Windows wil niet met 4gb opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0185

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
128
Hallo,

Ik heb sinds kort een orginele Windows XP home premium op mijn nieuwe pc gezet.

MAAR : als ik er 4gb geheugen in doet wil hij niet opstarten, als ik er 2 gb uit haal wil hij het wel doen.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Mijn specs:

Asus P5Q-E
Intel E8400 niet OC
Club 3D 4870 OC (standaard)
4gb OCZ 1066mhz DDR2 2x2gb
Samsung spinpoint 750 gb ( net nog geformateerd)
 
Ik heb net even de ram kaartjes verwisseld en blijkbaar wil windows niet op starten met 1 van de ram kaartjes. Kan het zijn dat die kapot is? Want als hij kapot is zal de computer toch helemaal niet opstarten of heb ik dat verkeerd :confused:?
 
Ja hoogstwaarschijnlijk is die ene dan kapot. Terug gaan inruilen in de winkel dan :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga akkoord met Jeronimo, maar het zou ook kunnen dat verschillende merken geheugen niet goed samenwerken, probeer altijd zoveel mogelijk van het zelfde merk te houden.
 
Ik ga akkoord met Jeronimo, maar het zou ook kunnen dat verschillende merken geheugen niet goed samenwerken, probeer altijd zoveel mogelijk van het zelfde merk te houden.

In zen startpost staat dat het 4GB OCZ geheugen is, dus het kan al niet zijn dat verschillende merken conflicteren in dit geval. Het geheugenlatje is gewoon defect.
 
Je hebt toch bij OCZ levenslange garantie? Ik had het over marktplaats gekocht, en de koper zegt er dan ook niet bij dat 1 latje defect is.... nee hij verkoopt het gewoon :mad::mad:.

Verder bedankt voor jullie info. :thumb:

ps: Zou er nog iets zijn dat ik kan uitproberen zodat het misschien wel gaat werken?
 
Test elk geheugenlatje is apart. Dus telkens 1 voor 1 omwisselen. Als de pc een keer niet opstart, kan je 100% zeker zijn dat dat geheugen dan kapot is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Had ik gedaan en daaruit kon ik eigenlijk al van uitleiden dat 1 van de latjes defect was.
 
Als het geheugen echt defect is, is er geen optie om het te fixxen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan