sucsesfully

bootrec / fixboot
the volume does not contain a recognized file system
please make sure that required file system drivers are loaded and that the volume is not corupted

ik kan er niks meer ik hoop dat jullie dat kunnen
alvast bedankt

Ik dacht zelf al dat de instructies van Harry niet voldoende bereik zouden hebben.

Kijk hier
en eventueel ook hier

Tijs.

okej hij zegt niet niet meer bootmgr compressed maar nog steeds wel:

press any key to boot from cd or dvd ...

als ik dat doen en windows keurig installeer en hij is bij finalizing instalation sluit die af en zegt ie weer precies hetzelfde

Na de eerste keer installeren moet je niet (meer) reageren op die melding press any key to boot from cd or dvd .
Het installatie-proces zou dan verder moeten gaan vanaf de harddisk. Hierbij kan wel de DVD nodig blijven, dus die zou je erin moeten laten.

Tijs.

dus ik moet net zolang wachten todat press any key to boot from cd or dvd ...
verdwijnt en hij verder gaat? dat werkt niet het staat er net zo lang todat ik reboot

Laatst bewerkt:
Ja, dat is precies wat je moet doen. Dat wachten hoort overigens niet langer te duren dan een halve minuut.

Als het goed is gaat dan geprobeerd worden van de harde schijf op te starten zodat (in jouw geval) de rest van de installatie van start gaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
okej dat werkt ook niet ik denk dat ie dan moet booten van de hardeschijf maar dat doet ie niet

Is het wel originele installatieDVD?

Laatst bewerkt:
hallo ik heb het opgelost als windows geinstaleerd word maakt die een aparte partitie van 100 mb voor het opstarten die moet je eerst wel verwijderen van de vorige instalatie anders boot ie niet

Mooi dat het opgelost is en bedankt voor de terugmelding van de oplossing.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan